2020-04-03, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
När ni nu inte kan hitta något alls som talar för att SD skulle vara gärningsmannen så måste ni naturligtvis i stället ge er på hans närmaste, i det här fallet hans exfru. Men vad finns det egentligen som talar för att HD skulle ha mördat LW?

Ha, ha, ha! Och så säger de att ironi går fram dåligt i skrift.
Citera
2020-04-03, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ok, då förstår jag hur du resonerar.
Jag uppfattar HD, utifrån de initiala förhören, som känslosam och ärlig.
Genom konversationer med bla SD framstår hon varken som hatisk eller mordisk.

Hon uppvisar snarare en frustration och trötthet gällande SD och LW, hon vill/orkar inte bry sig om deras relation efter skilsmässan.
Helt förståeligt att hon blir frustrerad/irriterad över att LW inte kan ta till sig att HD inte vill vara hennes vän efter det sveket. En vän gör inte så.
Frustrationen blir inte mindre av att LW raderar hennes geo-loggar.
Hon trodde även att LW höll sig borta för att påverka HD:s och SD:s USA-resa.

Utifrån ovanstående framstår reaktionen "hoppas hon är död" mer som en irriterad suck snarare än ett indirekt mordiskt erkännande.
Skulle vara ett extremt kyligt uttalande om hon var skyldig. Och klantigt.

Den som slog ihjäl LW var inte trött, den som slog ihjäl LW var vansinnig av hat.
Hennes fuskloggningar*, icke att förglömma.
Citera
2020-04-03, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Äntligen någon som förstår vad jag menar.
Jag är helt säker på att HD fick veta att SD mördat LW efter mordet. Gissningsvis under USA-resan eller den närmaste tiden efteråt.

Hon ljuger helt klart i de senare förhören samt i rättegång.
Hon påpekar själv under rättegång att hon inte vet vad som är egna minnen/tagna minnen. Till viss del stämmer det säkert då minnet fungerar så, tex "minns" många sin bebistid efter att ha kollat foton från barndomen och fått saker återberättat för sig. Vi vet samtidigt att hjärnan inte lagrar långtidsminnen i bebisåldern.

Vad hon minns med exakthet är när hon fick veta att LW var försvunnen och när hon hittads död. Hon minns nog även exakt när hon förstod att SD är mördaren.

Japp.
Citera
2020-04-03, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Hennes fuskloggningar*, icke att förglömma.

Vem hade inte varit förbannad i HD:s sits?
Citera
2020-04-03, 12:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Är det inte lite fånigt att leta upp ett par enstaka meningar bland 10 000 tals meningar som vittnar om att hon INTE varken ville eller kunde lämna honom? Genusttrams m.a.o.

Vi får hoppas Åkl inte försöker övertyga rätten om något så lättgenomskådat för då har hon vid sidan av bristande bevisning inte heller motivet till mordet.

Precis! LWs långa ”dialoger” visar att hon
med sitt intellekt kunde förstå vad hon höll
på med. Men hon lät inte intellektet styra
henne. Hon lät känslorna styra.
Citera
2020-04-03, 12:29
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är det kanske inte någon som har
kollat?

Vi har ju inte tillgång till slasken men Åsa Hilding säger att dom uteslutit alla andra möjliga gärningsmän och hon har även uppmanat försvaret att ta del av slasken pga detta. Om det skulle vara fallet hade ju försvaret under rättegången framfört en annan möjlig gärningsman för att få fram "rimligt tvivel".
Citera
2020-04-03, 12:31
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men förklarar och ursäktar det att hon
lekte med och utnyttjade alla män som
var intresserade av henne? Att hon inte
tog någon hänsyn till deras känslor?

Och varför rabblade hon på om sina
”objekt”? Varför skulle någon vara
intresserad av det? Så självupptagen.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Vi är alla olika som människor - och vissa har behov av att prata mycket - uppenbarligen var LW den typen av person. Åter igen vad spelar det för roll?
Citera
2020-04-03, 12:32
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Här är några objekt hon jonglerar med som hade hon den värsta kvinnoförakt ,,,flåt mansföraktet..

Aktbilaga 371 (2). Pdf
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Själv uppvaktas jag hårt av Jörgen från Umeå, catchare, var här i dag
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Och av Tommy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Och av Peter, catchare men honom är jag HELT ointresserad av.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Alltjämt av Anders skidåkare i klubben, honom jag åkte slalom med i Sälen när jag bröt benen.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Egentligen av Mattan som fortsätter hoppas.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Flörtar själv med jimmy hårdrockaren i Rotebro som jag var med hela förra helgen.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när Kenneth hör av sig.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när en galen göteborgare hör av sig.
2018-04-02 00:44 Po*ntus Gu*nnarsson. Åh jag känner mig som en mycket lågmäld älskare.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffat Reza från förra jobbet som jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffa Roland från förra jobbet jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Vem mer, vem har jag glömt.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Jag är fullständigt galen.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Just ja, Stefan såklart, otroligt dålig relation, träffar honom ändå då och då.

Älskarna var så många att hon själv inte vet om hon glömt någon..

Mmm du har ju delat denna några gånger nu så vi har fattat
Citera
2020-04-03, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Vi har ju inte tillgång till slasken men Åsa Hilding säger att dom uteslutit alla andra möjliga gärningsmän och hon har även uppmanat försvaret att ta del av slasken pga detta. Om det skulle vara fallet hade ju försvaret under rättegången framfört en annan möjlig gärningsman för att få fram "rimligt tvivel".
SD gjorde ju ett tappert försök att få åklagaren vända blicken till grannen med hunden. Han påstod att grannen och hans fru låg och slumrade i soffan och att de kan ha tagit fel på tiden. Och att man borde göra en tidslinje på grannens förehavanden. Försöka duger.
Citera
2020-04-03, 12:33
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Förstår resonemanget.
Att (älskarinnan) tycka att fortsatt vänskap är att vänta, efter att man inlett "hemlig" relation med vederbörandes man! Att älskarinnan därtill hämnas genom raderande av geo -loggar.
Hur är det med LW:s rättspatos?
Som fler vittnen sagt, LW förändrades negativt med tiden-

Vilket LW själv var medveten om, hon både njöt och föraktade sin nyfunna styrka och konsekvenserna av den.
Inte många som uppvisar sådan självinsikt.

Kvinnor överlag är mer öppna och pratar om sina känslor. Att dela med sig genom dialog med andra är en välkänd ventil för frustration.
Om man inte delar sin frustration kan det sluta med att man exploderar, om man därtill har både en och två skruvar lösa kan det resultera i mordiska handlingar.
Citera
2020-04-03, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Han kanske skulle svara, jag ska berätta om det i lokalblaskan.
Lika bra inte fråga.

Det var ju just vad han sa, angående natten 11/12 maj ...
Och att polisen gjort fel, borde ha kollat vittnets (mannen med hund som han mötte senare den natten)
tidslinje också, inte bara hans.
Resten orkade han inte tjafsa om utan skriver sen om det i lokalblaskan.
Citera
2020-04-03, 12:36
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Men varför?
Tror du Hanna är medskyldig eller bara manipulerad?
Det är väl inte osannolikt hon gör det av lojalitet för att SD hjälpte henne bli av med plågoriset som i flera år förföljde henne med bla, detaljer om hur madonnan och hennes man knullade i hennes säng när hon inte var hemma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in