2020-04-03, 17:17
Medlem
Wow Sverige har hanterat detta sensationellt bra. Ligger mittfåran när det gäller dödstal dock det enda jämförbara landet som kört helt utan lockdown. Otroliga siffror, levererade av geniet och stats-alfahannen Tegnell.

Lockdown länderna sitter fan i skiten för de måste lätta på restriktionerna snarast annars drabbas deras befolkning av masspyskos. WP Tegnell WP!
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
DR. JOHN PRATAR OM.SVERIGE!!

Spola till 25:15 i klippet så får ni hörs Dr. johns åsikter och tro om er framtid..... Sorgligt...

https://youtu.be/fXJ3KGcUopo

Vad är det här?

Sverige räknar avlidna på sitt eget sätt?

"Death from or with Covid-19" ???

Har jag aldrig hört talas om -nån som känner till detta och har nån länk?

Betyder det att ett antal avlidna varje dag inte räknas som Covid-19 avlidna? :-o

Har dr Campbell på fötterna här -stämmer detta?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Just nu är det totala antalet döda 333 på bägge sidorna. Hur svårt kan det vara att se det?

Nej det är det inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag har funderat över toapappershamstringen. Förstod aldrig det.
Fattar fortfarande inte varför just toapapper.
Medicin förstår jag. Om jag kommer upp i frikort hamstrar jag medicin också. Inte varit med om det så mycket, en gång va fan är det gratis så är det. Passade på att ta ut allt jag kunde.
Toapapper- sinnessjukt.
Medicin- förståeligt (mht kostnader)
'Smygransonering' av apoteken- också förståeligt.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det du nämner är bara dyr ytlig kosmetika lätt att skarpa bort i svåra tider.

Se bara det omöjliga dom ser med en skolstängning. Här måste många olika grupper beaktas så dom inte kränks eller drabbas på något vis. Att finna lösningar för drabbade grupper finner dom också omöjligt trots att våra grannländer kan göra det.

I "u-landet" Sverige finns tydligen så fattiga barn så dom måste vara i skolan för att äta. Hur är det ens möjligt då pengar i massor slösas bort på olika onödiga projekt. Sen finns det vissa föräldrar som fruktar att vara hemma med sina barn och troligen för att dom inte ens känner dom, vet inte vad dom behöver eller vad som ska göras med dom. Barnen är för många lika belastande som deras gamla föräldrar som lämnas ensam på sjukhem och äldreboenden. Barnen i förorterna fruktas för dom anses troligen av FHM springa omkring och skapa kaos vid en skolstängning.
.
För kännedom:Jag har klippt mycket från originalinlägget.
Även fast du skrev andra intressantare saker vill jag säga en sak om barnhungern.

Det finns helt klart en del ur invandrargruppen som försöker utnyttja bidragssystemet. Det gör iofs svenskar med.
Dessa borde helt klart avslöjas, sättas i fängelse. Är de nyss hitkomna, ej etablerade och kan bevisas systematisk utnyttjat välfärden så bör risk om utvisning finnas.
Men inte om fara för liv föreligger. Även om såna och andra bidragsfusk gör mig förbannad så är det inte straffvärde dödstraff på det

Angående barnen. Barn kan bli negligerade. Av både fattiga och rika. Det är bara större risk om du är fattig. Ett socialbidrag lever man inte gott på. I fattiga områden är det mer utanförskap, fattiga, lågutbildade, nersedda på. Låg och dålig självkänsla kan leda till dåliga beslut och ångest. Dåliga beslut och ångest kan leda till drogmissbruk. Drogmissbruk kan leda till negligerat barn. T.ex.

Det går att brodera ut ytterligare och det finns andra anledningar. Jag tycker inte att de gör fel som tänker på barnen bästa i denna stund.
Det är många faktorer att räkna på.
Citera
Medlem
Vad är det för statsminister som uttalar sig på det här sättet:

Citat:
Vi har valt strategin att pressa ut kurvan och inte få ett för dramatiskt förlopp för då klarar sjukvården förmodligen inte av det. Men det innebär samtidigt att vi kommer att ha fler svårt sjuka som måste intensivvårdas, vi kommer att få betydligt fler döda. Vi kommer att få räkna de döda i tusental. Det är lika bra att vi förbereder oss på det.

