2020-04-04, 00:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag hade alla symtom + att jag har förlorat mitt luktsinne som skall vara en stark indikator på COVID-19. Ja, jag är somali. Vad är har det med detta att göra?

Utav ren nyfikenhet..

Dina närmaste bekanta/familj.., allt ok med dom ?
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
USA är på väg mot en dyster rekorddag av döda. Nån som har info om USAs döda i åldergrupper?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vi är ju också vaccinerade mot TBC från 40-talet fram till runt mitten av 70-talet. Men det har inte dämpat takten hos oss.

Tror att de ekonomiska konsekvenserna kommer slå avsevärt mycket hårdare.. med mässvält och död och förödelse i indien
Citera
2020-04-04, 00:28
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Fel!
Finns ingen som tror Sverige ska stängas ner, du har totalt missuppfattat, vad som däremot diskuteras är delar av Stockholm.
Nej de tror ja inte heller.
Jag skrev bara en undran vad dom skulle vilja med detta beslut och andra menade att de var för att kunna driva igenom en lag för att kunna stänga landet.
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag tror att politikerna kommer ta över istället för FHMs folk, våra kära politiker känner att skiten är på väg mot fläkten och handlar för att göra det enda vettiga och det är att stoppa spridningen på ett mer konkret sätt och även rädda sina egna usla skinn.
De vågar ja inte tro på längre men hoppas att dom fått nåt hårt i skallen och insett att det är dags att i alla fall försöka göra nåt och inte bara stå med huvudet i sanden.
Det är nog i sista stund om vi inte ska få en rejäl utveckling, inte egentligen redan är för sent.

Men ja förstår inte varför dom måste ha igenom att dom ska kunna ta besluten själva. De andra i riksdagen lär väl inte rösta emot, i alla fall inte tillräckligt många för att fälla det.
Dom verkar ju faktiskt tycka ganska lika just nu, även om vissa så klart tycker lite mer eller mindre i de specifika i ekonomi osv.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Utav ren nyfikenhet..

Dina närmaste bekanta/familj.., allt ok med dom ?

De flesta är under karantän och mår bra. Ingen ligger i respirator iaf.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
De som dör idag smittades för 3-4 veckor sedan. Vi är så körda.

Och döden inträffar ca. 1 månad efter smittotillfället, i snitt, dvs. drygt 4 veckor. T.o.m. Tegnell har erkänt detta, tro det eller ej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det är ju en möjlighet men det är idet stora hela inte särskilt många i sammanhanget som gått hädan.

Kan ju också vara att man känner press att jobba och slita för att rädda liv och därmed bryter ned immunförsvaret då det var vila man behövde.

Såg en spansk läkare som intervjuades för en vecka sen eller så och han sa att han kände Covid19-symptom men var tvungen gå till jobbet då man var kraftigt underbemannade.

På ett sätt nobelt men rent krasst - vilken jubelidiot!

Genom att inte följa rekommendationerna kommer han ha ihjäl hundratals på egen hand.

Det har han väl alla chanser att undvika, då detta framförallt är en droppsmitta. En av fördelarna vi har i detta.
Citera
2020-04-04, 00:29
Medlem
Källa RT:
The decision to put up a united European front came only after Russia had sent doctors, personal protective equipment and 600 ventilators, among other supplies to Italy, which has suffered more Covid-19 cases and deaths than any other country in Europe. China and Cuba also sent critical supplies to help Italy battle the outbreak — and to their credit, some European nations including Germany and France did too, but not before trying to block the export of essential supplies to their neighbors in need in anticipation of domestic shortages. The bottom line is, there was certainly no “united” European response of the kind Italians might have been expecting.
Citera
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ja, de säger ju även att man inte ska ha andra virus eller bakterier i kroppen om man tar dessa medel, så jag antar att det är risk att de tar över om immunförsvaret hålls tillbaka...

Man skulle ju kunna tänka sig att folk som har väldigt nersatt immunförsvar inte skulle ha några problem om de får Corona? Nån som hört något i den stilen?

Sista frågan vet jag inget om, men när jag läser bipacksedeln för min medicin står det klart och tydligt att man är mer mottaglig för opportunistiska infektioner -såsom covid 19 antar jag.

Men min medicin används ofta vid transplantationer av organ där medicineringen går ut på att inte stöta bort det nya organet- och då används väldigt höga doser. Jag äter en väldigt liten dos, och kommer antagligen göra det under decennier, medicineringen går ut på att normalisera immunförsvarets reaktion- inte att sänka det. Men det är en svår balansgång. Många patienter mår som bäst med ett underskott av vita blodkroppar, men vilket gör dem mottagliga för infektioner.

Jag lämnar en länk där två amerikanska läkare talar om det här, de lyckades i alla fall övertyga mig att min läkare har rätt att det är en fortsatt bra idé för personer med autoimmun sjukdom att ta sina mediciner ;

https://youtu.be/fPYhMsgVfNM (16.30 minuter in i klippet)
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2020-04-04 kl. 00:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
De nämnde i italiensk TV att i anslutning till en av småorterna i norra Italien som drabbades först, Vo eller Lodi, var det en slags knutpunkt/genomfartsplats. Typ långtradarfik/vägrestaurang/rastplats, omlastningsplats eller dylikt. Det kan ju förklara smittan där, och den fortsatta smittspridning.

Jag tror att det kommer att smittspåras och forskas mycket när det hela har lagt sig.
Takk for interessant informasjon! Jeg tror at du har rett i at det kommer til å bli forsket mye og bli gjort mye smittesporing.

Her kan man finne link til en database over forskningsstudier på korona (og også fremtidige forskningsstudier etter hvert).

"Klar med søkbar database over all forskning på korona i verden. – Forskningskartet vårt inneholder nå i underkant av 1000 studier, mens det totalt i verden er publisert vel 3500. Men om et par uker regner vi med at den vil være oppdatert. Tanken er å prøve å oppdatere den en gang i uka deretter.
Dette sier prosjektleder for det nye Covid-19- forskningskartet, Gunn Elisabeth Vist i Folkehelseinstituttet."
https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/04/03/lager-sokbar-database-over-all-forskning-pa-korona-i-verden/
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
De flesta är under karantän och mår bra. Ingen ligger i respirator iaf.

Många..?

(hoppas de repar sig)
Citera
2020-04-04, 00:31
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Många..?

(hoppas de repar sig)

Nej, de är inte många.

Tack.