Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Till både Elinas och Elahes försvar så kan jag hålla med dem i att det är oattraktivt med killar som inte har några krav.
Och visst sa både Albin och Jacob att de eventuellt ser potential att förhållandet kan funka med Elina och Elahe på träffen?
Som ni säger så kanske Elahe kommer till sin rätt med någon annan utåtriktad, bossig typ som tar för sig med gott självförtroende och som är bra på att berömma sig själv.
Jag kan väl hålla med henne om att Jacob är lite försagd, och det är inte så roligt med sådana killar heller.
Men samtidigt, tänk er själva, att umgås med en sådan som Elahe, hon tog ju över totalt då alla paren umgicks. Hon tyckte hon var skitrolig i det där med gitarren. Hon ledde diskussionerna vid matbordet, och därefter hade massa åsikter om allt och alla i diskussionerna med Jacob sen.
Är det roligt att ha en sån person som vän?
*not*
Men visst, lite roligt är det med folk som är utåtriktade.
Och mitt förtroende för Albin sjunker lite när han också säger i tv, att han eventuellt ser potential i förhållandet med Elina. Hennes person är ju så långt ifrån hans sätt att vara, så det är världsfrämmande.
Hon är ju som en liten unge. Han verkar ju inte attraheras det minsta av henne. Hur kan han tro att det kanske kan bli något av förhållandet?
Albin och Jacob har väl i och för sig just inför TV-programmet, liksom alla andra, skickat in en kravlista. Det är helt riktigt att söker man sig till ett sånt här "äventyr" och inledningsvis säger i TV att "det ska bli en spännande resa" (vilket alla gör inledningsvis) har man inte fattat vad man gav sig in på om man efter nån dag börjar klaga på att "han har ju inga krav!"
Vad det rör sig om är att två deltagare, Elina och Elahe, som inte varit grundade nog att fatta vad de gav sig in på. Jag äcklas lite av att tänka på hur de skulle sitta och kuttra mesigt med tindrande ögon om de matchades med två svin. Så mycket för det där med "strong Woman". Har sett det alltför ofta för att gå på den.
Vad mer är: Albin och Jacob visade i senaste programmet hur de är när de kommer till sin rätt. De resonerade, diskuterade, problematiserade (ihop med killarna). Och det var ändå bara en ögonblicksbild. Ihop med intelligenta kvinnor som inte behövde hävda sig så mycket skulle de båda vara bra partners.
Under tiden satt Elina och Elahe och visade vad? Brist på självkritik, övertro på sina Jag, brist på det mesta egentligen. Den där kvinnliga pepp-stämningen som ytligt går ut på att vägra nå självinsikt och nöja sig med att "det är inte mig det är fel på, det är han" fick ju till och med plastik-farmaceuten att se likheter med regnbågs-tatuerade-fitness-tjejen. Ja - det som förenar dess två är att de inte begripit ett enda dugg av relationer och deras del in att få relationer att funka.
Man blir rätt less på deras upprepade vanföreställning om att
motstånd är det mest grundläggande i en relation. Det är rena dagisfasoner. Oavsett hur osexig de anser den de parats ihop med är, verkade det inte som att det var utseendefrågan som avgjorde utkomsten redan vid - bokstavligen - första ögonkastet. Om de i det ögonkastet såg någon som de fann direkt motbjudande kunde de ha sagt "nej."
Jag tror dem när de indirekt säger att de vill ha motstånd och en dominant idiot till partner. "Han är för snäll" betyder att hon vill ha en som är elakare och dummare än Albin. Att de längtar efter en daglig dos av dagisbråk på låg nivå talar emot att de är mottagliga för funktionella relationer. Det får säkert gå något decennium innan de fattat detta. Visa mognar sent.