2020-04-02, 20:01
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det är säkert inte varje dag men tillräckligt ofta, ett upprepat mönster som gått över alla normala referensramar.

Sen är det ett stort orosmoment som bekymrar mig iaf och det är barnen.
Det finns därför ingen anledning att ringakta problematiken.

Vad hon har för diagnos ämnar jag inte peka ut men det lutar åt en personlighetsstörning vilket skulle kunna förklara hennes vansinniga framfart, att hon tidigare hållit ihop men inte längre när alkoholöverkonsumtion tagit överhanden.

Sen vet jag inte om dessa förtalskampanjer och smutskastning om HOL heller är så värst imponerande.

Att förringa och försöka tona ner KLs beteende är att göra henne en björntjänst. Hon behöver hjälp, fyllan går det att göra nåt åt och då stabiliseras möjligen resten.
För barnens skull.

Det är föga påkryddat det som ses via domar och du bör nog snarare vakna upp ur dvalan.

Hunden är inget bevis på stabilitet, möjligen ett kasst djurskydd.

Tack och lov så har de en klok pappa. Varken HOL eller barnen har haft kontakt med Karin på flera år. Det är först i somras som Karin kom på att hon hade barn, ringer på dörren och undrar var hennes barn är. Efter år av tystnad och lugn börjar hoten plötsligt hagla. Det har ju egentligen inte varit lugnt sedan dess och fram till skjutningen.

Jag tror på teorin HOL har, att Karins pengar är slut. Fick hon dom 2014 så är det möjligt även om det känns omöjligt för oss andra.

Barnen är ju så stora. Klarar sig själva och kan själva bestämma om de vill träffa sin mamma eller inte, det känns bra. Jag tror inte att hon bryr sig så värst om dom ändå. Då hade hon samarbetat och hört av sig ibland.
Citera
2020-04-02, 20:23
Medlem
LaLokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Tack och lov så har de en klok pappa. Varken HOL eller barnen har haft kontakt med Karin på flera år. Det är först i somras som Karin kom på att hon hade barn, ringer på dörren och undrar var hennes barn är. Efter år av tystnad och lugn börjar hoten plötsligt hagla. Det har ju egentligen inte varit lugnt sedan dess och fram till skjutningen.

Jag tror på teorin HOL har, att Karins pengar är slut. Fick hon dom 2014 så är det möjligt även om det känns omöjligt för oss andra.

Barnen är ju så stora. Klarar sig själva och kan själva bestämma om de vill träffa sin mamma eller inte, det känns bra. Jag tror inte att hon bryr sig så värst om dom ändå. Då hade hon samarbetat och hört av sig ibland.

Inte för att jag står på KLs sida, men hade hon inte kontaktförbud som gjorde det svårt att kontakta barnen?
Läste nånstans , kanske i FUPen att hon ändå lyckats få kontakt med sonen via mutor osv. Skuldbelägger honom inte , som barn är man väldigt lojal med sina föräldrar. Även om de är missbrukare eller psykiskt sjuka.

Barnen är inte stora, ingen av dem är ens myndig. Och skiten med vårdnadstvist m.m har drabbat dem under lååång tid.
Så jag tror inte att de klarar sig själva. Speciellt inte efter allt som hänt.
Hoppas innerligt att de får ett adekvat stöd av både familj, vänner och professionella.
Senast redigerad av LaLokal 2020-04-02 kl. 20:26.
Citera
2020-04-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaLokal
Cool, vet du om det stod något nytt som vi inte redan visste?

Ja det positiva för lille-Billy är väl att han under dessa år minimerar sin risk till att drabbas av Corona.

Gratis måltider kanske också ingår i topp listan + tillgång till bibliotek och utbildning. Fast Billy är väl för gammal för att plugga. Har för mig att det finns nån gräns på 55. Annars verkar ”frivillig” karantän i 12-14 år inte särskilt lockande.

Vad tänker du på med något nytt? Från rättegången nu menar du? Nä. De har ju en sjukt nerbantad FUP och process med tanke på att det fortfarande är en pågående förundersökning, den är inte avslutad. Kollade med myndigheten.
Citera
2020-04-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Hon förstörde väl en dyr tv pga att HOL tittade på fel kanal? Enligt honom alltså.
Om det blir diskussion om vad man ska se för program kan man skaffa en tv till. Det behöver inte vara den dyraste tv på marknaden. Om man kan prata om den saken så är problemet lätt löst.
Men hon kanske hade fått fyllehumör förmodligen.
Citera
2020-04-02, 21:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival

Pengarna lär ha delats ut efter bodelning, typ 2017.
Hur man bränner 10 miljoner begriper jag inte.
Citera
2020-04-02, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, med en köttyxa. Jag hoppas inte barnen såg eländet, typ sov och inte vaknade av allt oväsen.
Dom har nog sett det mesta.
Citera
2020-04-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SICKFIT
Antalet LOBar & domar för våldsamt motstånd/våld mot tjänsteman talar sitt tydliga språk.

