2020-04-03, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Här är några objekt hon jonglerar med som hade hon den värsta kvinnoförakt ,,,flåt mansföraktet..

Aktbilaga 371 (2). Pdf
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Själv uppvaktas jag hårt av Jörgen från Umeå, catchare, var här i dag
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Och av Tommy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Och av Peter, catchare men honom är jag HELT ointresserad av.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Alltjämt av Anders skidåkare i klubben, honom jag åkte slalom med i Sälen när jag bröt benen.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Egentligen av Mattan som fortsätter hoppas.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Flörtar själv med jimmy hårdrockaren i Rotebro som jag var med hela förra helgen.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när Kenneth hör av sig.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när en galen göteborgare hör av sig.
2018-04-02 00:44 Po*ntus Gu*nnarsson. Åh jag känner mig som en mycket lågmäld älskare.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffat Reza från förra jobbet som jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffa Roland från förra jobbet jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Vem mer, vem har jag glömt.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Jag är fullständigt galen.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Just ja, Stefan såklart, otroligt dålig relation, träffar honom ändå då och då.

Älskarna var så många att hon själv inte vet om hon glömt någon..
Att umgås och flirta lite innebär inte per automatik att man delar säng. F ö är det inte hon som står åtalad för mord.
Citera
2020-04-03, 10:44
Medlem
Zisselas avatar
Om jag förstår det rätt så ska inga fler förhör hållas i rätten, bara slutpläderingarna återstår.

Det är lite svårt att få grepp om huruvida alla nödvändiga frågor har ställts och rätt personer har fått frågorna. Jag funderar på vilken bild man skulle ha om man inte läst FUP utan bara lyssnat på rättegången.

Jag hoppas och tror att Hiding knyter ihop säcken på ett bra sätt på tisdag och att grisen i den där säcken sätter skrattet i halsen.
Citera
2020-04-03, 11:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Du förstår att det säger rätt mycket om dig att du a) har en reptilhjärnereaktion som säger "asiatisk hora" när du ser en bild, och b) därefter känner att du måste posta detta publikt på Flashback?

Ta tag i ditt psykiska välmående nu. Allt detta hat.
När har du tänkt dig att det ska sluta? LW är redan död. Du kan inte ställa henne till svars för någonting.
Nä: det är inte sunt att hata SD heller. Men: sundare. Där finns det iaf någon form av avslut inom räckhåll. Han åker in (förmodligen), intresset avtar, han glöms bort, hatet försvinner.

Var tar ditt hat vägen?
Du använder orden vårdslöst om du kallar Lenas egna ord om sitt leverne för hat.
Det var nog inte bara sanningssägaren glorius som fick associationer till prostitution eftersom Stefan kallade henne kinesluder?

Aktbilaga 147 förhör SD (2) sid 51 -53 Förhörsledare är Peter Springare 2018-05-29 11 :28 14:40
MT: Nej det, det är så främmande så.
PS: Det skulle aldrig du kunna tänka ...
MT:Nej ...
PS: Dig?
MT: Äh, nej jag kan inte tänka mej det,jag,jag kan ha,jag kan ha sagt till henne, du ditt jävla
kinesluder,
det är ett uttryck från filmen Jägarna, jag tycker inte att hon är ett kines luder, men
jag kan ha sagt något dumt. ..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-03 kl. 11:41.
Citera
2020-04-03, 11:48
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Efter HDs själv- tillintetgörande uppträdande igår så ja, du är nog iaf bland de ytterst få som inte tror det.
Enda orsaken att HD fortfarande går fri är för att det saknas teknisk bevisning mot henne.

Det kan ha sin förklaring. Blodet som hittades på SDs tvättmaskin hade kanske inte han avsatt där, utan av en slarvig HD. SD var alltså overandes om blodspår på tvättmaskinen och tvättade inte den som han borde.

Till sist, även om HDs uttryck "jag hoppas hon är död " skulle anses tyda på att hon inte varit delaktig, pekar det snarast på det motsatta.
1. Hur visste HD vid denna tidpunkt att Lena var borta?
2. "Hoppas" i ovanstående att de lyckades slå ihjäl henne. Lena kämpade emot, skrek, det tog 17 slag att få tyst på henne så de "hoppades" verkligen hon var död.

