2020-04-03, 23:18
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Eftersom medellivslängden i de gamla sovjetstaterna är kring 60 för män så kanske det inte påverkar dödligheten så mycket?
Lite skoj hade det varit om det visat sig att vodkagurgling är det som är mest effektivt mot viruset.
Perfekt i alla fall att kunna gå runt ständigt berusad på doktor presidents order.
Citera
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Helt verkningslös lär den inte bli, eftersom vi lär vara flera månader från att detta är över. Men försenad - definitivt!

Vänta nu i 2-3 veckor så skall vi nog få se på lite kaos inom vården. Äkta jävla kaos där folk dör som flugor. Jag vill verkligen inte bli sjuk av någon anledning och hamna på sjukhuset nu, även om det så bara gäller ett brutet ben.

Stackars cancerpatienter vågar jag inte ens tänka på. Många kommer dö i onödan p.g.a försenade kontroller, behandlingar osv.

Detta virus är en total katastrof för de "svaga".

Men Sverige kommer så klart att frodas efter denna våg har sköljt över oss... så är det ju.

Fick ett brev från min läkare; han vill att jag går ner i min dos av cellgift, har inte cancer utan en autoimmunsjukdom - jag ligger bra till i vita blodkroppar, men har valt att gå ner i dos eftersom läkaren rekommenderar detta. Jag vill tillägga att jag efter min diagnos aldrig haft en luftvägsinfektion eller någon annan sjukdom.

Förutom när cellgiftet togs ifrån mig då jag låg alltför lågt i vita blodkroppar. När det togs ifrån mig kom sjukdomen tillbaka + influensa x2

Nu har jag cellgift igen och det som kommer att skydda mig från denna sjukdom. Cellgiftet kommer förhindra att mitt redan överaktiva immunförsvar reagerar på viruset. Jag har tittat på klipp från USA där läkare råder sina patienter med autoimmuna sjukdomar att äta immunsuppresiva läkemedel eftersom man tror att det kan förhindra den slags överreaktion som kan bli kritisk.

Och av vad man kan se hittills verkar det inte finnas någon överrepresentation bland de med autoimmun-sjukdom; förutom diabetes

*Det går ju så klart inte jämföra med cancerpatienter som går på mycket tyngre grejer.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2020-04-03 kl. 23:44.
Citera
Medlem
Jeg tror at mange hadde sluppet å dø av dette viruset, dersom alle hadde fått utdelt beskyttelsesmasker og alle hadde brukt slike masker.

Jeg kommer ikke bli forundret dersom forskerne finner ut at de aller fleste som blir smittet av dette viruset, blir smittet bare av å puste inn luft med smitte fra andre mennesker.
Citera
2020-04-03, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Men din träskalle

Snart är halva befolkningen smittad. Karantän är lite sent påtänkt. Kostnaderna och följderna blir förödande helt till ingen nytta.

Ja för att såna som DU och Tegnell sa att det va för tidigt innan hur fan ska ni ha det?!
Citera
2020-04-03, 23:20
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
https://samnytt.se/hallengren-vagrar-besoka-coronasjuka-utan-munskydd-skulle-inte-gora-det-overhuvudtaget/

Vilken vidrig s***a om det är sant. Och det kan man i så fall lugnt säga med tanke på att hon kostar folk, i synnerhet sjukvårdspersonal, livet.

Fast hon säger inte att hon inte skulle besöka utan munskydd. Hon säger att hon i nuläget inte skulle besöka en IVA under några omständigheter nu.

Kan va ett sätt att ducka frågan, kan va för att på IVA har man lite annat för sig än att ta emot ministrar.
Citera
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
En riktig best detta viruset!

Två engelska sjuksköterskor 36 och 38 har fått sätta livet till,

Ja, mycket verkar peka på att dödligheten kan påverkas av mängden av virus man utsätts för. Det skulle förklara varför sjukvårdspersonal dör i högre utsträckning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aircastle
Jag har en teori som såklart helt saknar vetenskaplig grund. Min pojkvän insjuknade i bekräftad corona för några veckor sedan. Vi sov tillsammans och umgicks hela dagen innan det bröt ut ordentligt, han kände sig lite trött då och vi förstod inte att det var sjukdom. Morgonen efter insjuknade han rejält och låg hemma utslagen i en vecka. Samma vecka fick jag milda symptom med låg feber och huvudvärk som gick över efter ett par dagar. Jag smittade troligtvis även mina föräldrar som fick samma milda symptom, mötte dem precis efter jag hade mött min pojkvän och innan jag visste att han var sjuk. Slutsatsen jag kan dra är att även vi fick en släng av corona.

