2020-04-03, 17:04
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Nånting gör vi fel, vi har massor med fler döda jämfört med de andra länder som har ungefär lika många smittade!

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Vi har nog bara många fler smittade som går under radarn.
Citera
2020-04-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfot
Du vill verkligen att viruset ska utplåna mänskligheten eller varför hänger du här och maniskt framhäver hur illa det kommer att gå? Det är inte i närheten av ett lika stort hot som till exempel ett världskrig, så lugna dig med domedagssnacket lite.
Tror han representerar sina efterfrågade 'skarpa hjärnor' i tråden
Citera
2020-04-03, 17:05
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
HAhahahahahahahahaha. Du är verkligen ett troll med höga ambitioner och mycket fritid.

Är jag ett troll? Verkligen inte... Det är sant, förstår att du börjar bli rädd, men vi har tappat kontrollen över viruset i hela världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
"Det var för snart fem år sen, i maj 2015. Det skulle visa sig att Lars drabbats av antisyntetas syndrom, en ovanlig reumatisk sjukdom som ofta orsakar kraftig lunginflammation."

Det var inte covid19 alltså. Men nedsövning och respiratorvård skiljer sig kanske inte nämnvärt vid den sjukdomen. Vet inte.

Nej det vet jag men han skickade en vädjan och att ligga i respirator tror jag är ganska lika? Covid-19 ger också kraftig och tom kronisk lunginflammation.
Citera
Medlem
Jag var nyss inne på platz.se och konstaterade att det är uppe på 358 döda. Sajten anger detta som 50 nya idag och utgår tydligen från gårdagens 308 avlidna personer. Vi ligger hela tiden i otakt. 358 avlidna är 25 mer än vad Folkhälsomyndigheten redovisade efter avstämning kl 11:30.

För övrigt tror jag på den amerikanske experten, Fauci någoniting? Stäng ner allt nu. Förbjud alla resor. I Stockholm bör all trafik förbjudas även SL och i Göteborg måste naturligtvis alla spårvagnar ställas i förråd. Det är dags för hårda tag nu. Detta är ingen lek. Utrym dagis omedelbart.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Och varför tror du att de sa så?
Antagligen en blandning utav alla de anledningarna jag redan skrivit om eller som Tegnell säger, det kan bero på " annat".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Ja men du får också vänta 4 veckor för att kunna se resultat så vad är din poäng?

När det hade gått en vecka sa ni att vi skulle vänta 3 veckor, när det har gått tre veckor så ska det gå 4 veckor. När det har gått 4 veckor så ska det gå 2 månader...…………………………..
Italien är för övrigt snart 4 veckor.
Citera
2020-04-03, 17:06
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tror du att det räcker med att vara 1-2 meter ifrån smittad person för att vara safe då?

Eller kan viruset spridas flera meter? Om jag är i ett rum med en smittad, men vi befinner oss 4 meter ifrån. Vi andas samma luft. Kan jag bli smittad eller inte?
Där om tvista de lärde. Själv vet jag inte.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
FHM går alltså ut med falsk information? Tänker också att viruset tycks ha spridit sig på en majoritet av alla äldreboenden. Säkerligen har många av personalen smittat vårdare bara genom att andas i samma rum. Det är nog så det går till. Är dessutom personalen smittad, men symtomfri förstår man ju att det är smittsamt som sjutton. Jag tror det är så det går till.

Räcker med ytor. Smittan kan finnas på en yta, tar någon på den...
Tänk äldreboende. Många olika i personalen, många gånger vikarier, ofta närkontakt med de äldre vilket är oundvikligt. Personal som arbetar i flera olika hem.
Jag skyller inte på personalen, så ingen tror det.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Tror du att det räcker med att vara 1-2 meter ifrån smittad person för att vara safe då?

Eller kan viruset spridas flera meter? Om jag är i ett rum med en smittad, men vi befinner oss 4 meter ifrån. Vi andas samma luft. Kan jag bli smittad eller inte?
Det finns en liknelse som kan beskriva det hjälpligt.
Tänk dig två personer som står och pratar med varandra en kall vinterdag. Andedräkten blir till ”rök” (typ vattenånga).

En annan sak om spridning i luften: Står jag på balkongen i ena änden av lägenheten och impregneringssprayar mina skor, så sprids lukten snabbt till andra änden av lägenheten (och det är inte direkt raka spåret mellan).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag var nyss inne på platz.se och konstaterade att det är uppe på 358 döda. Sajten anger detta som 50 nya idag och utgår tydligen från gårdagens 308 avlidna personer. Vi ligger hela tiden i otakt. 358 avlidna är 25 mer än vad Folkhälsomyndigheten redovisade efter avstämning kl 11:30.

För övrigt tror jag på den amerikanske experten, Fauci någoniting? Stäng ner allt nu. Förbjud alla resor. I Stockholm bör all trafik förbjudas även SL och i Göteborg måste naturligtvis alla spårvagnar ställas i förråd. Det är dags för hårda tag nu. Detta är ingen lek. Utrym dagis omedelbart.
Svetsa igen dörrarna till ditt boende kanske?
Citera
2020-04-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Flockimmunitet är ett löst begrepp. Mitt ursprungliga inlägg handlade om tillräcklig flockimmunitet för att det ska bli en hanterbar situation för sjukvården, vilket jag var väldigt tydlig med. Efter det har jag bara svarat på inlägg som sagt emot det påståendet, och det är här vi är nu. Har säkert varit mycket missförstånd i den kedjan, men det jag iallafall försöker komma fram till är att man inte behöver en flockimmunitet på 60% för att kunna släppa på i princip alla åtgärder. Förutom att riskgrupper fortfarande ska vara försiktiga.

Smittspridningen är proportionell mot antalet sjuka.
Flockimmuniteten kommer få spridningen att klinga av, men är antalet sjuka fortfarande högt så kommer även smittspridningen vara hög.

I princip lär det vara två veckor lockdown vid 40% smittade som gäller för att det ska bli en mjuklandning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in