Ok, då förstår jag hur du resonerar.
Jag uppfattar HD, utifrån de initiala förhören, som känslosam och ärlig.
Genom konversationer med bla SD framstår hon varken som hatisk eller mordisk.

Hon uppvisar snarare en frustration och trötthet gällande SD och LW, hon vill/orkar inte bry sig om deras relation efter skilsmässan.
Helt förståeligt att hon blir frustrerad/irriterad över att LW inte kan ta till sig att HD inte vill vara hennes vän efter det sveket. En vän gör inte så.
Frustrationen blir inte mindre av att LW raderar hennes geo-loggar.
Hon trodde även att LW höll sig borta för att påverka HD:s och SD:s USA-resa.

Utifrån ovanstående framstår reaktionen "hoppas hon är död" mer som en irriterad suck snarare än ett indirekt mordiskt erkännande.
Skulle vara ett extremt kyligt uttalande om hon var skyldig. Och klantigt.

Den som slog ihjäl LW var inte trött, den som slog ihjäl LW var vansinnig av hat.
Citera
2020-04-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Det har du rätt i, menade inte bokstavlig borderline utan syftar på anknytning/separationsproblematiken.

OK, då förstår jag mer. Jag vet att det kan handla om anknytning-separation - men de fall jag studerat
handlar om mycket mer komplicerade sammansättningar av personlighet än LW hade.
Citera
2020-04-03, 11:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Läses nerifrån och upp.
En utmärkt resumé (i likhet med många av dina citerade textutklipp) av LW:s sällsynta förmåga till självanalys och identifikation av sina egna drivkrafter och tillkortakommanden - och detta i en ständigt pågående dialog; både med sig själv och andra.

Det är främst från LW vi fått höra den osminkade sanningen eftersom hennes mod, ärlighet och känsla för fair play har inneburit att hon inte väjt för att beskriva hela sitt känsloregister; orsak/verkan, osv; att söka komma till verklig insikt för att på sikt få lite mer rätsida på livet och kunna känna sig mer som en helgjuten människa.

Hennes (och många andras) förnämsta drivkraft är/har varit sex. I likhet med de som under 23/24 h beter sig som hund och katt, för att under vargtimmen få sitt lystmäte i sänghalmen eller annorstädes, har hon jagat det ultimata sexet i vilket MGM:s samtidiga kyla/värme fungerat som utmaning och tändved. - Hon hade inte lyckats hitta en behaglig medeltemperatur, eller en rumsvärme som kunde regleras från min till max; det var antingen/eller som gällde - och trånande tråkmånsar var ej av intresse; hon önskade ett nervkittlande spänningsfält med mycket "pirr".
Citat:
Ursprungligen postat av LW
Inte "klar". Men på väg. Att det börjar bli allt stabilare koppling mellan hjärna och känslor, att jag alltmer börjar klara av att hålla undan för det som bryter ned. Att hans grepp om mig minskat brutalt.
Den 6 maj 2018 (Aktbil. 164 Del A, s. 271) hade hon kommit ännu ett litet stycke på väg:
Citat:
Ursprungligen postat av LW
Ha så kul i USA när ni börjar om.
Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet
Bestämt igår
Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu
Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre
Hon hann inte riktigt ända fram - men har (förutom ett trygghetskapital till sina närmaste: Aktbil. 145, s. 292) sett till att också efterlämna ett unikt material i form av en mycket lärorik kunskapsbank.
Citera
2020-04-03, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Här är några objekt hon jonglerar med som hade hon den värsta kvinnoförakt ,,,flåt mansföraktet..

