2020-04-02, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tryffel1691
Vilka av årets par har legat?

Bara flintisen och frisören skulle jag tro.
Citera
2020-04-02, 09:16
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Albins vita otränade kropp skulle jag inte heller tänt på.

Nej och han får sluta vara så artig tillbaka till draken hela tiden (en drake som för övrigt är en styggelse till både personlighet och utseende). Han framstår som överkörd även fast han inte är det. Han är trygg och stabil mentalt så han blir inte nedtryckt men Elina upplever det som att han är mesig och håglös. Och ja...lite håglös kan jag nog också tycka att han är.

Iraniern är också lite håglös precis som Albin faktiskt, eller nej hon framstår förresten mer blasé. Slätstruket ansiktsuttryck konstant men hon kan väl varken skratta ordentligt eller röra på läpparna när hon pratar efter alla skönhetsingrepp.
Hur som helst förstår jag att hon inte är intresserad. HUR i hela friden kan man matcha ihop en ”miss universe-typ” med en Göran Pärson look-alike? De är så omaka att titta på så man blir galen. Det måste finnas ett uns av samma utseendetyp par emellan för att det ska funka. Självklart vill hon ha en snyggare kille. Det är bara det som fattas i det här läget. Den annars moderata stilen funkar utmärkt för henne men ge henne för faaan inte Göran Pärsson!!!

Maxine är ju bäst av tjejerna men kanske är hon liiite för mycket för Emil. Hon skrattar hela tiden och dessutom lite för överdrivet till saker som inte är så där roliga. Det tycker nog inte hon heller men skrattet blev liksom deras ”skyddsväst” i början, vilket gjorde att de verkade ha det hur kul som helst men sen tycker jag att hon fastnat i det. Det blir jobbigt att ha en urflippad skrattande tjej bredvid sig hela tiden och särskilt när denne redan börjar prata om barn Självklart tar man ett steg tillbaka som ”Emil den färglöse gjorde” (förlåt men alla män i dessa par är så sjukt bleka jämfört med tjejerna).
Jag tror ändå rätt mycket på dessa två, i alla fall att de ska orka mer än fyra veckor 😁
Citera
2020-04-02, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej och han får sluta vara så artig tillbaka till draken hela tiden (en drake som för övrigt är en styggelse till både personlighet och utseende). Han framstår som överkörd även fast han inte är det. Han är trygg och stabil mentalt så han blir inte nedtryckt men Elina upplever det som att han är mesig och håglös. Och ja...lite håglös kan jag nog också tycka att han är.

Iraniern är också lite håglös precis som Albin faktiskt, eller nej hon framstår förresten mer blasé. Slätstruket ansiktsuttryck konstant men hon kan väl varken skratta ordentligt eller röra på läpparna när hon pratar efter alla skönhetsingrepp.
Hur som helst förstår jag att hon inte är intresserad. HUR i hela friden kan man matcha ihop en ”miss universe-typ” med en Göran Pärson look-alike? De är så omaka att titta på så man blir galen. Det måste finnas ett uns av samma utseendetyp par emellan för att det ska funka. Självklart vill hon ha en snyggare kille. Det är bara det som fattas i det här läget. Den annars moderata stilen funkar utmärkt för henne men ge henne för faaan inte Göran Pärsson!!!

Maxine är ju bäst av tjejerna men kanske är hon liiite för mycket för Emil. Hon skrattar hela tiden och dessutom lite för överdrivet till saker som inte är så där roliga. Det tycker nog inte hon heller men skrattet blev liksom deras ”skyddsväst” i början, vilket gjorde att de verkade ha det hur kul som helst men sen tycker jag att hon fastnat i det. Det blir jobbigt att ha en urflippad skrattande tjej bredvid sig hela tiden och särskilt när denne redan börjar prata om barn Självklart tar man ett steg tillbaka som ”Emil den färglöse gjorde” (förlåt men alla män i dessa par är så sjukt bleka jämfört med tjejerna).
Jag tror ändå rätt mycket på dessa två, i alla fall att de ska orka mer än fyra veckor 😁
Jag vill bli kompis med Maxine hon verkar så härlig!
Citera
2020-04-02, 10:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc

Maxine har gått ut med att hon har adhd.
Älskar hennes framåtanda!

