Det ni håller på med är helt meningslöst. Det går inte att jämföra statistiken över smittade eller döda mellan olika länder
Antalet smittade som redovisas är helt beroende av dels vilka som testas dels dels hur många som testas Därutöver är det naturligtvis så att det totala antalet smittade i de olika länderna är mångdubbelt fler än de redovisade antalet.
Antalet döda är på samma sätt olika länder använder olika definitioner. i Frankrike räknade man inte tidigare de som dött på ålderdomshem och liknande många som drabbas av Corona äldre och har ofta flera andra svåra diagnoser. När dom dör kan det vara svårt att avgöra om det är Corona eller något annat.
Däremot går det naturligtvis att jämföra utvecklingen för respektive land över tid och även att göra bedömningen om hur lån tid olika faser tar och vad vi kan vänta oss för utveckling-
Det ni dessutom missar är att det troligen kommer en andra och eventuellt tredje våg senare. I det läget är det naturligtvis intressant att veta hut stor andel av befolkningen som haft Corona och eventuellt uppnått immunitet. Ju fler som haft Corona desto mildare andra våg. Dvs här kan hårda restriktioner vara kontraproduktiva eftersom färre har haft sjukdomen.
Vilken enorm ångest att bara vänta på att dö utan att få träffa sin familj igen
Jag tror nationen är för chockad för att prata om den saken - stackars alla gamla dementa som inte fattar varför barnen inte dyker upp längre, för en kopp kaffe och en kram...
Dom kanske glömmer det i samma sekund, men du fattar
Varför är det inte under lockdown längre? Tror du att viruset är helt utrotat där eller?
Svaret är enkelt: De bygger flockimmunitet just nu.
Kina hart fortfarande massor av åtgärder i samhället som att tex biografer är stängda osv.. Dom tillåter inga turister in i landet och alla turistplatser och stora mötesplatser i hela landet är stänga... Det är inte så att dom kör på som om innan corona direkt.
Skulle man kunna använda dammsugarpåsar, resårband och en symaskin för att tillverka munskydd av nöjaktig kvalitet ? Man kan tänka sig att använda dubbla lager, en skärning och söm som ger en form som passar ansiktet, samt limma på en näsklämma tillverkad av en aluminiumburk pålimmad med kontaktlim eller cyanoakrylatlim.
Hört det här viruset kan tränga igenom hud så vet inte om det är så bra lösning.
Nej, idag är 24 dagen av isolering så vi är inte framme vid 4 veckor ännu. Förra veckan var som allra värst för italien eftersom smittspridningen var som värst när lockdown infördes. Man har räknat på hur många som fått akutvård pga andnöd som effekt av covid19 - och i förrgår var det hälften så många som i början av lockdown. Dödstalen har också stbiliserats och kommer förhoppningsvis att minska framöver. Det är tydliga effekter av lockdown.
I de hårdast drabbade områdena (de ställen där vården överbelastats) infördes lockdown 21 februari.
Sverige plattar ut. Vi har inte gått över bristningsgränsen för sjukvården, och kommer inte att göra det heller.
Easy to say it the curve is flattening when you stop taking more and more people into intensive care and raise the restrictions on who gets it more and more.
Jag tror nationen är för chockad för att prata om den saken - stackars alla gamla dementa som inte fattar varför barnen inte dyker upp längre, för en kopp kaffe och en kram...
Dom kanske glömmer det i samma sekund, men du fattar :P
Vänta och se när hysterin kring alla som dött lagt sig, då kommer det upp en jävla massa fall ska du se.
Jag vet att det tär på många. Det fattar vem som helst när ekonomin förstörs och när friska unga människor, och gamla för den delen isoleras. Jag har pratat med folk från just Danmark och dom jag har pratat med är jävligt trötta.
Aha, jag ska vänta och se huruvida några kanske visar sig vara förbannade? Så egentligen skrev du bara trams?
I vissa stater i USA är det brott att utnyttja en krissituation för att tjäna mer pengar än vanligt när det gäller vissa produkter.
Hand Sanitizer Hoarder Bros Pretty Much Forced To Donate 17,000 Bottles
"We will not tolerate price gouging in this time of exceptional need, and we will take aggressive action to stop it," he said. Tennessee law prohibits price gouging on necessities like gas and medical supplies once a state emergency has been declared by the governor, and allows for a fine of up to $1,000 per violation.