Nu till det roliga. Jag har i väldigt många år lidit av ett envist halsvirus med nästan ständiga halsproblem. Efter corona-svängen är det som utrotat, och jag har inte mått bättre på väldigt länge. Kan coronaviruset vara så kraftfullt att det slår ut andra, mildare virus som man har i kroppen?

Isf var detta enbart en win-situation för mig (utöver det faktum att jag råkade smittade andra).

Vad har du och dina föräldrar för blodgrupp?
Citera
2020-04-03, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Hur fan smitter den då när man är asymptomatisk ????

Corona sprids av en asymptomatisk person bara genom att andas eller prata.

"Just breathing or talking may be enough to spread COVID-19 after all"

https://www.sciencenews.org/article/coronavirus-covid-19-breathing-talking-enough-spread-airborne
Citera
2020-04-03, 23:22
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Sverige har redan börjat prioritera vad jag förstår. Tror det var aftonbladet (ursäkta värdelös källa) där vårdpersonal meddelade att de numer låter folk dö som de annars skulle ha fortsatt att vårda.
Det var en liten mening i slutet på artikeln, tror ingen orkade läsa så långt.

Och detta hade man kunnat förbereda sig på.

Och det har man inte gjort för man har exakt 0kr på det stora hela så man räknar bara strategiskt och företagsekonomiskt. (Psykopati, Machiavelli).

Åk till Alperna det är Ok!
Kom ni hem från alperna det är OK!
Det smittar inte så mycket! (Wuhan nere för räkning).

Det är Ok! (Italien kraschar)
Det är typ OK (Spanien Kraschar)

und so weiter....

Och sen kom skiten hit!

Hade vi fått detta ändå?
Absolut!

Dock är detta så jävla cp-stört dåligt skött så man fan spyr.

Plana ut kurvan nu? Ja man kan ju inte plana ut en kurva om man inte skaffar sig en kurva att plana ut.

Ingenting är ju logiskt i skötseln av detta om man inte har svår Aspergers eller är totalpsykopat som verkligen vill att folk ska dö för folk är ju ändå idioter som bara kostar pengar och gnäller och gör fel "livsval. "

Blablablbalblablblblblbla Värdegrund, Somalier dör blbalbalbalbblablablabla.

Pioriteringar, ekonomi, ansvar, utmaningar Blablbalablbalbalba.

Tack för skatten och era röster idiotpensionärerna ni var nyttiga idioter!

Time to Go!

/Ledarskapet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Men din träskalle

Snart är halva befolkningen smittad. Karantän är lite sent påtänkt. Kostnaderna och följderna blir förödande helt till ingen nytta.

100 ,000 top är smittade.

Vi hade inte annars haft bara 300+döda.

Vidrigt att du kör fakenews så det sjunger om det..

Halva Sveriges befolkning....jheesus

Löfven har alla chanser att stänga Sverige under April. Då trycker vi bort skiten och kan öppna upp för affär till midsommar.

Vänder mig till er inom S att ni fattar rätt beslut nu. Vet att ni ursprungligen har rätt kompass när ni slipper gaphals-liberalerna.
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-03 kl. 23:27.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Både USA, Frankrike och Spanien ligger på krig 1000 döda per dygn nu då?
Citera
2020-04-03, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du kan inte räkna så eftersom siffrorna varierar pga de släpar efter. Du får utgå ifrån att siffrorna är 3-4 dagar efter. Det de rapporterar nu är döda från både 2 dagar efter , eller en dag efter och några från samma dygn. Vi är i början så vi ser ingen kurva som mattas av. Italien som ligger en månad före mattas inte av än så varför ska vi mattas av?

Jodå det går att följa och matcha kurvor så. Tyskland och Sverige m fl länder hade nästan samma initial lutning på kurvorna och Sverige skulle om de följt sin initiala lutning haft 658 avlidna idag. Du kan se att Tysklands kurva mattas av och Italiens kurva har mattats av för länge sedan. Bara att kolla på worldometer och avlidna med logaritmisk skala för Tyskland och Italien. Om du inte ser att kurvan har böjt av så vet inte jag vad du tittar på.

SE-DE nedan.

10 9
11 13
16 17
20 26
25 28
36 44
42 68
62 84
77 94
105 123
105 157