2020-04-04, 12:47
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
jag skumläste sidan och den bekräftar ju bara vad jag skrev. Att talen kan komma att bli lägre i framtiden när vi vet hur många som inte uppvisat några symptom alls. Men Även den artikeln utgår från de tal vi har idag.
On the basis of a case definition requiring a diagnosis of pneumonia, the currently reported case fatality rate is approximately 2%.4 In another article in the Journal, Guan et al.5 report mortality of 1.4% among 1099 patients with laboratory-confirmed Covid-19;
Och så gott som alla dödsfall är multisjuka åldringar.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Läs på om. Iva så förstår du att ett tillfrisknande ifrån iva ej tar en dag. Troll.
VADDÅ TROLL!!!
Jag har aldrig sagt att det tar en dag för ett tillfrisknande från IVA! Visa mig var jag har skrivit det!
Du verkar inte riktigt klok som du vräker ur dig!
Ha en bra dag!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Varje år dör 250 personer/dag i Sverige. Många av de äldre och multisjuka. Det intressanta nu är inte antalet döda, utan överdödligheten jämfört med ett vanligt år. Jag har försökt leta rätt på statistik på totalt antal döda under 2020, men svårt av förståeliga skäl.

Ja om vi kan hitta det för Stockholm så kan vi nog slå fast att det är flera tusen döda i corona redan.
Citera
2020-04-04, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Rehabiliteringen efter coronaviruset härjningar blir svårare om människor minskar sin konsumtion radikalt. Det blir svårare för Sverige att återhämta sig med kraftigt sjunkande BNP, hög arbetslöshet, kriminalitet och så vidare. Coronaviruset orsakar stora skador för ekonomin. Det finns dock olika grader i helvetet.
Vi påverkar dock inte ekonomin i någon större utsträckning genom att rädda den lokala pizzerian och kvartersbutiken vilket är det vi kan rädda genom att fortsätta springa fysiskt ute och konsumera.
Och den ekonomiska boosten ska vägas mot kostnaden av ökad smittspridning pga detta.
Hur många IVA timmar bekostar en lokal pizzeria tex?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Om du går in på FHM statistiska sida över corona i Sverige så är det uppenbart att det är extremt milt överallt utan i Stockholm.
Samma myndighet som sa att de ej skulle komma t Sverige? Samma myndighet som sa att de bara smittar vid sympton?
Nej jag går ej in på en sån sida och läser.
Citera
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Men karantänsåtgärder är mer skadliga för samhället än dom åtgärder vi har nu.

Karantän kommer leda till:

Förstörd ekonomi =

1: försämrad välfärd för 15 år framöver

2: självmord och psykisk ohälsa pga att folk förlorar sina jobb och för att dom isoleras.

3: Försämrad psykiatri och sjukvård pga nedskärningar och ökat tryck.

4. Ökad kriminalitet

5. Hjärtkärl sjukdomar kommer öka markant. Det har visat sig tidigare gånger då ekonomin varit lastad under lågkonjunkturer.

Allt detta till ingen nytta dessutom eftersom det redan är på tok försent i Stockholm. Eftersom kanske 1/2 miljoner+ är smittade idag så har det ingen effekt med karantän, i jämförelse med dom åtgärder vi har idag. Det är precis FHM resonerar och det är rätt. Rumänien införde sin karantän dag 1, trots det har dom 100 döda idag. Frankrike/Italien/Spanien/Holland/Belgien/Danmark har alla helt misslyckats med sina karantäner. Och då infördes dom ändå låååångt tidigare än vad vi kan göra nu. Fatta, det gör mer skada än nytta.

Jo men vi kommer ju helt klart få fler döda. Tyskland var tidiga och testar extremt mycket, de verkar klara sig rätt bra än så länge dödsmässigt
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Rehabiliteringen efter coronaviruset härjningar blir svårare om människor minskar sin konsumtion radikalt. Det blir svårare för Sverige att återhämta sig med kraftigt sjunkande BNP, hög arbetslöshet, kriminalitet och så vidare. Coronaviruset orsakar stora skador för ekonomin. Det finns dock olika grader i helvetet.

Jaha. I mitt hushåll konsumeras för tillfället i alla fall inget annat än mat, tvål, schampo, diskmedel, tvättmedel, såpa, klorin, fettlösande spray, toapapper och latexhandskar...
Senast redigerad av Merwinna 2020-04-04 kl. 13:06.
Citera
2020-04-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Fetat ovan,

våra broderfolk har en annan syn på det, dom anser att vi slängde dom under bussen istället för att stå upp som ett enat folk..

Efter kriget fick Sverige ett enormt krigsskadestånd precis som Japan och Tyskland, västmakterna sa i stort sett "betala eller ni kommer aldrig få sälja er jävla järnmalm på världsmarknaden".

Sverige betalade läääänge men sa internt till folket att det var BISTÅND för att solidariskt bygga upp Europa.

Rätt ska vara rätt

Broderfolk my ass. De skulle slängt oss under bussen på samma sätt.

Tror nog du får leta jääävligt länge innan du hittar en intelligent människa som hade supporterat ett svensk krigsengagemang.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Alltså i en aerosol kan viruset leva mycket längre än i fria luften.

Nej jag har ingen artikel, jag har bara anteckningar från min kurs i mikrobiologi och virologi. Ska se om jag kan ladda upp det på minfil.com.
Syre är oxiderande. Jag skulle gissa att viruset skyddas från syre genom att befinna sig inuti en liten vattendroppe.
Citera
Medlem
Citat:
Om du går in på FHM statistiska sida över corona i Sverige så är det uppenbart att det är extremt milt överallt utan i Stockholm.

Ja men din jävla jubelidiot följer dom dina råd så kommer dom snart vara värre än i Stockholm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Skäms människa,

Nu försöker du inte bara förtrycka oroliga människor från att diskutera detta, nu sitter du dessutom och uppmanar till smittspridning, någon jädra måtta får det väl vara på ert svineri, har ni helt spårat ur?

Jag förhåller mig till FHM statistiska sida över hur det ser ut i Sverige. Det är uppenbart att vi kan leva mer eller minde som vanligt i övriga Sverige(utanför Stockholmsregionen), förutsatt at vi inte är riskpersoner eller jobbar/bor med riskpersoner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Så region Stockholm som påstås ha ökat sin kapacitet med över 240% behöver mer hjälp omgående..

De kanske har börjat lära sig räkna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in