2020-04-03, 19:17
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Ok jag lovar att aldrig mer posta ett inlägg som antyder att man kan vara påväg mot ett vaccin, kan inte någon lära mig vad jag får och inte får posta!?
Du kommer att lära dig det själv.
De enda viktiga reglerna här inne är att följa flashbacksreglerna, ingen annans 😉

Jag ogillar vaccin som tas fram för snabbt.
Inte alls säkra för någon. Blir ett val mellan pest eller kolera.
Om Israel har ett vaccin klart till sommarn så kan de ju testa det kliniskt på sitt folk ett par månader. Får se om de dör eller får allvarliga biverkningar.
Vaccin skall ta lång tid och skall gå igenom massor av faser på labb, minst 6-8 månader, kanske mer ibland och sedan testas kliniskt på en grupp människor under några månader innan det får komma ut på marknaden. De måste säkerställa att vaccinet dödar viruset utan att döda människan.
Jag tänker inte ta ett panikvaccin som man gjorde vid svininfluensan där biverkningar började dyka upp långt efter. De testade det inte kliniskt verkar det som. De använde alla som testpiloter.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Jag är överviktig men inte fet som fan, 190 cm 102 kg ungefär... Är 22 år gammal.. om jag får corona menar de alltså att jag skulle ha hög risk att dö bara för att jag käkat någon pizza för mycket? Eller är det mer extremt övervikt vi snackar om?

Ditt BMI är 28,3. Gränsen för fetma, som är riskgruppen, går vid 30 och extrem fetma vid 40. Dessutom tar BMI inte andel fett/muskler med i kalkylen så du kan vara lugn
Citera
Medlem
Lotavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Bra att du lugnar grabben han är dessutom ung vilket är bra

Haha nej men exakt, vad fan det räcker väl med att man redan blir trollad av brudarna pga sin något svullna kagge!

Med det sagt är det ju faktiskt läge att ta tag i det, jag är ingen "tjockis sen barnsben" utan har varit en i grunden spinkig kille som varit en aktiv idrottare fram tills 18 års åldern och efter det har det helt enkelt gått utför. Detta blir kanske lite som en varningsklocka trots allt då det inte är bra för hälsan öht
Citera
2020-04-03, 19:19
Medlem
Lotavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Ditt BMI är 28,3. Gränsen för fetma, som är riskgruppen, går vid 30 och extrem fetma vid 40. Dessutom tar BMI inte andel fett/muskler med i kalkylen så du kan vara lugn

Tack för svaret king!

Trots att man ligger under 30 BMI är det ju oavsett dags att ta tag i skiten, det håller ju inte långsiktigt att sitta inne med kagge redan i 20 års åldern
Citera
2020-04-03, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Haha nej men exakt, vad fan det räcker väl med att man redan blir trollad av brudarna pga sin något svullna kagge!

Med det sagt är det ju faktiskt läge att ta tag i det, jag är ingen "tjockis sen barnsben" utan har varit en i grunden spinkig kille som varit en aktiv idrottare fram tills 18 års åldern och efter det har det helt enkelt gått utför. Detta blir kanske lite som en varningsklocka trots allt då det inte är bra för hälsan öht
Ja, är det nån gång det är dags är det nog nu.
Fast kanske inte på gym nu, vet inte hur många har öppna, Börja lite utomhus
Citera
2020-04-03, 19:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Du har nog helt rätt, Afrika kommer vissla till snart också i statistiken,

Det man inser att världen KAN inte bli sig lik igen till antingen:
- Flockimmunitet har uppnåtts
- Ett vaccin har tagits fram och givits till en stor del av befolkningen

Fram till dess får vi leva med att viruset studsar fram och tillbaka mellan länder och världsdelar och lägger band på handel, resande, och tillväxt. Spelar ingen roll om ett land aggressivt driver fram flockimmunitet, för vi har ändå inga att handla med.

Så 18-24 månader i detta tillstånd är att vänta.
Citera
2020-04-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja, låt oss hoppas att vi inte tar in ett vaccin som unte är tillräckligt utprovat och ger en mängd barn narkolepsi, tycker du inte?

Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Håller med dig. Tråden går i stort sett ut på att tegnell är en psykopatisk massmördare! Själv tror jag att han underskattade coronan från början, men summa summarum så är det en djävulsk sjukdom som alla länder lider av.....och de andra länderna har ingen tegnell, men likväl lider de av samma orsak som vi.

Att "underskatta corona från början", hur fan gör man det när man haft Wuhan en googling bort i tre månader?

Anders Tegnell var ensam om att förespråka flockimmunitet.

Och först idag har FHM pudlat och erkänt att det är asymptomatisk spridning.

Och ge det två dagar till så rekommenderar dom munskydd.

Det gör FHM och deras posterboy till sämst i klassen, sorry men så är det bara.
Bevisen har funnits därute men dom har inte hittat det som ALLA andra länder hittat.
Citera
2020-04-03, 19:21
Medlem
FHM skriver nu på sin hemsida att det finns ”teoretiska risker” att en person som ännu inte uppvisar symtom kan smitta andra vid nära kontakt.

Teoretisk risk, den finns alltså inte i praktiken?

De är sanslösa, visst risken må vara mindre men alltmer tyder på att den finns. Men för Tegnell och FHM är den bara teoretisk.

Myndighets Sverige har alltmer blivit en lekstuga för dilettanter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
31 år, tar blodtrycksmedicin , Ej ACE hämmare, Utan medicin 145/80 med medicin 130/65 Bör jag se mig själv som riskgrupp?

Är en person med blodtrycksmedicin och som har stabilt blodtryck i samma risk som en med vanligt blodtryck utan medicin?

145/80 utan medicin är hur lugnt som helst fattar inte varför du tar medicin överhuvudtaget.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja istället för att kritisera vår egen helt jävla dysfunktionella krishantering så går du igång på allas vårt favorita-hatar land USA...

Är det nån regel att i varje inlägg man kritiserar ett annat land ska man kritisera sitt eget också eller hur tänker du här
Citera
Medlem
madchances avatar
.
Senast redigerad av madchance 2020-04-03 kl. 19:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Det är en hemsk siffra såklart. En ofattbar siffra, och ingen vill se så många döda. Men några tankar:

Dels visar erfarenheterna från Norditalien att peaken kommer, och den passerar. Jag kan inte utlova att immuniteten håller i åratal, däremot går kurvan över dödsfall tillbaka nedåt och smittspridningen torde därför ha upphört,rimligen pga immunitet (det var innan hård karantän sattes in). Det ser inte helt hopplöst ut.

Dels bör man beakta att vi kanske inte har något direkt val. Olika länder har testat ett flertal åtgärder för att begränsa smittspridningen, men det här viruset sprider sig ungefär lika effektivt som en australiensk skogsbrand. Man säger till och med "skydda äldre, skydda vårdpersonal" men ingen har klarat av ens det perfekt.
Ibland är vi små inför naturen, tyvärr.

The peak comes because of a lockdown. We can achieve the same effects with a lockdown. Not locking down means our peak will be later and far far larger with long lasting negative effects for our society.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in