Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Det du nämner är bara dyr ytlig kosmetika lätt att skarpa bort i svåra tider.
Se bara det omöjliga dom ser med en skolstängning. Här måste många olika grupper beaktas så dom inte kränks eller drabbas på något vis. Att finna lösningar för drabbade grupper finner dom också omöjligt trots att våra grannländer kan göra det.
I "u-landet" Sverige finns tydligen så fattiga barn så dom måste vara i skolan för att äta. Hur är det ens möjligt då pengar i massor slösas bort på olika onödiga projekt. Sen finns det vissa föräldrar som fruktar att vara hemma med sina barn och troligen för att dom inte ens känner dom, vet inte vad dom behöver eller vad som ska göras med dom. Barnen är för många lika belastande som deras gamla föräldrar som lämnas ensam på sjukhem och äldreboenden. Barnen i förorterna fruktas för dom anses troligen av FHM springa omkring och skapa kaos vid en skolstängning.
.
För kännedom:Jag har klippt mycket från originalinlägget.
Även fast du skrev andra intressantare saker vill jag säga en sak om barnhungern.
Det finns helt klart en del ur invandrargruppen som försöker utnyttja bidragssystemet. Det gör iofs svenskar med.
Dessa borde helt klart avslöjas, sättas i fängelse. Är de nyss hitkomna, ej etablerade och kan bevisas systematisk utnyttjat välfärden så bör risk om utvisning finnas.
Men inte om fara för liv föreligger. Även om såna och andra bidragsfusk gör mig förbannad så är det inte straffvärde dödstraff på det
Angående barnen. Barn kan bli negligerade. Av både fattiga och rika. Det är bara större risk om du är fattig. Ett socialbidrag lever man inte gott på. I fattiga områden är det mer utanförskap, fattiga, lågutbildade, nersedda på. Låg och dålig självkänsla kan leda till dåliga beslut och ångest. Dåliga beslut och ångest kan leda till drogmissbruk. Drogmissbruk kan leda till negligerat barn. T.ex.
Det går att brodera ut ytterligare och det finns andra anledningar. Jag tycker inte att de gör fel som tänker på barnen bästa i denna stund.
Det är många faktorer att räkna på.