2020-04-03, 23:57
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det går till skit. Mer döda än brukligt. Man erkänner att man haft "lite" fel.

Undrar när de kommer till full insikt och går ut med att de funderar på seppuku? Allt för att pudla...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vika01
Om 2 veckor, alltså 17:e april kommer Sverige ha över 1000 döda. Tyvärr pga dålig regering som endast ger uppmaningar istället för förbud och folk som tror viruset är ett skämt. Sedan kommer det inte finnas plats för patienter och landet kollapsar. Det är min prognos.
Kollaps? Nej. Dom flesta arbetsföra blir borta 2 veckor och fortsätter sedan livet som vanligt. Väldigt många döda kan det bli när sjukvården kollapsar. Men ingen samhällskollaps. Det kan väl snarare bli påföljden efter hela den här sörjan och då av ekonomiska skäl.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Det skulle ha varit inreseförbud för Kineser så fort deras städer började sättas i karantän...
Ja, och att alpturisterna skulle ha satts i karantän här när de kom hem.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2KK
Same shit, diffrent text
Det är lite så, dock har man blivit beroende och det svårt att hålla sig utanför
Citera
2020-04-03, 23:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Så ni alla besserwissers som har svar på allt, varför berättade ni inte tidigare hur den perfekta lösningen var?
Fan så lätt att kritisera när man inte har något ansvar

Är fan ingen besserwisser. Men jag är smart nog att tro att begränsa att folk är nära till varann begränsar en smitta. Något som hela världen vet. Men svenska experter vet visst bättre!
Citera
Bannlyst
Citat:
Så ni alla besserwissers som har svar på allt, varför berättade ni inte tidigare hur den perfekta lösningen var?

den basta lösningen presenterades tidigt i traden dvs proaktivt beteende detta skedde ej sa nu reagerar man reaktivt vilket ej är lika bra
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Vi har väl haft mer eller mindre diktatur ett tag i Sverige nu? Det är bara det att man har kallat det en demokrati

Jag kan ju i alla fall inte se någon större skillnad. Regeringen gör alltid som de vill ändå, oavsett vad folk tycker.
Vad anser du att demokrati är då! Att alla rättar sig efter din åsikt?
Citera
2020-04-03, 23:59
Medlem
Citat:

Du har uppenbarligen inte följt samhällets och världens kritik mot ett Sverige som haft...mer tid än vissa andra länder. Bevisen för hur man hanterar situationen bra och dåligt har funnits länge.
Citera
Medlem
Det finns tre positiva saker med Coronan det måste vi erkänna.

1: Flyktinginvandringen till Europa har i princip HELT avstannat. Inte en jävel kommer in och Sverige kan äntligen andas ut lite. Tror också när allt lagt sig och alla babbar som är taxichafförer och dylikt står utan jobb att vissa vänder hem. Inte många men vissa.

2: Redan nu börjar vi närma oss 400 döda. När vi summerat Coronan kan vi nog räkna med ett par tusen döda, ska vi säga 10.000 efter ett år? Eller något. Vet inte. Men allt detta är socialdemokratiska väljare. Om ej annat är dom den stora majoriteten. 10.000 mindre röster till sossarna är alltid bra.

3: Bostadspriserna kommer gå ner kraftigt. Dels äger många av dom 10.000 bostadsrätter som barn och arvingar kommer att sälja vidare och dels kommer massarbetslösheten tvinga folk att sälja boenden för att klara av lånen.

Tengell och Löfven bör rimligtvis oroas över alla dessa punkter ovan.
Citera
Medlem
Y2KKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Det är lite så, dock har man blivit beroende och det svårt att hålla sig utanför
Yep, inte nog med att Corona är hälsofarligt, det är vanebildande dessutom ...
Citera
2020-04-04, 00:00
Medlem
bullerbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Varierar mkt över dygnet, tror det var allt mellan 150-199 när det var omedicinerat, (de gjorde 24h-mätningar). Sen har väl det genomsnittliga trycket över dygnet gått ner "ganska bra", efter jag fick medicinen. Ligger dock fortfarande lite högt generellt tror jag. Ja jag är i den åldern. Nu ska jag inte gå för mkt offtopic för tråden här iofs, så..

Men om ngn i tråden är kunnig om blodtryck som riskfaktor för Corona så kan ju denne flika in, är nog intressant för många. Tror jag läste nånstans att så många som 1/3 av svenskar har högt blodtryck. Så det berör ju rätt många människor...

Det är troligen så att högt blodtryck kan falla ut som riskfaktor eftersom det kan hänga ihop med hög ålder och andra hälsoproblem som metabolt syndrom, fetma etc.

Sen har jag även läst att vissa typer av läkemedel mot högt blodtryck kan vara en risk, ACE-hämmare samt Angiotensinreceptor-blockerare, ARB.
Detta pga hur dessa läkemedel påverkar cellerna, som då skulle göra det lättare för viruset att ta sig in i cellerna.
Citera
2020-04-04, 00:00
Medlem
Haloumis avatar
Från Amerikas presskonferens;

Alla rekommenderas bära skydd över mun/ansikte. Typ halsduk, scarf eller likande.

Men absolut inte såna ansiktsmasker som behövs i vården. Utan tyg som man har hemma.

Extra viktigt i lokaltrafik, affärer, apotek eller andra ställen med mkt folk.

Denna rekommenderas eftersom man nu vet att asymptomatiska smittar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in