2020-04-04, 09:41
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag håller med dig.
Jag tror inte på FHM. Jag tror inte när de säger att barn inte sprider smittan. Jag tror viruset är luftburet. Jag tror många går runt utan symtom.

Om barn inte sprider smittan. Varför får då äldre inte träffa barnbarn? Det hänger inte ihop. Det är bara bluff och båg.

FHM har aldrig sagt att barn inte sprider smittan kan du var hygglig och visa på när dom sagt det.
Du har rätt i att många bär på smittan eller har varit sjuka utan att hamna i statistiken. Det är utmärkt för då blir andra och tredje vågen mildare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxted
Antal bekräftat smittade är gravt felvisande, det är en meningslös jämförelse. Men jag märker att det inte går att nå fram till dig så jag slutar försöka nu.

Är antal dödsfall per 1 miljon invånare bättre?
Även där ligger Sverige högt upp och är en stigande stjärna.
Citera
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det är fullt rimligt att göra när arbetet ska utvärderas men fungera knappast i den skarpa situationen. Att sammankalla massa akademiker som i det oändliga ska diskutera olika alternativ många gånger med ett ofullständigt underlag och under tidspress är knappast en smart strategi
Jag tolkar ditt inlägg som en skarp kritik mot FHM med tanke på att:
Citat:
Folkhälsomyndigheten ska inrätta en rådgivande referensgrupp bestående av olika experter, för att stödja myndigheten i det fortsatta arbetet med coronaviruspandemin.
Men du ser ingen poäng i att myndigheten redovisar sina modeller och data så att oberoende forskare kan granska dem? Speciellt då den svenska strategin är väsensskild från de flesta jämförbara nationer?
Citera
2020-04-04, 09:42
Medlem
Citat:
Jag håller med dig.
Jag tror inte på FHM. Jag tror inte när de säger att barn inte sprider smittan. Jag tror viruset är luftburet. Jag tror många går runt utan symtom.

Om barn inte sprider smittan. Varför får då äldre inte träffa barnbarn? Det hänger inte ihop. Det är bara bluff och båg.

Tror och tror. Vafan vet du då? Annars kan du hålla käften!
Citera
2020-04-04, 09:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag tänker så här - du sitter i Sverige som håller på att sjunka ner i ett moras av värdelös krishantering av en i övrigt inkompetent regering och det vore nästan komiskt hur dåligt dom skött detta om det inte vore för de tusentals personer som hade 20-30 år kvar av sina liv som kommer kvävas till döds med enorm ångest.

Då väljer du att gå all in och kritisera Trump, som för övrigt sköter detta jävligt mycket bättre än Sverige tillsamamns med Fauci och Cuomo.

Men du får såklart gnälla på Trump om du vill men om du hinner får du gärna ge Anders Tegnell och FHM en känga också.

Vad jag vet har jag ju faktiskt vart kritisk mot Tegnell en hel del.
Att du inte läst nåt mer vad jag skrivit än ett enda inlägg, där jag dessutom inte kritiserar Trump utan bara påpekar att han säger jävligt mycket som han sen inte håller, och därför ska man nog inte lita på vad han säger här just nu heller 100%

Så jag svarade på ett inlägg som försvarar Trump med att han lovat o fixa det ena och det andra med att ja det ska du nog inte lita stenhårt på iom att han också vräkt ur sig ren bullshit som att Mexiko ska betala för en jävla mur. (dem gjorde inte det sen nej och han släppte det bara o låtsades som ingenting)

Men då får du psykbryt för du har fått någon psykos på att Trump är världens bästa president bara för han tycker lika illa om invandrare som du så han kan inte göra något fel

Och då säger du jag får inte kritisera han utan o gnälla på Tegnell?