Emil: impulskontroll tycker jag är sexigt
Maxine: min är sådär
Citera
2020-04-02, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryffel1691
Vilka av årets par har legat?
Maxine och Emil har haft sex kom det fram eftersom hon inte tagit sitt p-piller då så hon tog ett när de kom tillbaka till hotellrummet.
Citera
2020-04-02, 11:45
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Maxine har gått ut med att hon har adhd.
Älskar hennes framåtanda!

Emil: impulskontroll tycker jag är sexigt
Maxine: min är sådär

Aha, är det det hon har? Uppenbart att Emil börjar tycka att det är lite för mycket. Och det märks att hon börjar bli orolig att han ska dra liksom hennes tidigare partners har gjort.
Citera
2020-04-02, 12:20
Medlem
dialektikers avatar
Till både Elinas och Elahes försvar så kan jag hålla med dem i att det är oattraktivt med killar som inte har några krav.

Och visst sa både Albin och Jacob att de eventuellt ser potential att förhållandet kan funka med Elina och Elahe på träffen?

Som ni säger så kanske Elahe kommer till sin rätt med någon annan utåtriktad, bossig typ som tar för sig med gott självförtroende och som är bra på att berömma sig själv.
Jag kan väl hålla med henne om att Jacob är lite försagd, och det är inte så roligt med sådana killar heller.
Men samtidigt, tänk er själva, att umgås med en sådan som Elahe, hon tog ju över totalt då alla paren umgicks. Hon tyckte hon var skitrolig i det där med gitarren. Hon ledde diskussionerna vid matbordet, och därefter hade massa åsikter om allt och alla i diskussionerna med Jacob sen.
Är det roligt att ha en sån person som vän?
*not*
Men visst, lite roligt är det med folk som är utåtriktade.

Och mitt förtroende för Albin sjunker lite när han också säger i tv, att han eventuellt ser potential i förhållandet med Elina. Hennes person är ju så långt ifrån hans sätt att vara, så det är världsfrämmande.
Hon är ju som en liten unge. Han verkar ju inte attraheras det minsta av henne. Hur kan han tro att det kanske kan bli något av förhållandet?
Citera
2020-04-02, 12:52
Medlem
Jag köper inte att en partner (eller tilltänkt) skall kräva visst beteende från den andre baserat på ens utåtagerande beteende. Det är både elakt och beräknande. Att utmana för sakens skull är förkastligt.
Citera
2020-04-02, 13:08
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Till både Elinas och Elahes försvar så kan jag hålla med dem i att det är oattraktivt med killar som inte har några krav.

Och visst sa både Albin och Jacob att de eventuellt ser potential att förhållandet kan funka med Elina och Elahe på träffen?

Som ni säger så kanske Elahe kommer till sin rätt med någon annan utåtriktad, bossig typ som tar för sig med gott självförtroende och som är bra på att berömma sig själv.
Jag kan väl hålla med henne om att Jacob är lite försagd, och det är inte så roligt med sådana killar heller.
Men samtidigt, tänk er själva, att umgås med en sådan som Elahe, hon tog ju över totalt då alla paren umgicks. Hon tyckte hon var skitrolig i det där med gitarren. Hon ledde diskussionerna vid matbordet, och därefter hade massa åsikter om allt och alla i diskussionerna med Jacob sen.
*not*

Och mitt förtroende för Albin sjunker lite när han också säger i tv, att han eventuellt ser potential i förhållandet med Elina. Hennes person är ju så långt ifrån hans sätt att vara, så det är världsfrämmande.
Hon är ju som en liten unge. Han verkar ju inte attraheras det minsta av henne. Hur kan han tro att det kanske kan bli något av förhållandet?

Efter att ha följt några säsonger av och till; är det inte så att killarna ”alltid” ser potential och är intresserade av att få det att funka medan brudarna i regel är de som är skeptiska?
Citera
2020-04-02, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Bara flintisen och frisören skulle jag tro.
Ja, det mesta tyder väl på att det är så.