Aktbilaga 371 (2). Pdf
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Själv uppvaktas jag hårt av Jörgen från Umeå, catchare, var här i dag
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Och av Tommy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Och av Peter, catchare men honom är jag HELT ointresserad av.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Alltjämt av Anders skidåkare i klubben, honom jag åkte slalom med i Sälen när jag bröt benen.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Egentligen av Mattan som fortsätter hoppas.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Flörtar själv med jimmy hårdrockaren i Rotebro som jag var med hela förra helgen.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när Kenneth hör av sig.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när en galen göteborgare hör av sig.
2018-04-02 00:44 Po*ntus Gu*nnarsson. Åh jag känner mig som en mycket lågmäld älskare.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffat Reza från förra jobbet som jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffa Roland från förra jobbet jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Vem mer, vem har jag glömt.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Jag är fullständigt galen.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Just ja, Stefan såklart, otroligt dålig relation, träffar honom ändå då och då.

Älskarna var så många att hon själv inte vet om hon glömt någon..

Vad har detta med mordet att göra??
Citera
2020-04-03, 11:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Har nån spånat mer i vad det där meddelandet om "Janis myst" som HD skulle lösa den 15e maj egentligen handlade om?
Hittade iaf en skärmdump i FUP på sida 408 i aktbilaga 149 där SD skriver till LW om "dusch på Janis event" i samband med att han varit och tänt ett LED-ljus i LW's säng.
LW: "Vad menar du med dusch på Janis event"?
SD: "Internt"
Finns det fler skärmdumpar från den konversationen men i annan bilaga så man kan se helheten?

Jag har hela tiden trott att "Janis myst" står för något helt annat. Ett kodspråk som innebär att HD haft en uppgift att utföra i samband med mordet. Typ städa nåt, gömt nåt eller hämtat nåt? I vart fall så är hon ju enligt vittne (grannen J) i skogen den eftermiddagen och ses sedan gå in på SD's tomt. Lämnar hon nåt som SD har tappat/lämnat i skogen?

Så vad betyder "dusch på Janis event"?

Vad i allra blekaste är detta? Har han vart inne o lagt ngt tänt led-ljus i LW:s säng när hon inte var där? Och sen messat nåt mystiskt? Var det det som kom upp i rätten när exsvärfar hördes?

Vilket datum var han inne och vad tusan menar han?
Citera
2020-04-03, 12:05
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Här en till som inte är så säker på HD bär del av skuld i själva gärningen.
Visst kan hon verka - och vara - cynisk ..men jag har ändrat mig något i min vacklande inställning för följande. Man måste ändå kunna se det ur följande perspektiv också:

Jag tror verkligen att man kan drabbas av minnesförlust av så stora svek hon utsatts för, av SD
men också av LW , ja till och med av sin egen pappa som menar att "man kan göra misstag" angående f.d.svärsonens sex år långa otrohetshistoria. Hon får därigenom ingen hjälp av sin pappa. Jag hade önskat att om det varit min pappa, han varit modigare och mer klarsynt!
Hon bör ju vara helt desillusionerad. Klarar inte att sitta och minnas detaljer, där varje detalj borde göra ont.
Hon har ingen vinst, som det talas om, men stora förluster. Och detta offentligt!
Att som bedragen sitta som en martyr i TR och älta sexdetaljer som hennes makes älskarinna LW noga återgivit!
Att yttra "Önskar att hon är död" är varken indicium eller bevis. Det är ju ganska naturligt att säga så
efter år av ha blivit bedragen. Vilka bedragna har inte sagt något sådant någon gång?

Hon visste att LW var död innan hon borde vetat. Ja på den punkten ..kan ju SD ha sagt till henne
att det är LW som är hittad.
Skyddande av brottsling då kanske.
..
Skulle jag ha fel, då har jag i a f försökt tänka "åt andra hållet".

Äntligen någon som förstår vad jag menar.
Jag är helt säker på att HD fick veta att SD mördat LW efter mordet. Gissningsvis under USA-resan eller den närmaste tiden efteråt.

Hon ljuger helt klart i de senare förhören samt i rättegång.
Hon påpekar själv under rättegång att hon inte vet vad som är egna minnen/tagna minnen. Till viss del stämmer det säkert då minnet fungerar så, tex "minns" många sin bebistid efter att ha kollat foton från barndomen och fått saker återberättat för sig. Vi vet samtidigt att hjärnan inte lagrar långtidsminnen i bebisåldern.

