2020-04-03, 23:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Jag tycker att du ska försöka hitta saker i det jag skriver som du anser är fel och argumentera mot det. På så vis är jag mindre sexistisk än många feministkvinnor är. Feministkvinnorna anser att kvinnor är helt dumma i huvudet, att de inte ska behöva argumentera, men jag går emot den uppfattningen. Jag uppmanar kvinnorna att ta för sig och med logik försöka argumentera precis som männen gör.

Haha. Du vet inte vad logik betyder överhuvudtaget. Du klarar inte av att förhålla dig objektivt till ett enklare orsakssamband.
Du är ju för fan inte klok som skyller Coronavirusets hantering på kvinnor, när ALL tillgänglig information pekar på att det är män som hanterar det hela till största del.
Citera
2020-04-03, 23:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Nu handlar ju inte denna tråd om tokvänsterns vanföreställningar om nazihotet. Jag förstår att du gärna vill föra bort debatten på vad som hänt senaste tre decennierna, hur Sverige har prioriterat och vad man prioriterat, under en dogmatisk feministisk politisk trend. Känns det inte sådär idag att det lassats in miljoner i tex ett projekt som kallades "är trumpeten en kvinnoförtryckande fallossymbol"? Nu är detta en petitess, det har plöjts ner miljarder i feminismen, men löner och utrustning till sjukvårdare saknas. du verkar tycka att den prioriteringen är sund. Jag gör det inte. Du får stå för det.

Sverige bör och ska gå under som nation om vi inte klarar av att städa undan feminismen där den hör hemma, i toaletten.

Vad exakt tror du kommer att ändras i samhället om feminismen försvinner ner i toaletten?

Och, det saknas skyddsutrustning överallt i världen ditt spånhuvud, inte enbart i Sverige. Det har således ingenting med en dålig ekonomi att göra.
Citera
2020-04-04, 00:57
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så du menar att man på NASAS enorma anläggningar har "rekryterat" tusentals slavarbetare som jobbar på svältgränsen och som blir utbytta på löpande band när de faller ihop? Så som man gjorde på tredje rikets enorma anläggningar. Jag som trodde slaveriet upphörde på 1800-talet i USA.

Jag beblandar mig inte med pack och packets eventuella filosofier, oavsett hudfärg.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad exakt tror du kommer att ändras i samhället om feminismen försvinner ner i toaletten?

Och, det saknas skyddsutrustning överallt i världen ditt spånhuvud, inte enbart i Sverige. Det har således ingenting med en dålig ekonomi att göra.

Skyddsutrustning, men vad i helvete? De män som var med på 80-talet och åkte på golf- och dykarresor till Thailand skrattar ju åt det där. Då var det ju aids som var i fokus, men vad fan, lite aids skall ju för fan en riktig karl tåla. Man vill ju inte ha det en gång till iof, men att trä upp tolvåringar på kuken som ventilgummin gör ju det svårt att få plats med ”skyddsutrustning”. Nä, för fan, riktiga män får inga smittor och kan därför heller inte sprida dem vidare.
Och babblet om slaveri? Bara för att man skickar iväg nån liten människa att tillreda en anständig frukost så man på nytt kan njuta av en solig dag, utnyttja småflickor sexuellt, hota världsfreden, sprida sjukdomar till svaga stackare samtidigt som man ägnar sig åt sina hobbies är väl för bövelen inte att betrakta som slaveri.
Undermänniskorna som serverar mig en varm croissant med en liten räkröra till kaffet får ju uppskattning i form av att jag uppmärksammar dem genom att jag ser dem i ögonen och ger dem en klapp på arslet.-
Att man sedan beställer in några flickor tillsammans med en klick majonnäs är väl att betrakta som en ren välgärning, typ som ett Sida-projekt.

Återigen vill jag påminna alla asbergare som i stor utsträckning frekventerar detta forum, har ni ingen humor, läs inte mina inlägg
Citera
2020-04-04, 04:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Skyddsutrustning, men vad i helvete? De män som var med på 80-talet och åkte på golf- och dykarresor till Thailand skrattar ju åt det där. Då var det ju aids som var i fokus, men vad fan, lite aids skall ju för fan en riktig karl tåla. Man vill ju inte ha det en gång till iof, men att trä upp tolvåringar på kuken som ventilgummin gör ju det svårt att få plats med ”skyddsutrustning”. Nä, för fan, riktiga män får inga smittor och kan därför heller inte sprida dem vidare.
Och babblet om slaveri? Bara för att man skickar iväg nån liten människa att tillreda en anständig frukost så man på nytt kan njuta av en solig dag, utnyttja småflickor sexuellt, hota världsfreden, sprida sjukdomar till svaga stackare samtidigt som man ägnar sig åt sina hobbies är väl för bövelen inte att betrakta som slaveri.
Undermänniskorna som serverar mig en varm croissant med en liten räkröra till kaffet får ju uppskattning i form av att jag uppmärksammar dem genom att jag ser dem i ögonen och ger dem en klapp på arslet.-
Att man sedan beställer in några flickor tillsammans med en klick majonnäs är väl att betrakta som en ren välgärning, typ som ett Sida-projekt.

