2020-04-02, 15:06
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
HD skyllde ju storstädningen på barnen, att det var på deras initiativ. Och SD har ju pekat på N*a som möjlig gärningsman. Med tanke på paret Davidssons varma inställning till att inte bara kasta barn under bussen, utan även mörda dem, blir jag inte förvånad om SD slutligen kommer skylla mordet på strösseldottern, hon lär ju gå honom på nerverna ordentligt tänker jag. Och något alibi verkar hon inte ha. The plot thickens.. 🍿

Hahaha ja så måste det vara!

Ja! Strösselburken i skafferiet - där satt den - mordvapnet!
Citera
2020-04-02, 15:07
Medlem
Smhfs avatar
Målsägarbiträdet ställer nu frågor.
Du säger att alla kan göra misstag men nu rör det sig om ett sex år långt misstag. Håller du fast vid det?
- Ja.

HD pappas svar på otroheten. Milda makter vad är detta för folk?

NA
Citera
2020-04-02, 15:09
Medlem
Sådan far sådan dotter...... fan vad pinsamt.
Citera
2020-04-02, 15:11
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Inte jättevanligt, antar jag?

Jag börjar tro att även pelletsbranden kan ha varit med i planen, den med.

#TeamÅsaHiding

Googlat lite nu. Det HÄNDER (men extremt sällan, på denna sida år 2010) att det sker pelletsbränder. Sker det så är det vanligtvis i lager, flerfamiljshus och pelletsfabriker.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Ja. Att skydda en nära släktning kan jag begripa. Men nu handlar det om mord - begriper de inte allvaret? Sen tycker jag frågorna var lite för snälla mot svärfar - men det är ju faktiskt inte han som står åtalad. Stackars jävel. Som jag förstår det så älskade han SD som om det vore ett extra barn/son till honom. Vilken soppa SD ställt till med.
Citera
2020-04-02, 15:12
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tror du att de skulle betala det till ett
bankkonto?
Det var ju inga billiga instrument som försvann.
Om någon får en så stor summa kontant eller köper en pool eller liknande kontant så kan man se om det är rimligt genom att titta på bankkontot.
Det går att få fram mycket information genom att jämföra en persons utgifter med utdrag från bankkontot.
Citera
2020-04-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Målsägarbiträdet ställer nu frågor.
Du säger att alla kan göra misstag men nu rör det sig om ett sex år långt misstag. Håller du fast vid det?
- Ja.

HD pappas svar på otroheten. Milda makter vad är detta för folk?

NA

Förvånande att en farsa tar så lätt på att dottern blivit förd bakom ljuset av sin man. Borde han inte haft lust att ta svärsonen i kragen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ja! Strösselburken i skafferiet - där satt den - mordvapnet!
Japp. Allt handlar om strösslet. LW var så himla jobbig mot SD vilket gjorde att han var vresig och inte unnade dottern extra strössel, varpå hon blev tvungen att mörda LW. Så ja, Snor-Johan och gloriouslife har haft rätt hela tiden - det var LW’s fel 😨
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Bygellås är en riktigt bra idé generellt sett. En samlartyp med familj och hysteriskt friluftsliv har väl flera liggande på olika ställen och gör egna kartor över såna som kastats i naturen. Diskret att medföra, lätt att byta ut etc. Sen är då frågan om det finns de som är mer eller mindre lämpade som tillhygge och om det är såna spår som avsatts på kroppen. De jag sett är kanske inte optimala att slåss med...
Det var ju det jag tyckte, att bygellås passade in på skadorna. Tänk dig att du håller i låsdelen, när du tar sving, så blir det rundade avmärken i trädet. Eftersom den glider i handen så blir det två liknande, men olika märken.
Skadorna på LW är av någonting som är smalt eller avlångt, enligt rapport. Bygeln på bygellåset, tycker jag, passar in på beskrivningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Ja vad ska man säga
Helt utan moral och ärlighet hela bunten och lider tydligt av någon form av idiopatisk demens
Citera
2020-04-02, 15:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Inte jättevanligt, antar jag?

Jag börjar tro att även pelletsbranden kan ha varit med i planen, den med.

#TeamÅsaHiding

Det ska då självantända i förpackning el nån hög (poppis bland brukarna....) eller spillas ut eller fara ur pannan på nåt sätt. Eller nån gnista som hoppar iväg?

Och sen ligga o pyra o börja brinna...
Citera
2020-04-02, 15:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var ju inga billiga instrument som försvann.
Om någon får en så stor summa kontant eller köper en pool eller liknande kontant så kan man se om det är rimligt genom att titta på bankkontot.
Det går att få fram mycket information genom att jämföra en persons utgifter med utdrag från bankkontot.

Har du hört talas om BitCoin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in