Vad hon minns med exakthet är när hon fick veta att LW var försvunnen och när hon hittads död. Hon minns nog även exakt när hon förstod att SD är mördaren.
Citera
2020-04-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ok, då förstår jag hur du resonerar.
Jag uppfattar HD, utifrån de initiala förhören, som känslosam och ärlig.
Genom konversationer med bla SD framstår hon varken som hatisk eller mordisk.

Hon uppvisar snarare en frustration och trötthet gällande SD och LW, hon vill/orkar inte bry sig om deras relation efter skilsmässan.
Helt förståeligt att hon blir frustrerad/irriterad över att LW inte kan ta till sig att HD inte vill vara hennes vän efter det sveket. En vän gör inte så.
Frustrationen blir inte mindre av att LW raderar hennes geo-loggar.
Hon trodde även att LW höll sig borta för att påverka HD:s och SD:s USA-resa.

Utifrån ovanstående framstår reaktionen "hoppas hon är död" mer som en irriterad suck snarare än ett indirekt mordiskt erkännande.
Skulle vara ett extremt kyligt uttalande om hon var skyldig. Och klantigt.

Den som slog ihjäl LW var inte trött, den som slog ihjäl LW var vansinnig av hat.

Förstår resonemanget.
Att (älskarinnan) tycka att fortsatt vänskap är att vänta, efter att man inlett "hemlig" relation med vederbörandes man! Att älskarinnan därtill hämnas genom raderande av geo -loggar.
Hur är det med LW:s rättspatos?
Som fler vittnen sagt, LW förändrades negativt med tiden-
Citera
2020-04-03, 12:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kan SD ha tutat i HD att LW va nära att mörda HD plus barnen o att mordet i själva verket var självförsvar? "Men det kommer ingen att tro på" Så HD och pappan har blivit itutade att SD är en "hjälte", en "räddare". Så de står i enorm tacksamhetsskuld till honom? "Men det finns inga bevis, så jag riskerar att åka dit, fast jag är helt oskyldig och bara agerade för ER".
Skulle faktiskt inte förvåna mig ett dugg om han utnyttjat tiden i frihet till liknande rövarhistorier; snarare skulle motsatsen vara högeligen förvånande.
Citera
2020-04-03, 12:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En utmärkt resumé (i likhet med många av dina citerade textutklipp) av LW:s sällsynta förmåga till självanalys och identifikation av sina egna drivkrafter och tillkortakommanden - och detta i en ständigt pågående dialog; både med sig själv och andra.

Det är främst från LW vi fått höra den osminkade sanningen eftersom hennes mod, ärlighet och känsla för fair play har inneburit att hon inte väjt för att beskriva hela sitt känsloregister; orsak/verkan, osv; att söka komma till verklig insikt för att på sikt få lite mer rätsida på livet och kunna känna sig mer som en helgjuten människa.

Hennes (och många andras) förnämsta drivkraft är/har varit sex. I likhet med de som under 23/24 h beter sig som hund och katt, för att under vargtimmen få sitt lystmäte i sänghalmen eller annorstädes, har hon jagat det ultimata sexet i vilket MGM:s samtidiga kyla/värme fungerat som utmaning och tändved. - Hon hade inte lyckats hitta en behaglig medeltemperatur, eller en rumsvärme som kunde regleras från min till max; det var antingen/eller som gällde - och trånande tråkmånsar var ej av intresse; hon önskade ett nervkittlande spänningsfält med mycket "pirr".Den 6 maj 2018 (Aktbil. 164 Del A, s. 271) hade hon kommit ännu ett litet stycke på väg:Hon hann inte riktigt ända fram - men har (förutom ett trygghetskapital till sina närmaste: Aktbil. 145, s. 292) sett till att också efterlämna ett unikt material i form av en mycket lärorik kunskapsbank.

Är det inte lite fånigt att leta upp ett par enstaka meningar bland 10 000 tals meningar som vittnar om att hon INTE varken ville eller kunde lämna honom? Genusttrams m.a.o.

Vi får hoppas Åkl inte försöker övertyga rätten om något så lättgenomskådat för då har hon vid sidan av bristande bevisning inte heller motivet till mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in