Hon har allvarliga problem inom flera områden, och det finns absolut ingenting som tyder på att djuraffärsinnehavaren ljuger. Tvärtom.
Det stod ju tidigare i tråden att hunden hade blivit nervös när Karin kom och skulle hämta den. Hundar märker när det är något fel. Ungefär som små barn också märker när det inte står rätt till.
Citera
2020-04-02, 21:22
Medlem
Citat:
Inte för att jag står på KLs sida, men hade hon inte kontaktförbud som gjorde det svårt att kontakta barnen?
Läste nånstans , kanske i FUPen att hon ändå lyckats få kontakt med sonen via mutor osv. Skuldbelägger honom inte , som barn är man väldigt lojal med sina föräldrar. Även om de är missbrukare eller psykiskt sjuka.

Barnen är inte stora, ingen av dem är ens myndig. Och skiten med vårdnadstvist m.m har drabbat dem under lååång tid.
Så jag tror inte att de klarar sig själva. Speciellt inte efter allt som hänt.
Hoppas innerligt att de får ett adekvat stöd av både familj, vänner och professionella.

Precis. De är inte direkt stora. De var väl med på rättegången så de är ju definitivt informerade om situationen och är nog införstådda i hur skev deras mamma är.
Citera
2020-04-02, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Rimligt ändå, tyder på helt normalt mentaltillstånd. Att sula en köttyxa rätt i en stor tv.
Tycker att HOL ska granskas mer istället, varför han var tvungen att nämna att tv’n var dyr, tex. 🤦‍♂️
Inte alls normalt tycker jag. Tyder på fyllehumör. Det var nog HOL som hade betalat tv.
Citera
2020-04-02, 21:26
Medlem
Citat:
Vad sägs om lite tacksamhet?
Istället för att kritisera kanske du skulle kunna bidra med en sammanställning av alla bilder som finns utspridda här och var i tråden.

Jag tycker iallafall den var bra och visar på en mer nyanserad bild än den gammal bröllopsbilden som numer känns ganska oaktuell. Så tack👍🏼

Det är ingen skvallertråd utan ett aktuellt brott där man åtalat en person. Jag vet inte vad för vidriga tankar som råder när man tar bilder på människor som sover för att det sitter krösa major på Flashback och gottar sig i andras olycka. Det är ju för fan ingenting som har med detta åtal att göra ens, så vem bryr sig om bilder? Hon syns ju knappt med ansiktet ens.

Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Inte alls normalt tycker jag. Tyder på fyllehumör. Det var nog HOL som hade betalat tv.

Har vi något kvitto på TVn?

Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det stod ju tidigare i tråden att hunden hade blivit nervös när Karin kom och skulle hämta den. Hundar märker när det är något fel. Ungefär som små barn också märker när det inte står rätt till.

Stod det i tråden? Ja då måste det ju vara sant eller hur?
Senast redigerad av Browser 2020-04-02 kl. 21:28.
Citera
2020-04-02, 21:29
Medlem
Citat:
Cool, vet du om det stod något nytt som vi inte redan visste?

Ja det positiva för lille-Billy är väl att han under dessa år minimerar sin risk till att drabbas av Corona.

Gratis måltider kanske också ingår i topp listan + tillgång till bibliotek och utbildning. Fast Billy är väl för gammal för att plugga. Har för mig att det finns nån gräns på 55. Annars verkar ”frivillig” karantän i 12-14 år inte särskilt lockande.
Ja men det kommer väl någon fjälla och hälsar på då och då. Interner verkar ju vara attraktiva.
Peter Madsen är väl redan omgift har jag för mig man läste för ett tag sedan.
Citera
2020-04-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Vad tänker du på med något nytt? Från rättegången nu menar du? Nä. De har ju en sjukt nerbantad FUP och process med tanke på att det fortfarande är en pågående förundersökning, den är inte avslutad. Kollade med myndigheten.

Du menar att du ställde frågan om nerlagd förundersökning? I så fall lär det ske i samband med lagakraftvunnen dom. Det kommer snart bli dax för pajasåklagaren att lägga ner resten som han har på hörsägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in