Återigen vill jag påminna alla asbergare som i stor utsträckning frekventerar detta forum, har ni ingen humor, läs inte mina inlägg

hehehehe..

Jag gillar dina inlägg. Synnerligen pikant var detta och uppfriskande för en icke golfspelande man.
Citera
2020-04-04, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Menar du Sverigedemokraterna?

Jag har inte så bra koll på Sverigedemokraterna nuförtiden. De jag syftade på var främst de kriminella sjuklöverpartierna och den vänsterliberala gangstermedian.
Citera
2020-04-04, 08:34
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Jag har inte så bra koll på Sverigedemokraterna nuförtiden. De jag syftade på var främst de kriminella sjuklöverpartierna och den vänsterliberala gangstermedian.
Det där sätter ju effektivt stopp för vidare diskussion.
Här hjälper inte argument.
Citera
2020-04-04, 09:06
Avslutad
Citat:

Nej, inte dina uppenbarligen.
Citera
2020-04-04, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
i sverige är det exceptionellt ovanligt dock.

Sen är det ju så att när kvinnor mördar så är det främst sin nuvarande eller tidigare partner.
när män mördar så är det främst än annan man (verkligen, det är ovanligt att män dödar kvinnor)

utsatt för våld i när relationer är ju snudd på likvärdigt, när man ringer runt och frågar (7% av kvinnor resp 6.7% av män)

inte speciellt jämställt där inte. kvinnor borde fokusera mer på att mörda sina systarar istället för män. speciellt nu i koronatider där män drabbas mer (kanske för att de jobbar fler timmar per vecka och på såsätt utsätts mer?)

så det kanske inte är värt att lyfta av de anledningarna i coronatider?

Tycker du det är ett starkt "försvars" kort?
Att män mördar så många andra män att det antal kivnnor ( som vida överstiger det antal män som kvinnor mördar) som de tar av daga är förhållandevis litet?
Citera
2020-04-04, 11:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys

Jag tror faktiskt att du har lyckats avkoda anti-kvinna männens språk! Trots deras många stavfel, sinnessjuka och förvirrade resonemang. Du får vara vår djurviskare hädanefter! 🤗
Citera
2020-04-04, 12:20
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Att män mördar så många andra män att det antal kivnnor ( som vida överstiger det antal män som kvinnor mördar) som de tar av daga är förhållandevis litet?

Män dödar, de flesta i min generation har utbildats i konsten i ett år, +- några månader, under tiden ni feminister infiltrerade akademin.
De allra flesta män, c:a 98 % av dem, dödar eller skadar inte allvarligt andra annat än i självförsvar, de sparkar heller inte på någon som ligger. Ännu färre använder våld mot kvinnor eller barn, så självklart är våld mot män betydligt vanligare än våld mot kvinnor.

Om vi nu skulle ytterligare börja bena upp och kategorisera exakt vilka män som ändå spöar kvinnor och barn kommer vi hitta etniska och kulturella grupper som är klart överrepresenterade men en sådan uträkning går ju på tvärs med vad din hjärntvättade hjärna förmår ta till sig. Så den diskussionen sopar vi under mattan, eller hur?
Män står för allt det onda, kvinnor för allt det goda. Feminister är de godaste av de goda, hederliga familjeförsörjare till vita män står för det ondaste av det onda.
Vilket enkelt förhållningssätt egentligen till sin omgivning, skulle kanske vara ett sätt att lätt bli lycklig. Jag kanske tar någon doktrin och dömer omvärlden utifrån den.
Men det är ju inte särskilt högbegåvat, snarare ligger det på en lågstadieelever nivå.
Citera
2020-04-04, 12:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Försvarskort?
Jag bara konstaerar att verkligheten ser ut så, du har väll redan förlorat om tycker verkligheten har fel?

Som ett bevis för hur lite feminism har med jämstäldhet att göra och hur meninglöst arbete med våld i nära relationer blir ,när det endast satsas på den ena halvan , ganska exakt lagstiftningen kring våldtäckt och straff i tex saudarabien.

Man straffar bo hårt.

tror du det hade blivit bättre om vi straffade våldtäcksoffer med piskrapp och långa (längre än fö iafall) fängelsestraff i sverige?

Du tycks ju inte bry dig om offer för våld i nära relationer iafall.

Och när du säger vida överstiger så pratar vi om ca 16kvinnor/år och ca 4män per år ?

Med tanken på att våld i nära relationer är i princip 50/50 så är jag snarare imponerad över att män inte i högre grad dödar sina partners i självförsvar, ( den andelen är nämligen mycket högre när det handlar om våld män imellan) .

Män mördar, kvinnor mördar, människor suger, varför inte ens försöka göra det bättre för mäniskor ,är det ordet män i människor.som ”triggar” dig och får din ”hysteria” att koka så till den grad att våld är allt du önskar?
Citera
2020-04-04, 13:34
Medlem
Citat:

Vi är många i denna tråden som har argumenterat, resonerat och diskuterat. Om du inte är en av dem som kan göra det så får du vända dig någon annanstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in