2020-04-03, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vilka är förbannde? Kan du länka någon källa, artikel eller liknande som kan styrka de där förbannade människornas förekomst?

Vänta och se när hysterin kring alla som dött lagt sig, då kommer det upp en jävla massa fall ska du se.

Jag vet att det tär på många. Det fattar vem som helst när ekonomin förstörs och när friska unga människor, och gamla för den delen isoleras. Jag har pratat med folk från just Danmark och dom jag har pratat med är jävligt trötta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Sverige var inte ensamt om att försöka få flockimmunitet. Japan och Kina har gjort precis samma, med Wuhan som undantag, pga de fick extremt hög smittspridning och var tvungna att bromsa den innan de kan fortsätta med flockimmuniteten. Kina är inte isolerat idag, och smittan vandrar sakta men säkert där också.

Nej du ljuger, nästan hela Kina var i lockdown ett tag, eller iallafall 70%.

Japan var tidigt ute med mitigarande åtgärder som var extremt lyckade, dom förstod MUNSKYDD och ASSYMPTOMATISK spridning direkt och har 2617 smittade och 63 döda...

Nu kommer detta i en andra våg men det är ju en lågoddsare att dom kommer lyckas lika bra i rond två.

I sverige blir ju rond två som att sparka lite till på det redan söndermosade liket som bilen redan backat över 3-4 gånger.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Så om du skulle ha en fabrik som gör handsprit skulle inte du utnyttja situationen och bli stormrik?

Nej, tvärtom, jag skulle lägga om produktionen och ge bort handsprit gratis, vilket väldigt många företag gjort.
Det kommer en tid när detta är över också... Med allt vad det innebär.
Citera
2020-04-03, 15:57
Medlem
Som statistiken nu utvecklas så kommer våra makthavare att bli tvungna att börja manipulera siffrorna om det inte redan görs. Det blir alltför uppenbart hur fel Sverige har gjort. Nu kommer operation damage control och cover up. Det finns redan rapporter om sjukvårdspersonal som känner sig hotade. De får inte läcka information till pressen. De politiskt tillsatta toppcheferna håller organisationerna i ett järngrepp och svenskar är otroligt rädda att förlora jobbet tydligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Det gör dom ju. Om jag kör rattfull så kan jag köra ner 20 andra människor, rent teoretiskt.

Sedan var min siffra fel för att jag skrev en nolla för mycket av misstag, jag menade 300/år.

Dåså 300 kommer vi upp i på en vecka i corona.
Kan du sluta nu?
Tack på förhand.
Citera
Medlem
"Herd Immunity" är epidemiologisk neoliberalism

Intressant läsvärt artikel till de söker sanningen i situationen som vi befinner oss i
Det ser mycket mörk ut för Sverige och Svenska folket.

https://thequarantimes.wordpress.com/2020/03/19/herd-immunity-is-epidemiological-neoliberalism/[/quote]
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Icke desto mindre så är det en storskalig nedstängning som krävs.

Tegnell säger att kurvan går neråt.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Men kom igen. "Active cases" tog ett rejält kliv neråt och planar ur kraftigt.

Justerar vi döda efter befolkningsmängd är det tydligt att Sverige drar ifrån.
Det var för att de 1:a april började använda sig av en algoritm för att beräkna antal tillfrisknade:
https://files.ssi.dk/COVID19-epi-trendogfokus-01042020-59gg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Lösningen är att vänta ut ett vaccin..svårare var inte det.

Tror du det är möjligt att vänta minst 18 månader (antagligen mycket mer) på ett vaccin, utan att massvält, brottslighet, etc etc, inte uppstår. Och hur ska man få pengar till sjukvården när samhället stannat?

Samhället skulle skickas tillbaka till 1800-talet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vad du håller på.

Danmark har 139 döda.
Sverige har 351 döda.

Detta går bara att mäta i antal döda, allt annat är ju dimridåer.

Du vet ju precis som jag att coronaviruset finns på alla äldreboenden nu så det kommer bli livligt på iva framöver.

Du får gångra Danmarks siffror med 2 eftersom dom är 5 miljoner invånare.
Citera
2020-04-03, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Dåså 300 kommer vi upp i på en vecka i corona.
Kan du sluta nu?
Tack på förhand.

Nej det är företrädelsevis unga. När det gäller Corona är det företrädelsevis 80-100 åringar, som är multisjuka och som kommer dö inom kort.
Citera
2020-04-03, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nej du ljuger, nästan hela Kina var i lockdown ett tag, eller iallafall 70%.

Japan var tidigt ute med mitigarande åtgärder som var extremt lyckade, dom förstod MUNSKYDD och ASSYMPTOMATISK spridning direkt och har 2617 smittade och 63 döda...

Nu kommer detta i en andra våg men det är ju en lågoddsare att dom kommer lyckas lika bra i rond två.

I sverige blir ju rond två som att sparka lite till på det redan söndermosade liket som bilen redan backat över 3-4 gånger.

Varför är det inte under lockdown längre? Tror du att viruset är helt utrotat där eller?

Svaret är enkelt: De bygger flockimmunitet just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in