2020-04-04, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Det mesta talar för att SD är skyldig ja. Vem är JG och vad tror du HDs roll i det hela är?
JG är SD s kompis, jag tror också att både JG och HD vet mera om mordet än vad som kommit fram.
Citera
2020-04-04, 10:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Så var även lynchmobbens tjat om SDs stalking av Lena önskedrömmar i avsikt att få honom att framstå som lite mer mördare.

Lena om SD,s fotografering igenom fönstret:

Han har ett sett att han ibland skickar bilder på mig från mitt fönster. Det har han skickat förut. Han tar kort på mig när han ser mig i fönstret sen skickar den till mig, det är en kul grej bara. Det har vart lite kul sätt ett busigt sett att säga att han är här. Han älskar att smyga och överrakas. Ibland smyger han in i lägenheten och smyger på mig, han tycker det är kul. Jag brukar inte låsa utan han får gå in. Han har haft min nyckel också. Jag har inte tyckt att det har varit konstigt, han fick gå in.

s. 5-13
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:38cdeeebce5a36ed456c5b7883cf7e8e

Från Gloriuslifes avslöjande tidigare..
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-04 kl. 10:41.
Citera
2020-04-04, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Det mesta talar för att SD är skyldig ja. Vem är JG och vad tror du HDs roll i det hela är?

JG är en kamrat till SD och även en geo-caching-kompis. HD har haft all anledning i världen till att hata LW för den långa otrohets-affären som LW hade med hennes före detta make, och med anledning av detta sagda, så tror jag personligen att vederbörande har på ett eller annat sätt varit involverad i mordet på LW.

Utöver ovan sagt, så är det ju uppenbart att HD har brukat sig av lögner både till polisen så som inom rätts-salen då HD fått frågor gällande SD.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-04, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han är ju inte dum, men ändå "dum" på något sätt.

Jag tänker att han verkar som någon sa "en översmart jävel".

Han tror sig vara smartare än andra. Han tar vissa risker.

En risk som han tar som andra inte skulle varas så benägna att ta (om han är mördaren, vilket han ju är &#128513, är ju att han mördar L*ena mitt i ett bostadsområde nära där han själv bor.

Han gör det också trots att han har kontakt med henne på kvällen.

Mången kort är tagen på SD under den närmaste tiden före mordet. Det är han medveten om säkert. Skor som försvinner är inte bra.

Kanske är han lite av en risktagare?

Även om han plnerar dådet till en del, så tar han enorma risker.

Tänk om en hundägare hade kommit just som mordet skedde!

Det hände ju just kvällarna innan att en hundägare var ute.

Nu skulle jag ju aldrig planera att döda någon, men aldrig skulle jag våga ens tänka tanken på att göra det så nära villor och mitt get hem. Särskilt som att jag har två amälnigar på mig just mot denna person.

Sedan har han sagts säga att "de har inget på mig" och "de kommer aldrig att lösa mordet".

Han är översmart, så att det blir riskabelt.
Han snackar för mycket och han tar för stora risker.

Sedan vet jag inte om han ändå går fri.
Men han är dömd i folkets ögon ändå.

Nu har han snärjt in sig i lögner härs och tvärs.

Om L*ena hade försvunnit från en klippa, eller sjunkit ner under isen när de var ute, då hade förmodligen många misstänkt honom. Men också hade han inte behövt sluga så mycket och många hade nog känt att det kunde ju faktiskt ha hänt en olycka.

Men jag tvivlar på att han hade fått ut henne på sådan äventyr.

Men han är en risktagare och det gäller även skorna.
Han tror att han är smart nog att döda henne där ingen tror att han skulle var dum nog att mörda henne. Och skorna, de spolar han av med högtryckstvätten och tar på sig till förhöret, till USA och sedan gömmer in på svärföräldrarnas uterum där ingen kommer att kolla.

Trodde han.

Det går ju inte riktigt ihop att han sparar skorna för att dom finns på bild och att han gömmer dom där han tror att ingen kommer kolla. Eller menar du att om polisen hade frågat efter dom så tar han fram dom från gömstället? Jag tror faktiskt mer på att han sparat skorna för att det hade sett märkligt ut inför familjen om dom helt plötsligt är borta.
Citera
2020-04-04, 10:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
2016-11-11 Ur förhör. Ofredande.

2016-11-16

s. 5-13

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:38cdeeebce5a36ed456c5b7883cf7e8e

När du väljer ut enbart de delar som du gör, då får man den uppfattningen att det inte hände någonting alls. Att hon anmäler totalt noll.

Varför ger du en sådan bild?
För den bild du nu skapar är inte hela bilden. Inte alls.

Nu vet jag inte om du svängt och inte tror att SD är den skyldige? Men jag skulle säga att det L*ena kände, att hon var rädd, det hade hon anledning att göra.

Om du lägger till vad SD verkligen gjorde, då förstår man att beteendet inte alls var så gulligt som du målar upp det.

Det är precis så det har gått till, att efter det hemska så är det rosor och presenter.

Det LW kände var att det fanns en mycket otäck sida som kom fram. Hon hade rätt.

Hon är ju död av samma anledning.
Citera
2020-04-04, 10:30
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
JG är en kamrat till SD och även en geo-caching-kompis. HD har haft all anledning i världen till att hata LW för den långa otrohets-affären som LW hade med hennes före detta make, och med anledning av detta sagda, så tror jag personligen att vederbörande har på ett eller annat sätt varit involverad i mordet på LW.