För det första, jag får gnälla på vem jag vill, diskuterar jag en person har jag INGEN SLM HELST SKYLDIGHET OCH KRITISERA MITT EGET LAND BARA FÖR JAG RÅKAR BO HÄR
det var bokstavligen det dummaste jag hört och då bör skämmas över ditt resonemang

Nummer två, jag har ju också krisirserat Tegnell massor så sug kuk din dumknullade lilla horunge
Citera
2020-04-04, 09:43
Avstängd
sherms avatar
Covid-19 (SARS-CoV-2) är med sina 15 tusen följare en av de största svenska grupperna om corona på Facebook. Gruppen tillåter dock inte kritik av Kina – länkar med kritik mot den kinesiska regimen tas bort. Idag kan Samhällsnytt avslöja att en av personerna bakom gruppen fick uppdrag av Kinas kommunistiska parti. ”Hon är bra på källkritik”, säger hennes kollegor.
https://samnytt.se/statlig-kinesisk-journalist-censurerar-svensk-coronagrupp-pa-facebook/

Och hur många CCP-avlönade kommunistagenter springer i den här tråden och postar? 🤔
Citera
2020-04-04, 09:43
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Dr Fauci sade igår att "hela USA bör och skall stängas ned, ha ansiktsmask vad som helst som täcker ansiktet för detta virus smittar krafigt asymptomatiskt".

Det får nästan räcka som svar på frågan nu när Sveriges dödsfall börjar gå upp som ett spjut.

Så DR Fauci är hela världen Att våra dödstal går upp är helt förväntat eftersom vi börjar närma oss toppen. Så har skett i varje land och så kommer det att ske även i Usa
Citera
2020-04-04, 09:44
Medlem
Citat:
Jag håller med dig.

Barn sprider smittan men smittar inte vuxna lika lätt då de är korta. Står du upp när du pratar med en 7-åring så är risken liten barnets saliv från munnen träffar ditt ansikte. Det träffar mer din mage.

Så umgås du med barn sitt aldrig ner när pratar med dem. Stå upp och prata på 2 meters avstånd. Gå aldrig heller in i ett rum där barn hostar, viruspartiklar ligger i luften. Ställ mat utanför och låt barnet hämta det själv.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Jo, viruset finns överallt. Har fått typiska "stickningar" och åtföljande bihåleinflammation, men ingen utvecklad sjukdom. Som influensa utan influensa. Fast jag bor inte i storstad och isolerar mig rätt bra.

Min tjej hade den symtomen för cirka 3 veckor sedan. Jag har haft lite ont i halsen till och från, men inget mer. Ingen feber.

Känns ju surt att man möjligen har/haft Corona och man inte ens vet om det. Inte för att jag tror det, men möjligheten finns ju. Samtidigt har jag varit exponerad mot folk som i sin tur exponerats för smittade personer förra veckan. Kanske blir jag sjuk nästa vecka, kanske inte. Kanske blir jag sjuk om 14 dagar för inkubationstiden tycks ju variera lika mycket som symtomen. Helt otroligt vilket virus till att vara lömskt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Citat:
Sverige ligger nu på 13 plats i antalet döda per 1 miljon.
Norge ligger på plats 27.

Jo men fortfarande (som jag skrev) så blir det inte rättvist att jämföra land mot land heller. Eftersom smittan inte härjar i ett helt land på en gång.
Men Norge har lägre dödstal i nuläget och en plattare kurva.
Och när vi svenskar gått igenom detta så skickar vi över alla läkare och sjuksyrror till Norge. Som sanna Nordbor vi är. 😃

Jag tror att om vi sköter oss nu och inte låter Henrik Arnstad få säga till danska och norska politiker att dom är nazister och rasister igen så kanske dom kommer vara de vuxna i rummet och ge oss sin IVA kapacitet när helvetet nu så smått börjar braka lös.

Sen när våg två kommer kanske vi kan återgälda och ge dom vår iva kapacitet som du säger.

Blod är tjockare än vatten ,Sverige är inte bara arnstad, feministisk regering, humanitär stormakt och hbqt certifiering, vi har en lång historia tillsammans och kanske dom kan förmås att inse det och hjälpa oss i vår svåra stund trots att vi kastade dom under bussen i andra världskriget.
Citera
2020-04-04, 09:45
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Så DR Fauci är hela världen Att våra dödstal går upp är helt förväntat eftersom vi börjar närma oss toppen. Så har skett i varje land och så kommer det att ske även i Usa

Men vad baserar du på att vi närmar oss toppen? Inte ens FHM anser det, eller ja, ingen anser väl det så länka gärna siffror eller något underlag.
Citera
2020-04-04, 09:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
FHM har aldrig sagt att barn inte sprider smittan kan du var hygglig och visa på när dom sagt det.
Du har rätt i att många bär på smittan eller har varit sjuka utan att hamna i statistiken. Det är utmärkt för då blir andra och tredje vågen mildare

https://www.expressen.se/nyheter/barn-sprider-inte-coronaviruset/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in