Det är dock inte omöjligt att Jacob har försökt fin-älska med Elahe, självklart i missionären med lampan släckt. Jag skulle tro att Elahe stönade genom näsan i fem minuter och sen avbröt för att hon blev kissnödig.

Möjligen har också Elina någon morgon bestämt sig för att hoppa upp på Albins morgonstånd medan han fortfarande sov... och sedan klivit av och stuckit in i duschen lagom tills han vaknade.
Citera
2020-04-02, 14:17
Medlem
Citat:

*not*

Albin och Jacob har väl i och för sig just inför TV-programmet, liksom alla andra, skickat in en kravlista. Det är helt riktigt att söker man sig till ett sånt här "äventyr" och inledningsvis säger i TV att "det ska bli en spännande resa" (vilket alla gör inledningsvis) har man inte fattat vad man gav sig in på om man efter nån dag börjar klaga på att "han har ju inga krav!"

Vad det rör sig om är att två deltagare, Elina och Elahe, som inte varit grundade nog att fatta vad de gav sig in på. Jag äcklas lite av att tänka på hur de skulle sitta och kuttra mesigt med tindrande ögon om de matchades med två svin. Så mycket för det där med "strong Woman". Har sett det alltför ofta för att gå på den.

Vad mer är: Albin och Jacob visade i senaste programmet hur de är när de kommer till sin rätt. De resonerade, diskuterade, problematiserade (ihop med killarna). Och det var ändå bara en ögonblicksbild. Ihop med intelligenta kvinnor som inte behövde hävda sig så mycket skulle de båda vara bra partners.

Under tiden satt Elina och Elahe och visade vad? Brist på självkritik, övertro på sina Jag, brist på det mesta egentligen. Den där kvinnliga pepp-stämningen som ytligt går ut på att vägra nå självinsikt och nöja sig med att "det är inte mig det är fel på, det är han" fick ju till och med plastik-farmaceuten att se likheter med regnbågs-tatuerade-fitness-tjejen. Ja - det som förenar dess två är att de inte begripit ett enda dugg av relationer och deras del in att få relationer att funka.

Man blir rätt less på deras upprepade vanföreställning om att motstånd är det mest grundläggande i en relation. Det är rena dagisfasoner. Oavsett hur osexig de anser den de parats ihop med är, verkade det inte som att det var utseendefrågan som avgjorde utkomsten redan vid - bokstavligen - första ögonkastet. Om de i det ögonkastet såg någon som de fann direkt motbjudande kunde de ha sagt "nej."
Jag tror dem när de indirekt säger att de vill ha motstånd och en dominant idiot till partner. "Han är för snäll" betyder att hon vill ha en som är elakare och dummare än Albin. Att de längtar efter en daglig dos av dagisbråk på låg nivå talar emot att de är mottagliga för funktionella relationer. Det får säkert gå något decennium innan de fattat detta. Visa mognar sent.
Citera
2020-04-02, 15:11
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

*not*

Elina sa att hon är mer av en lyssnare i sista avsnittet. Öh nä det är du inte Elina. Du har redan bestämt vad som menas innan den andre har hunnit tänka och prata klart.
Hon är väldigt omogen märker jag och det tar sig uttryck i att hon är enormt kategorisk. Det kan hända att hon alltid kommer vara det också. För en del (de flesta) växer det bort under tiden man lever men för vissa stannar det kvar och det är de människorna som aldrig uppnår en personlig mognad.
Albin har en enormt framträdande personlig mognad och det är den som gör att han inte behöver vara kategorisk för att förstå och hantera sin omvärld och sig själv i den.
Det klarar inte Elina. Hon är ordagrann och svartvit i alla sina resonemang och uttalanden. Jisses så mycket hon går miste om stackarn.
Hon utgår från sig själv hela tiden också. Hon uppfattar att hon tar över för att nån annan inte kämpar hårt för varje liten sak. Hon förstår inte att det kan vara helt oviktigt för nån annan utan utgår ifrån att det är hon som kört över. Helt klart överskattar hon sin egen förmåga och underskattar andras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in