2020-03-31, 23:35
Medlem
Jag beställde lite från Apotea kl 16.00 fredag , kl 04,00 lördag ligger det utanför min dörr. 12 timmar måste nästan vara rekord. Inte Postnord alltså.
2020-04-01, 00:18
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Någon som vet hur det funkar för Schenker just nu? Jag har väntat i en vecka, och mitt paket har inte ens blivit upphämtat av dom. Har mailat och frågat, men de har inte svarat. Funderar på om man kan höra av sig till stället man beställde från och ändra levereringsätt? Eller kommer det krångla ännu mer då?

Vet inte exakt, men Schenker verkar vara riskabelt.

Går fort några gånger, men andra gånger dröjer det flera dagar.

Misstänker att de fyller lastbilarna innan de kör till en ort.

Jag skulle rekommendera DHL eller Postnord om man vill vara mer säker på fasta turer.
2020-04-01, 01:02
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos

Jag skulle rekommendera DHL eller Postnord om man vill vara mer säker på fasta turer.
Jag förstår om man har mindre personal nu med allt som händer - men det är dåligt att de inte skriver på sin hemsida att det kan ta längre tid nu, det enda som står är att chaufförerna är mer noga med hygienen. Och, som sagt, mitt mail har jag inte fått svar på.
2020-04-01, 17:59
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
Jag fick ett brev skickat till mig den 22/3, alltså på en söndag, från Malmö. Det tog 8 dagar innan det kom fram, det landade i brevlådan den 30/3. Jag bor ungefär i mitten av landet, Västerbotten. Så det verkar som att posten är väldigt långsam på sina håll just nu. Fick däremot ett annat brev på bara 3 dagar, där dagen då det lades på lådan var en söndag. Dock skickades det från Stockholm.

Så är det någon som väntar på brev och bor i ungefär samma läge som mig, så var beredda på att det kan ta extra länge just nu.

Har noterat att Postnord använder de små golfbilarna för att dela ut posten nu i området. Förut så använde de alltid de större bilarna. Har dock sett dem dela ut posten varje dag.
Har ett blått kuvert påväg från Gbg till Sthlm, postat i fredags. Inte framme än iaf.. 😔
2020-04-01, 18:04
Medlem
Miys avatar
Citat:
Jag förstår om man har mindre personal nu med allt som händer - men det är dåligt att de inte skriver på sin hemsida att det kan ta längre tid nu, det enda som står är att chaufförerna är mer noga med hygienen. Och, som sagt, mitt mail har jag inte fått svar på.

Lades upp 30:e https://www.postnord.se/storningsmed...personalstyrka
2020-04-01, 18:17
Medlem
Trenbologneses avatar
Som avsändare vid REK går det att använda ett alias eller ett påhittat företagsnamn?
Eller måste man använda sitt riktiga namn och visa ID?
2020-04-01, 20:28
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Lades upp 30:e https://www.postnord.se/storningsmed...personalstyrka
Ja, fast jag pratade om Schenker. På deras sida står inget.
2020-04-01, 21:08
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos

Fel, bilarna går varje dag oavsett fyllnadsgrad.
2020-04-01, 21:09
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Någon som vet hur det funkar för Schenker just nu? Jag har väntat i en vecka, och mitt paket har inte ens blivit upphämtat av dom. Har mailat och frågat, men de har inte svarat. Funderar på om man kan höra av sig till stället man beställde från och ändra levereringsätt? Eller kommer det krångla ännu mer då?
Då har helt enkelt inte avsändaren skickat det ännu och skyller på transportören.
2020-04-01, 22:05
Medlem
OK fan. Nej helt säker en tant som vill ersätta mig till och med. Jävla nöt på postnord som stjäl paket

B][/b]
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
nej var det inte skickat som rek är du körd.. är du säker säljaren skickade o inte bara blåste dig? lätt att säga det är skickat o skylla på posten utan kolli nr.. mycket blåsningar idag tyvärr så att skicka utan rek nummer är dumt o inte lär polisen göra nåt för några hundralappar..
2020-04-02, 16:10
Medlem
st33rs avatar
Ska man utgå från att ett brev m olagligt innehåll som skickats för 8 arbetsdagar sedan (vet att det lades på lådan då) o ej kommit fram är beslagtaget av polisen?
2020-04-04, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Ska man utgå från att ett brev m olagligt innehåll som skickats för 8 arbetsdagar sedan (vet att det lades på lådan då) o ej kommit fram är beslagtaget av polisen?

Väntar fortfarande på ett paket från USA som skickades runt 19:e februari. Fick ingen post alls veckan mellan 30/3 och 3/4 också. Är postnord verkligen så undermannade just nu? Fått leverans både från dhl, ups precis som vanligt även i coronatid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in