Utöver ovan sagt, så är det ju uppenbart att HD har brukat sig av lögner både till polisen så som inom rätts-salen då HD fått frågor gällande SD.

Mvh/ @JokerMannen

Kan det vara HD som varit drivande att mordet ska ske? Vad hade SD för motiv att ta LW av daga?
Citera
2020-04-04, 10:32
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
När du väljer ut enbart de delar som du gör, då får man den uppfattningen att det inte hände någonting alls. Att hon anmäler totalt noll.

Varför ger du en sådan bild?
För den bild du nu skapar är inte hela bilden. Inte alls.

Nu vet jag inte om du svängt och inte tror att SD är den skyldige? Men jag skulle säga att det L*ena kände, att hon var rädd, det hade hon anledning att göra.

Om du lägger till vad SD verkligen gjorde, då förstår man att beteendet inte alls var så gulligt som du målar upp det.

Det är precis så det har gått till, att efter det hemska så är det rosor och presenter.

Det LW kände var att det fanns en mycket otäck sida som kom fram. Hon hade rätt.

Hon är ju död av samma anledning.

Tror du att SD om han blir dömd till tex livstid avslöjar HDs eventuella roll i komplotten?
Citera
2020-04-04, 10:38
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
För mig är HD en gåta.
Från början var jag helt säker på att hon inte vare sig kände till mordet, eller var delaktig i det på något sätt.

Men efter att ha läst förhören med henne, och igår också läst hennes vittesförhör under rättegången har jag ändrat mig.

S*illen tyckte sig se en hårt kontrollerad kvinna. Jag tror att han har rätt.

Jag tror (och hoppas) att HD inte är involverad i mordet på något plan.

Men jag är övertygad om att hon har någon kännedom om att SD är mördaren. Att SD har berättat och eller fått henne att hjälpa till genom städningen, fått henne att servera historier till bekanta osv.

Hur mycket han har manipulerat henne genom åren är svårt att spekulera om. Sd är en mycket skicklig och slipad manipulatör. Vad HD vet på ett medvetet plan, vad hon minns, vad hon själv vill?? Vet hon det själv? Vet H*anna ven hon själv är?

Jag misstänker att hon vill det S vill. För han ser till att det är så.

Han sa i någon konversation med henne att han tagit hand om henne under alla år när hon mådde dåligt. Och hon sa (?) väl att hon var tacksam för det.

Det är SD som anser att hon ska vara tacksam för vad han har gjort för henne. Och då tycker hon det? Det är väl så det funkar om man lever med en hårt kontrollerande person? Att ens egen identitet förloras, man ser på sig själv mer och mer som sin förövare och ser världen utifrån hans position?

Att HD och SD pratar om att förinta familjen, att HD och SD 2016 redan kommunicerar i så underliga termer att HD skriver till SD "Nej hon får leva", och SD utbrister att han trodde att HD ville få bort LW, visar på en helt sjuk förskjutning i hur man pratar och tänker om liv och död. Vadå; hon får leva?
De måste ju ha pratat om det här tidigare för att komma till den kommentaren. Det är så sjukt att det går inte att förstå.

Jag kan nog säga att aldrig i livet hade jag trott att något sådant här skulle kunna hända mellan fyra olika aktörer. SD, HD, LW och JG i den sociala miljön de lever i.

Jag har fått ändra min position mycket, många gånger under de här åren.
Säkert får jag göra det fler gånger.

Det finns inga enkla svar.
Vet de själva ens?

Jag vet inte heller.
Försöker väl förstå så gott det går, men det lyckas inte.

HD borde vara livrädd. Hon borde säga allt hon vet.
Skydda sig och sina barn. Alla borde skyddas från denna man.

Varför gör hon det inte?

Det låter rimligt. Verkligen inte lätt detta.
Senast redigerad av Lova33 2020-04-04 kl. 10:40.
Citera
2020-04-04, 10:39
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Fast det rapporteras att dom är lyckligare än nånsin och väldigt aktiva i burkletandet efter mordet under tiden han är i frihet vilket ju är rätt länge...

Lyckligare än någonsin? Tvivlar starkt.
Citera
2020-04-04, 10:44
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Men du har ju 224 inlägg så du borde väl få PMa

Jag försökte det stod ngt om att jag var för ny medlem?
Citera
2020-04-04, 10:46
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja blodet på plösen har han svårt att slö sig från, jag tror knappast att det kan vara mensblod från henne och kanske han duschade när han kom hem från mordet därav storstädningen av huset och den rens golvbrunnen.
Han verkar inte ha något alibi för mordnatten heller och minns ingenting av den kvällen/natten heller.

Det jag inte riktigt fattar är att han inte eldat upp skorna. Och att han kunde missa blodet. Klantighet i allt det här tycker jag. Just skorna känns nästan som att han vill vifta med dem framför utredarna. Om jag minns rätt hade han på sig dem när han tog de berömda bilderna utanför polisstationen.
Citera
2020-04-04, 10:48
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Om du hade läst fup istället för att enbart ägnat dig åt L*enas trosor så hade du kanske uppmärksammat att HÅ är ett kvinnligt vittne och vän till L.

LW:

....
Gammal kursare och pojkvän som blev så olycklig när jag avslutade. nu olyckligt skild. han önskar nog att vi skulle träffas. men det orkar jag inte. livrädd för konsekvenserna. bor i uppsala
...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in