2020-04-03, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med att det var bra skrivet av Christina på NA.

Samtidigt så skriver hon att deras liverapport läggs ut här... och ifrågasätter upphovsrätten.

Erkänner sedan att de får en del tips från tråden som de kan kolla upp.
Jag har inte NA (normalt) men har svårt att tänka mig att de i något reportage skrivit att tipsen kommit via Flashback.

Upphovsrätten bör man tänka på. Den är viktig. Det handlar om medias mfl överlevnad. Att lämna en del viktiga citat i egen text är ju ändå OK men man bör ju länka källan. Förstår hennes synpunkter. Samtidigt tycks ju deras egen live-rapportering i stora delar ha varit så dålig att de bör skämmas för att lura folk att betala för att läsa den. Köper man grisen i säcken bör man kunna räkna med att det finns en gris i den och inte ett paket smörgåsskinka.
Citera
2020-04-03, 12:40
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ok, då förstår jag hur du resonerar.
Jag uppfattar HD, utifrån de initiala förhören, som känslosam och ärlig.
Genom konversationer med bla SD framstår hon varken som hatisk eller mordisk.

Hon uppvisar snarare en frustration och trötthet gällande SD och LW, hon vill/orkar inte bry sig om deras relation efter skilsmässan.
Helt förståeligt att hon blir frustrerad/irriterad över att LW inte kan ta till sig att HD inte vill vara hennes vän efter det sveket. En vän gör inte så.
Frustrationen blir inte mindre av att LW raderar hennes geo-loggar.
Hon trodde även att LW höll sig borta för att påverka HD:s och SD:s USA-resa.

Utifrån ovanstående framstår reaktionen "hoppas hon är död" mer som en irriterad suck snarare än ett indirekt mordiskt erkännande.
Skulle vara ett extremt kyligt uttalande om hon var skyldig. Och klantigt.

Den som slog ihjäl LW var inte trött, den som slog ihjäl LW var vansinnig av hat.

Men det kan mycket väl vara så att hon gett uttryck till SD att det vore bättre om hon inte fanns i vårt liv. Och SD kan ha tolkat det väldigt bokstavligt och tagit kål på LW. Och sedan med sin manipulation fått HD att tycka att ja men du ville ju hon skulle försvinna? Du är lika skyldig som jag - du måste skydda mig och hjälpa mig - storstädning, vittnesmål. "allt ska bli så bra nu?". Det stämmer överrens med en kvinna som inte minns något utom det som är relevant (blodsex) och som ter sig robot aktig i rätten - dvs hårt medicinerad för sin ångest. Hon sitter verkligen inte i en lätt sits.
Citera
2020-04-03, 12:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Vi har ju inte tillgång till slasken men Åsa Hilding säger att dom uteslutit alla andra möjliga gärningsmän och hon har även uppmanat försvaret att ta del av slasken pga detta. Om det skulle vara fallet hade ju försvaret under rättegången framfört en annan möjlig gärningsman för att få fram "rimligt tvivel".

Coco_c vittnade i rättegången. Han var
ensam hemma när LW mördades och som
alibi hade han låtit polisen kolla hans
platshistorik. Om SD kunde redigera sin
platshistorik så kunde även coco_c göra
det.

Försvaret satt hos polisen och gick igenom
14K sidor slask. Det är lätt för dem att ha
missat något.
Citera
2020-04-03, 12:42
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Målsägarbiträdet ställer nu frågor.
Du säger att alla kan göra misstag men nu rör det sig om ett sex år långt misstag. Håller du fast vid det?
- Ja.

HD pappas svar på otroheten. Milda makter vad är detta för folk?

NA

Antingen rädd för SD eller totalt hjärntvättad av densamme
Citera
2020-04-03, 12:43
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vad i allra blekaste är detta? Har han vart inne o lagt ngt tänt led-ljus i LW:s säng när hon inte var där? Och sen messat nåt mystiskt? Var det det som kom upp i rätten när exsvärfar hördes?

Vilket datum var han inne och vad tusan menar han?

Jag kan inte redogöra för exakt datum men ja. SD fotade sig själv och skickade bilden ihop med sms till LW med text lydande typ 3:e men inte sista gången jag är här idag. Han lämnade en lykta på hennes dörr med en text och hade även vid ett tillfälle tagit sig in och lämnat ett värmeljus i hennes säng. Det framgår ur FUP men min trötta covid hjärna kan inte redogöra för exakt datum här och nu så du får ta mitt ord på det. Dock tror jag inte att detta kom upp i rätten i förhöret med ex sväris.
Citera
2020-04-03, 12:44
Medlem
Citat:
Vi har ju inte tillgång till slasken men Åsa Hilding säger att dom uteslutit alla andra möjliga gärningsmän och hon har även uppmanat försvaret att ta del av slasken pga detta. Om det skulle vara fallet hade ju försvaret under rättegången framfört en annan möjlig gärningsman för att få fram "rimligt tvivel".

