2020-04-03, 21:17
Medlem
Har problem med mätarhuset på min kangoo -04 tank/temp, varvräknare och hastighetsmätare är döda samt alla symboler. Bilen startar och går. enda som fungerar är instrumentbelysningen, lampan för hel och halvljus och blinkers. Blinkers fungerar och blinkar men "klickar" ej.. Förslag?
Citera
2020-04-03, 21:19
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskenf
Har problem med mätarhuset på min kangoo -04 tank/temp, varvräknare och hastighetsmätare är döda samt alla symboler. Bilen startar och går. enda som fungerar är instrumentbelysningen, lampan för hel och halvljus och blinkers. Blinkers fungerar och blinkar men "klickar" ej.. Förslag?

Relä som är paj antar jag
Citera
2020-04-03, 21:22
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Haft loss mätarhuset och kollat om någon kontakt lossat på baksidan?
Citera
2020-04-03, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Haft loss mätarhuset och kollat om någon kontakt lossat på baksidan?

Blir nästa steg. Säkringar kollade men skadar nu inte att kolla en gång till. Radion fungerar och så även fjärren vid ratten däremot är belysningen släckt där radiostationer syns
Citera
2020-04-03, 21:39
Medlem
sliskets avatar
Citat:

köp ett nytt mätarhus på bildelsbasen.se det sitter fast med 4-6 skruvar och en kontakt på baksidan som att bygga lego

Lycka till
Citera
2020-04-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slisket
köp ett nytt mätarhus på bildelsbasen.se det sitter fast med 4-6 skruvar och en kontakt på baksidan som att bygga lego

Lycka till

Okej ja det var nästa tanke frågan är ju om det är som på de flesta bilar att siffrorna på huset måste stämma annars fungerar det inte? Startspärr/immobilizer sitter väl där bak också?
Citera
2025-10-05, 22:43
Medlem
Hej. Har exakt samma problem som dig, hur löste du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in