Han vill alltså se tusentals döda. Räknar han med att bli ett av dödsoffren eller? AVGÅ DIN PAJAS!
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Jag tror att det du säger kan fungera förutsatt att karantänen sätts in väldigt tidigt. Rumänien satte in sin från dag ett när dom fick sitt första fall. Nu har dom trots det nästan 100 döda, trots att dom ligger långt efter oss i fas dessutom.

Karantäner som sätts in när som i Spanien eller Italien dog 500/dygn, då är det sedan länge försent och verkningslöst. I Sverige har vi förmodligen en halv miljon smittade minst, det är försent.

Visst, men, poängen jag försöker göra är att för att kunna nå en peak behöver vi en karantän. Om vi fortsätter som nu - utan några egentliga restriktioner - har vi ingen aning när peaken kommer. Eller ja, om den ens gör det. Med en karantän kan vi säga att om ca; 4 veckor bör vi se det högsta antalet smittade och därefter kommer det lugna sig. Det ger oss möjligheter - till planering och att välja strategi. Hur skall vi släppa på människor och få igång samhället igen etc. Låter vi skiten löpa amok kan vi aldrig få någon ordning på det. Och den enda egentliga utgången blir flockimmunitet (om det ens går).
Citera
2020-04-03, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Är man inte vänstermupp så behöver man inte vara spåkärring för att se att Sverige valde en farlig väg redan från början. Men så går det när man tror man är bäst på allt. Tyvärr det svenska folket som får lida men de tycker ju utvecklingen är fantastisk och ger regeringen högt betyg samtidigt som sjukvården (redan innan viruset) går på knäna och dödstalen slår nya rekord varje dag.

Försöker du säga att det bara är fascister som har förmåga att sia in i framtiden och se hur detta slutar?
Citera
2020-04-03, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Den här smittan sprids verkligen likt pesten.

Jag kan vara smittad, men man vet inte. Så lurigt att många går runt utan symtom också. Man kan vara latent smittad och bära på viruset i flera veckor.
Just det! Något att bita i för alla siffernissar ....
Citera
2020-04-03, 17:19
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Sverige för 300år sedan

https://historia.nu/historia-nu/pesten-stockholm-1710/

En man påminner mig om Tegnell.

Hjärne vägrade tro på pesten
När man granskar källorna faller historiens dom hårt på arkiater Urban Hjärne som ledde den högsta medicinska myndigheten Collegium Medicum. Hans ovilja att acceptera att Stockholm drabbats av pest förhindrade alla möjligheter att stoppa smittan från att spridas i staden och till andra delar av landet
Senast redigerad av JeffreyEpstein 2020-04-03 kl. 17:21.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja det påverkar nog det med.
Håller det här på länge, länge så kan det bli medicinbrist framöver och folk dör utav det också.
Diabetesmediciner, hjärtmediciner osv.

Har själv äldre närstående, vissa beroende av mediciner så.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Kan di länka igen, hade gärna velat se.

Tack!

Varsågod.
16 minuter lång men väl värd tiden. Se den när du har tid.

https://m.youtube.com/watch?v=LVBc7-Te_yA

Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
En stor del av dom stora kinesiska läkemedelsbolagen har delar av sin produktion i Indien. Jag såg någon amerikansk läkare som talade om detta för ett tag sedan ur en kostnadssynpunkt, och att det var förenat med enorma risker att inget produceras inom det egna landet. Tydligen produceras i princip samtliga av dom 150 vanligaste och mest kritiska läkemedlen för den amerikanska sjukvården i Kina/Indien. Jag antar att det utgör en betydande del även i Europa.

Produktionskedjan för läkemedel kan ett bli jätteproblem.

Kina igen. Ante mig.
Vi är fångade i deras grepp. Världens tillverkningsindustri är kontrollerad av Kina.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
2-3 veckor innan toppen är nådd i Sthlm säger dom flesta som räknat på det, säger Tegnell live i TV4.

Men vad kommer sen? Hur blir det då när allt ska fungera igen. Om det går över d.v.s?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in