Citat:
Ursprungligen postat av
.Adidas.
Tycker jag inte att det är. Övriga Sverige är milt drabbat, i alla fall i förhållande till vilka åtgärder man vidtar.
Jag vill uppmana folk att börja leva sina liv som vanligt utanför Stockholm. För vi måste stärka ekonomin. Även om vi inte har någon karantän eller kommer få det så går vi back väldigt mycket.
Stockholm är i en knepig situation, resten av landet är det INTE. Så resten av landet måste inte leva som dom bör göra i Stockholm.
Du vill alltså öka smittspridning så att alla får en situation som Stockholm, gärna samtidigt?
Blir ekonomin bättre då när politiker i panik stänger landet för att hela sjukvården havererar eller att städer sätts i karantän? Blir det riktigt illa blir det våldsamheter och plundringar.
Jag tycker man ska isolera Stockholm, se till att tester finns i hela landet och få kontroll. Då känner sig folk lite tryggare och kan börja leva normalt som du vill i övriga landet. Ungefär som Sydkorea (som också har skolor stängda). Det här skulle ju ha hänt för två veckor sedan och förberedelsen månaden innan det. Nu är det så segt av vi får dras med detta länge och det blir ju illa för ekonomin för alla.
Jag tycker våra grannländer handlade korrekt. Stäng ner, avakta, samla information och bygg ut sjukvård. Sen öppnar dom upp under kontrollerade former och får det överstökat medans vi fortfarande håller på med vårt expriment. Jag tror dom kommer lindrigare undan ekonomiskt men vi får väl se.