Själv är jag oerhört nyfiken på Backmans slutplädering. Om han har någon egen alternativ Gärningsperson på lut. Om han kan så rimligt tvivel. Han har varit nästan oroväckande tyst hittills.
Citera
2020-04-03, 12:45
Medlem
Citat:
Men det kan mycket väl vara så att hon gett uttryck till SD att det vore bättre om hon inte fanns i vårt liv. Och SD kan ha tolkat det väldigt bokstavligt och tagit kål på LW. Och sedan med sin manipulation fått HD att tycka att ja men du ville ju hon skulle försvinna? Du är lika skyldig som jag - du måste skydda mig och hjälpa mig - storstädning, vittnesmål. "allt ska bli så bra nu?". Det stämmer överrens med en kvinna som inte minns något utom det som är relevant (blodsex) och som ter sig robot aktig i rätten - dvs hårt medicinerad för sin ångest. Hon sitter verkligen inte i en lätt sits.
Jag tror att det är så som du säger - han har nageln i ögat på HD. Om hon viskar i åklagarens öra så sätter han dit HD. Vare sig han får en fängelsedom eller ej så kommer HD få leva sitt framtida liv i ångest att bli påkommen. Blir hon ovän med SD så kan han börja skvallra på henne, han har ju inget att förlora längre när han väl sitter inne. För att få lite ro i sinnet bör hon faktiskt skvallra ur skolan nu. Få rent samvete. Vem orkar leva ett liv med ett damoklessvärd över huvudet? Det är ju det hon kommer få göra.
Citera
2020-04-03, 12:46
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
SD gjorde ju ett tappert försök att få åklagaren vända blicken till grannen med hunden. Han påstod att grannen och hans fru låg och slumrade i soffan och att de kan ha tagit fel på tiden. Och att man borde göra en tidslinje på grannens förehavanden. Försöka duger.

Ja den var ganska intressant. Det förvånar mig lite faktiskt att han inte pekat mer på HD. Men han vill kanske inte få henne inlåst? Då måste han ju själv ta hand om barnen.
Citera
2020-04-03, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Här en till som inte är så säker på HD bär del av skuld i själva gärningen.
Visst kan hon verka - och vara - cynisk ..men jag har ändrat mig något i min vacklande inställning för följande. Man måste ändå kunna se det ur följande perspektiv också:

Jag tror verkligen att man kan drabbas av minnesförlust av så stora svek hon utsatts för, av SD
men också av LW , ja till och med av sin egen pappa som menar att "man kan göra misstag" angående f.d.svärsonens sex år långa otrohetshistoria. Hon får därigenom ingen hjälp av sin pappa. Jag hade önskat att om det varit min pappa, han varit modigare och mer klarsynt!
Hon bör ju vara helt desillusionerad. Klarar inte att sitta och minnas detaljer, där varje detalj borde göra ont.
Hon har ingen vinst, som det talas om, men stora förluster. Och detta offentligt!
Att som bedragen sitta som en martyr i TR och älta sexdetaljer som hennes makes älskarinna LW noga återgivit!
Att yttra "Önskar att hon är död" är varken indicium eller bevis. Det är ju ganska naturligt att säga så
efter år av ha blivit bedragen. Vilka bedragna har inte sagt något sådant någon gång?

Hon visste att LW var död innan hon borde vetat. Ja på den punkten ..kan ju SD ha sagt till henne
att det är LW som är hittad.
Skyddande av brottsling då kanske.
..
Skulle jag ha fel, då har jag i a f försökt tänka "åt andra hållet".

Vi kommer nog aldrig att få veta om du har rätt eller fel. Anstiftare, medskyldig, svart skyddsängel eller i total förnekelse pga beroendeställning. Går att argumentera för alla dessa. Men får jag inte ytterligare fakta så förlåter jag inte hennes beteende i något av fallen. Hon är trots allt en vuxen människa och inget jag hittills läst tyder på att hon behöver slutenvård.
Citera
2020-04-03, 12:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Antingen rädd för SD eller totalt hjärntvättad av densamme
Sätter min slant på att HDs skitstövel till pappa identifierade sig med SD för att han själv varit otrogen. Inte underligt Hanna haft probem då såna oempatiska föräldrar lämnar ett tomrum istället för självförtroende.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-03 kl. 12:56.
Citera
2020-04-03, 12:49
Medlem
Citat:
Ja den var ganska intressant. Det förvånar mig lite faktiskt att han inte pekat mer på HD. Men han vill kanske inte få henne inlåst? Då måste han ju själv ta hand om barnen.
Skvallrar han på HD så sätter hon dit honom. Än så länge nekar han ju, ända in i kaklet.
Citera
2020-04-03, 12:50
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Själv är jag oerhört nyfiken på Backmans slutplädering. Om han har någon egen alternativ Gärningsperson på lut. Om han kan så rimligt tvivel. Han har varit nästan oroväckande tyst hittills.

Ja man kan inte direkt säga att han gjort en insats som är meriterande för honom. SD sitter ju själv sista dagen och uppger att han menar att det finns felaktigheter överallt i utredningen och att den brister. Detta borde ju isåfall hans försvarsadvokat tagit upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in