2020-04-04, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Karantän misslyckas när idioter inte respekterar karantänen. Frågor på det? För att karantän ska fungera krävs disciplin och övertalning från våldsmonopolets sida, annars är det helt meningslöst. Du skulle inte respektera en karantän, eller hur?

Nej. Men jag hade ju inte gått runt bland folk, bara i skogsmiljö och på platser utan folk.
Citera
Medlem
Enligt c19.se har några regioner fortfarande inte redovisat sina siffror idag, b.la. Östergötland och Örebro så det lär byggas på under dagen. Östergötland hade exempelvis 52 nya bekräftat smittade igår.

Ser även att det verkar öka lite snabbare i Västerbotten nu.
Citera
Medlem
NateGreys avatar
Varför visar FHM coronasida ackumulerade antal iva-vårdade. Dvs 520 istället för 379 lr vad det nu står i registret. Det blir rätt fel att göra så?
Citera
2020-04-04, 14:11
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.

Det visar ju klart och tydligt att deras karantän är helt misslyckad.

Det blir så när det införs försent. Kostnaderna blir enorma och effekten noll jämfört med länder som Sverige som kör vettiga restriktioner.

Alltså är ditt jobb att sitta dagligen och hitta stöd till allt som bekräftar din totalt verklighetsfrånvända bild?

DOM SOM DÖR IDAG VART SMITTADE FÖR 2-3 VECKOR SEDAN.

Dels så rapporterar Sverige enbart döda på sjukhus, vi har ett stort mörkertal med folk som dör hemma eller på ålderdomshem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Det är bra att du bemöter vad jag säger utan personligt påhopp. Jag säger inte att gamlingar bör dö. Det jag vänder mig emot är att hela samhället sätts i karantän för att undvika det oundvikliga för många gamlingar, nämligen döden.

Gamlingarna bör isoleras tills vi har börjat masstesta människor. Efter masstestningen bör vi se till att friska, arbetsföra människor arbetar och betalar skatt. Då får sjukvården pengar så att dekan behandla om oss vi blir sjuka.

Sådana åtgärder är effektivare än dagens efterblivna rekommendationer med 2-3 meters avstånd mellan människor och så vidare.
Hur ska gamlingar isoleras då det inte finns skyddsutrustning för eventuell personal som ska hjälpa dom? Det enda man kan göra då staten är klumpig och inte ser till att beredskap finns är att kraftfullt bromsa och skaffa fram. Dyrt, visst, men vilket värde ska vi sätta på människor efter att ha betalt en av världens högsta skatter? Blir detta katastrof så får dom nog ta och sänka skatter senare när dom rensat upp detta ekonomiskt då vi uppenbarligen inte får mycket välfärd för det.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Är Tengeles uppgift att motverka karantän? I så fall grattis till honom, men hans metod minskar ju inte dödligheten i Sverige så den ”vinsten” känns ju måttligt gynnsam för oss i befolkningen.

Totalt 373 döda i Sverige just nu.

Dags att byta ut honom och hela den myndigheten. Dödligheten minskar ju inte av att vi har öppna dörrar. Snarare ökar den. Allt i princip är ju fortsatt öppet i Sverige. Den taktiken verkar inte funka. Dags att byta befäl. Varje död är ju en gigantisk förlust.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
42 nya döda i Danmark. Danmark har verkligen full kontroll med sin karantän till skillnad från Tengel.
Och hur många skulle de ha varit utan karantän?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
112 döda förra lördagen. +7 från dagen innan.

Jag kollade på Worldo meter men där står 0, var hittade du att det var +7 ?
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Nej. Men jag hade ju inte gått runt bland folk, bara i skogsmiljö och på platser utan folk.
Och när fler ska gå i samma skogsmiljöer, hur löser du det problemet? Sten, sax eller påse?
Citera
2020-04-04, 14:12
Moderator
Chantres avatar
Citat:
I marts publicerede tyske forskere et studie, der viste, at camostat mesylate i celleforsøg kunne bremse den nye coronavirus. Endvidere har forsøg på mus også vist, at lægemidlet kan reducere dødeligheden af infektionen med det gamle SARS-virus fra 100 procent til 30-40 procent.
Citat:
Forskere fra Aarhus Universitetshospital og Aarhus Universitet har fået 5 mio. kr. fra Lundbeckfonden til at afprøve, om et japansk lægemiddel mod halsbrand kan bruges til at behandle ny coronavirus (COVID-19)
https://aarhus.lokalavisen.dk/nyheder/2020-03-27/-Aarhus-forskere-h%C3%A5ber-at-have-fundet-midlet-mod-coronavirus-7281479.html
Citera
Bannlyst
Citat:

Det visar ju klart och tydligt att deras karantän är helt misslyckad.

Det blir så när det införs försent. Kostnaderna blir enorma och effekten noll jämfört med länder som Sverige som kör vettiga restriktioner.

Danskar är extroverta och halva befolkningen bor i storköpenhamn. Samt landet stort som Bodens kommun.

Ej jämförbara länder, bara utseendemässigt vi är lika.

Jämför med Norge och Finland istället.
Citera
Medlem
Jag skrev tidigare att det är skönt att kunna gå ut. Som många i andra länder inte kan göra.
Rättelse! Det gäller inte helger!
Då kommer alla flanörer, familjer, sällskapssjuka, folk som vill visa upp sig och de som tror att allt är som vanligt! Nej usch. På helgerna ska man stanna hemma.
Inget kan stoppa svensken en solig lördag från att gå ut. Inte ett virus ingenting!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in