Citat:
Albin och Jacob har väl i och för sig just inför TV-programmet, liksom alla andra, skickat in en kravlista. Det är helt riktigt att söker man sig till ett sånt här "äventyr" och inledningsvis säger i TV att "det ska bli en spännande resa" (vilket alla gör inledningsvis) har man inte fattat vad man gav sig in på om man efter nån dag börjar klaga på att "han har ju inga krav!"
Vad det rör sig om är att två deltagare, Elina och Elahe, som inte varit grundade nog att fatta vad de gav sig in på. Jag äcklas lite av att tänka på hur de skulle sitta och kuttra mesigt med tindrande ögon om de matchades med två svin. Så mycket för det där med "strong Woman". Har sett det alltför ofta för att gå på den.
Vad mer är: Albin och Jacob visade i senaste programmet hur de är när de kommer till sin rätt. De resonerade, diskuterade, problematiserade (ihop med killarna). Och det var ändå bara en ögonblicksbild. Ihop med intelligenta kvinnor som inte behövde hävda sig så mycket skulle de båda vara bra partners.
Under tiden satt Elina och Elahe och visade vad? Brist på självkritik, övertro på sina Jag, brist på det mesta egentligen. Den där kvinnliga pepp-stämningen som ytligt går ut på att vägra nå självinsikt och nöja sig med att "det är inte mig det är fel på, det är han" fick ju till och med plastik-farmaceuten att se likheter med regnbågs-tatuerade-fitness-tjejen. Ja - det som förenar dess två är att de inte begripit ett enda dugg av relationer och deras del in att få relationer att funka.
Man blir rätt less på deras upprepade vanföreställning om att motstånd är det mest grundläggande i en relation. Det är rena dagisfasoner. Oavsett hur osexig de anser den de parats ihop med är, verkade det inte som att det var utseendefrågan som avgjorde utkomsten redan vid - bokstavligen - första ögonkastet. Om de i det ögonkastet såg någon som de fann direkt motbjudande kunde de ha sagt "nej."
Jag tror dem när de indirekt säger att de vill ha motstånd och en dominant idiot till partner. "Han är för snäll" betyder att hon vill ha en som är elakare och dummare än Albin. Att de längtar efter en daglig dos av dagisbråk på låg nivå talar emot att de är mottagliga för funktionella relationer. Det får säkert gå något decennium innan de fattat detta. Visa mognar sent.[
Vad det rör sig om är att två deltagare, Elina och Elahe, som inte varit grundade nog att fatta vad de gav sig in på. Jag äcklas lite av att tänka på hur de skulle sitta och kuttra mesigt med tindrande ögon om de matchades med två svin. Så mycket för det där med "strong Woman". Har sett det alltför ofta för att gå på den.
Vad mer är: Albin och Jacob visade i senaste programmet hur de är när de kommer till sin rätt. De resonerade, diskuterade, problematiserade (ihop med killarna). Och det var ändå bara en ögonblicksbild. Ihop med intelligenta kvinnor som inte behövde hävda sig så mycket skulle de båda vara bra partners.
Under tiden satt Elina och Elahe och visade vad? Brist på självkritik, övertro på sina Jag, brist på det mesta egentligen. Den där kvinnliga pepp-stämningen som ytligt går ut på att vägra nå självinsikt och nöja sig med att "det är inte mig det är fel på, det är han" fick ju till och med plastik-farmaceuten att se likheter med regnbågs-tatuerade-fitness-tjejen. Ja - det som förenar dess två är att de inte begripit ett enda dugg av relationer och deras del in att få relationer att funka.
Man blir rätt less på deras upprepade vanföreställning om att motstånd är det mest grundläggande i en relation. Det är rena dagisfasoner. Oavsett hur osexig de anser den de parats ihop med är, verkade det inte som att det var utseendefrågan som avgjorde utkomsten redan vid - bokstavligen - första ögonkastet. Om de i det ögonkastet såg någon som de fann direkt motbjudande kunde de ha sagt "nej."
Jag tror dem när de indirekt säger att de vill ha motstånd och en dominant idiot till partner. "Han är för snäll" betyder att hon vill ha en som är elakare och dummare än Albin. Att de längtar efter en daglig dos av dagisbråk på låg nivå talar emot att de är mottagliga för funktionella relationer. Det får säkert gå något decennium innan de fattat detta. Visa mognar sent.[
Jo, jag håller med dig. Att killarna fortfarande inte visar att de egentligen vill kasta in handduken kan ju bero på att de vill ge programiden en chans och att de inte tänkt på ordentligt, att de här tjejerna är riktiga bottennapp. Det kanske inte kommit ikapp dem än?
Då det gäller farmaceuten så tror jag att hon inte alls finner Jacob attraktiv och det är därför hon är elak också ( vilket hon själv har erkänt) samt nonchalant sitter och messar med sin syster.
Men det beklämmer henne att hon inte är attraherad av honom, för hon älskar att han är chef och har stålar, och hon uppskattar ändå den bossighet han har "du och jag är sådana som ger beröm åt oss själva. Det gillar jag" sa hon under parträffen.
Elina är jag lite mer osäker på vad det gäller hennes självhävdelsebehov inför Albin. Ibland undrar man om hennes klagomål på att han inte käftar med henne beror på att hon vill demonstrera att det är hon som är kritisk och att HAN inte uppnår hennes krav, för att hon inte står ut med att det är henne det är fel på (att det är hon som blir ratad av Albin, på grund av sitt sätt).
Hursom, varken Albin eller Jacob har inte något behov av självhävdelse, som tjejerna.
Edit: Men samtidigt är jag lite förbryllad över killarnas, Albin och Jacobs, lamhet, inför sina utåtagerande tjejer. ÄR det verkligen möjligt att de är intresserade av dem trots allt? Hur kan de INTE se att de är bottennapp?
Jacob kan ju få en tjej som är både mycket mer analytisk, tänkande och framgångsrik/beläst, än en divig, plastikopererad, mainstream farmaceut.
Är det Elahes tuttar han ändå ser potential i?
Senast redigerad av dialektiker 2020-04-02 kl. 16:21.
Senast redigerad av dialektiker 2020-04-02 kl. 16:21.
i sista avsnittet. Öh nä det är du inte Elina. Du har redan bestämt vad som menas innan den andre har hunnit tänka och prata klart.