2020-04-04, 13:32
Avstängd
Personer i USA stämmer Kina på $20 trillion pga corona.
Citera
2020-04-04, 13:32
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Från Aftonbladet:
"SL uppmanar just nu sina resenärer att stanna hemma.

I en annons skriver de: ”Välkommen ombord – du som har en viktig samhällsfunktion. Vi ber alla er andra att inte resa med oss just nu".

– Tanken med det här att vi vill uppmana alla resenärer att verkligen fundera på om man måste resa med oss eller inte. Har man inget annat alternativ får man givetvis resa, säger Helene Jakobsson, presstalesperson på SL.

Inga kontroller kommer att genomföras för att kontrollera om personer i SL:s kollektivtrafik har en viktig samhällsfunktion eller inte.

– Vi kan inte värdera varför någon reser med oss. Tanken med det här är att folk som verkligen måste åka med SL ska få så mycket plats som möjligt, säger Helene Jakobsson."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Detta hade man ju kunnat lösa enkelt. Främre delen av bussen är för de som är viktiga. Resten kan trängas i den bakre delen av bussen. Kan väl inte vara så svårt att sätta in en avgränsningstejp i bussen? Bussarna i Skåne har ju redan de främre platserna i bussarna avspärrade med tejp.
Citera
2020-04-04, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Jo detta kommer ju att fungera tills dess folk blir direkt drabbade vilket nog alla kommer att bli. Folk kommer få höra att en grannes föräldrar lämnades att dö på något hem utan hjälp, en avlägsen släkting som fick ge sin plats vid en respirator åt en annan osv.

Detta kommer dom inte att kunna ta in då personen dom kände direkt eller via omvägar var en så fin och hederlig skattebetalare. Först när det är försent vaknar man till.

Folk verkar tro att detta kommer vara över inom ett par dagar fast våra politiker pratar om månader, fast det spridit sig i länder och eskalerat i månader. Människan går in i någon slags skyddsbarriär.

Tyvärr har det gått så långt att jag hoppas att det ska gå så mycket åt helvete som möjligt. Är jävligt trött på att bli hånad och mobbad när jag försöker rädda folk..
Citera
2020-04-04, 13:33
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Jah spg precis på Marcus Oscarsson fb sida att who/fhm har gått ut med att man smittar utan att visa symptom ocg under inkubationstiden, detta har väl för fan varit känt i månader?

Ja sedan i början av Februari, iaf utanför Kina.
Citera
2020-04-04, 13:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Två positiva nyheter ifrån Coronas värld.

För andra dagen i rad redovisar Spanien ett lägre dödstal än tidigare, 809 personer, uppger AFP.

Svenska intensivvårdsregistret (SIR) har nu publicerat sin dagliga siffra över hur många som ligger inlagda på intensivvårdsavdelningar runtom i landet.
För närvarande ör det cirka 379 personer.En ökning med cirka 16 personer från gårdagen. Fortfarande är man långt ifrån maxkapaciteten.

Jag trodde faktiskt att vi vid det här laget skulle ha 600-700 platser upptagna på Intensiven men så verkar inte fallet.

Om du adderar de som dött ligger vi där...
Inte är det kul...
Citera
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
I tidskriften Nature påstods tidigare att coronaviruset (innan covid-19) var framställt på konstgjord väg. Man har sen dess forskat vidare och analyser av viruset har visat på att det är framtaget av naturen själv i egen hög person. Antagligen i en kedja från djur till djur till djur ... till människa, och att spår av ”laboratorieinvlandning” saknas. Samma tidning har därför typ tagit tillbaka sitt ursprungliga påstående.

Detta passerade förbi i nyhetsflödet, och jag hittar tyvärr inte källan.

Det här kanske är intressant?

https://s3-ap-northeast-1.amazonaws.com/news.guo.offload.media/wp-content/uploads/2020/01/25133703/Brief-summary-of-evidence-of-lab-finish.pdf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Personer i USA stämmer Kina på $20 trillion pga corona.
Men snälla nån!
LÄNK......
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Jag tror inte hela världen gör fel, verkligen inte. Men överlag gör vi rätt, i det stora hela, absolut.

Jag vill verkligen inte starta en 'pissing match' har, men du tror inte hela varlden (forutom Sverige) gor fel och overlag gor Sverige det ratt.
Sa om jag ska tolka detta, sa kan alla gora som de vill, for smittan sprids anda, mojligen ett par knop mer i Sverige och eftersom det inte finns nagot vaccin sa spelar det ingen roll hur manga som dor?
Att sjukvarden inte ens kommer hinna med nagot och brutalt manga som dor, hade kunnat raddas om man bara hade stangt ner samhallet lite mer, lite tidigare?

Jag kanske tolkar fel, men du gar garna tala om hur den har tankeekvationen gar ihop. For jag kan inte forsta den
Citera
2020-04-04, 13:35
Medlem
zorceuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Det är den väl inte?? Du kan väl knappast vara så dum så du tror 100% av Lombardiets invånare är smittade så du räknar på hela befolkningen?

Det vi vet nu är dödligheten i hela populationen, om du har någon bättre verifierad referens så skicka den så kan vi se hur dina faktiska siffror ser ut.

Men du vill förmodligen spå i sump och göra massa antaganden, men det gör det till rena gissningar.
Citera
2020-04-04, 13:35
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Jah spg precis på Marcus Oscarsson fb sida att who/fhm har gått ut med att man smittar utan att visa symptom ocg under inkubationstiden, detta har väl för fan varit känt i månader?
Men ”nyheten” är (tydligen) släppt nu i Sverige, därför har det tidigare inte varit känt av nån annan i hela världen ...
Citera
2020-04-04, 13:36
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
covid-19.
Hur mäter man det exakt, vad använder man för metod och hur går den till?
Citera
2020-04-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Nepp. Det har varit väldigt omtvistat. I onsdags gick något sånt där debattprogram i SVT med Belinda, som bara handlade om Corona. Där var det med en överläkare från Göteborg, han hävdade att man förmodligen inte är speciellt smittsam under inkubationstiden.
Hahaha du lyssnar på agnes wold? Kan inte du bara sluta skriva. De är ingen som lyssnar på dina påhittade åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in