2020-04-03, 17:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är en droppsmitta som till sin funktion är luftburen. Dvs den är luftburen, även om vissa i tråden älskar att leka med semantiken.

Tror du att det räcker med att vara 1-2 meter ifrån smittad person för att vara safe då?

Eller kan viruset spridas flera meter? Om jag är i ett rum med en smittad, men vi befinner oss 4 meter ifrån. Vi andas samma luft. Kan jag bli smittad eller inte?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Italien, Spanien, Danmark, Holland, Belgien

Sedan har du länder som Frankrike som där vi dom närmaste veckorna kommer se 1000 döda/dygn. Där kommer vi se om några veckor att deras karantän inte hjälper. Dom har redan haft den i snart 3 veckor.
På vilket sätt är de verkningslösa? Har du nån källa på det?
Sluta spamma tråden nu och återvänd till ditt gym och dess speglar.
Citera
Medlem
ettanollans avatar
Nånting gör vi fel, vi har massor med fler döda jämfört med de andra länder som har ungefär lika många smittade!

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
2020-04-03, 17:02
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Om att ligga i respirator:

För att andra ska slippa gå igenom det Lars gick igenom, nedsövd i respirator, vill han gå ut med en vädjan.

När Lars, 38, drabbades av en svår lunginflammation sövdes han ner i respirator.

Men det var ingen fridfull sömn – i stället var han fast i mardrömsliknande hallucinationer och dödsångest.
– Drömmarna var en vandring i ett fragmenterat undermedvetande som hela tiden färgades av kroppens kamp mot sjukdomen.

– I gränslandet mellan vakenhet och sömn hade jag vanföreställningar och hallucinationer som närmast går att jämföra med en skräckfilm på repeat.

Lars: Trodde de skulle skörda mina organ
I sina hallucinationer såg Lars inälvor som kröp ur väggarna, har han tidigare berättat. Personalen på sjukhuset såg ut som gula dockor och hans fru såg ut som en animerad figur.

https://www.expressen.se/gt/lars-38-sa-var-det-att-ligga-i-respirator/

"Det var för snart fem år sen, i maj 2015. Det skulle visa sig att Lars drabbats av antisyntetas syndrom, en ovanlig reumatisk sjukdom som ofta orsakar kraftig lunginflammation."

Det var inte covid19 alltså. Men nedsövning och respiratorvård skiljer sig kanske inte nämnvärt vid den sjukdomen. Vet inte.
Citera
2020-04-03, 17:02
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja, Dr Fauci (igen) sa att han ännu inte förstår viruset och att det oroar honom för han har 50 års erfarenhet av detta och att vi alla bör vara "humble" inför detta hot.

Mörka tider väntar oss... Men vi får inte ge upp.
Citera
2020-04-03, 17:03
Medlem
jaaa det är så de äldre blir smittade inne på boenden

Anhöriga tvingar in sig på äldreboenden – kommundirektören bestört och hotar med polis

Vid flera tillfällen har anhöriga tvingat in sig på särskilda boenden i Östersunds kommun för att besöka släktingar, trots att det råder besöksförbud. Detta har upprört kommunledningen som nu ryter ifrån.
– Jag blir bestört av att höra att det finns medborgare som vägrar följa beslutet att inte besöka anhöriga på särskilda boenden, säger kommundirektören Anders Wennerberg.

https://www.op.se/artikel/anhoriga-tvingar-in-sig-pa-aldreboenden-kommundirektoren-bestort-och-hotar-med-polis?referrer=app&fbclid=IwAR1edUTK_S4MQrkxQJTsew mq0I5kDZxTr6yfNBEXqsCfVQzJr3dgPS6kjy0
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Många mediciner tillverkas idag av råvaror från Indien. Även medicin görs där ofta.
Blir det störningar i transporter så har vi snabbt svårigheter.

En stor del av dom stora kinesiska läkemedelsbolagen har delar av sin produktion i Indien. Jag såg någon amerikansk läkare som talade om detta för ett tag sedan ur en kostnadssynpunkt, och att det var förenat med enorma risker att inget produceras inom det egna landet. Tydligen produceras i princip samtliga av dom 150 vanligaste och mest kritiska läkemedlen för den amerikanska sjukvården i Kina/Indien. Jag antar att det utgör en betydande del även i Europa.

Produktionskedjan för läkemedel kan ett bli jätteproblem.
Citera
Medlem
Zarfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Miljontals forskar på viruset men viruset är tyvärr smartare än oss som ni ser....
Detta kommer bli svårt, varje dag överraskar han världen med nya upptäckter.....

Detta är största hotet i modern tid.

Du vill verkligen att viruset ska utplåna mänskligheten eller varför hänger du här och maniskt framhäver hur illa det kommer att gå? Det är inte i närheten av ett lika stort hot som till exempel ett världskrig, så lugna dig med domedagssnacket lite.
Citera
2020-04-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Nånting gör vi fel, vi har massor med fler döda jämfört med de andra länder som har ungefär lika många smittade!

https://www.worldometers.info/coronavirus/

färre som testas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja, det är lite synd om USA som har en politisk ledning som går emot deras expertis. Skönt att vi bor i Sverige!
Ja skönt o bo i Sverige där viruset sprider sig med obehaglig styrka och regering har haft fel strategi sedan dag ett. Hade du däremot sagt skönt att vi bor i Finland hade jag förstått dig då de har 20 döda totalt.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Italien, Spanien, Danmark, Holland, Belgien

Sedan har du länder som Frankrike som där vi dom närmaste veckorna kommer se 1000 döda/dygn. Där kommer vi se om några veckor att deras karantän inte hjälper. Dom har redan haft den i snart 3 veckor.

Ja men du får också vänta 4 veckor för att kunna se resultat så vad är din poäng?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
På vilket sätt är de verkningslösa? Har du nån källa på det?
Sluta spamma tråden nu och återvänd till ditt gym och dess speglar.

Enligt statistik på döda och på nya bekräftade fall. Det går ju knappt ner något alls, ens i Italien som haft det längst av alla EU länder. Dom pendlar mellan 4-5000 nya fall om dagen, och det dör nästan 1000 pers varje dygn.

Jag kallar inte det lyckat. Om USA ska köra samma taktik så ruinerar dom både storpamparna och myrorna på gatan, det är en katastrof.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in