2020-04-02, 19:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
HD vill inte vara den som sätter dit SD och farsan spelar med. Det enda som verkade trovärdigt idag var golvvärme kontra matta, resten var minnesförluster, undanhållanden och en och annan (sannolik) lögn.
Fan vilken sjuksköterska.
Jag tycker inte ens det med golvvärmen var trovärdigt. Jag har tidigare bott i en bostad med golvvärme men hade ändå mattor. Av skäl såsom "bekvämlighet" och trivsel men också av akustiska skäl; det kan eka rätt mycket i ett rum med bara golv.
Citera
2020-04-02, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Man tappar tron på mänskligheten, känner mig riktigt deppad över hur HD och hennes pappa fortfarande väljer att skydda honom.

Strutsar båda två
Citera
2020-04-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag har undrat lite varför HD inte grillades mer idag. Kan det vara så att dom sparar på krutet tills det är klart med SD?
Det är ju inte hon som står åtalad. Och svensk rätt är inte som amerikansk där man smattar fram frågor till vittnena för att få dom att försäga sig. Nu under några dagar kommer juristerna skriva sina pläderingar i sina kammare. Här kommer sys och tråcklas. Här kommer läggas fram varför man anser SD skyldig respektive icke skyldig. Jag hoppas att journalisterna skriver så tangenbordet glöder för det blir ett par intressanta dagar i rättssalen nästa vecka.
Citera
2020-04-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker att åklagaren borde ha frågat honom varför han tror det. För hur ska han kunna veta det?

Han kanske skulle svara, jag ska berätta om det i lokalblaskan.
Lika bra inte fråga.
Citera
2020-04-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Strutsar båda två

Värre, hur kan man någonsin se sig själv i spegeln efter detta svek? Om de är fruktansvärt rädda för honom vore det väl bättre att avslöja det de vet och få honom dömd och inlåst. Är de bara ärliga nu kan man säkert bortse från glömskan och lögnerna i förhören. Och storstädningen kan ju hävdas ha skett i god tro.
Kan det rentav vara så illa att HD deltagit i planeringen av detta mord?
Citera
2020-04-02, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tycker inte ens det med golvvärmen var trovärdigt. Jag har tidigare bott i en bostad med golvvärme men hade ändå mattor. Av skäl såsom "bekvämlighet" och trivsel men också av akustiska skäl; det kan eka rätt mycket i ett rum med bara golv.
Håller med. Hur ihåligt som helst med den förklaringen. För hon sa "får" ha mattor i förhöret. Men hon vägrar säga att han bestämde i hemmet. Satan vad hon skyddar honom. Det är bara att se hur han behandlade barnen - han är en despot som fullständigt hjärntvättat Hanna. Men hon begriper det nog inte ens. Är hon för dum eller blind?

I något förhör sa en vän att hon var superglad av flytten. Tro fan det. Tänk att få andas frisk luft efter att ha bott ihop med det där svinet så länge. Måste varit en känsla av frihet som hon begrep först när hon kom ur den där SD-villan. Undrar vem som vill köpa det huset när han åker in på 18 år.
Citera
2020-04-02, 19:35
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De är så tunga alltså? Ok, man kan tänka att han missat på snedden en del och därav alla slagen. Nå, jag vidhåller mitt armeringsjärn som vapen ändå. Hon bråkade och skrek samt värjde sig och skyddade sig. Alla slagen tog inte hårt.

Ja ja - bara en fundering på vapen. Jag hoppas man nån gång får klarhet.

Jag tycker bara man skulle se mönstret av armeringsjärnet någonstans i skadorna? Såvida det inte är ett förzinkat armeringsjärn, utan mönster.

Hade det varit det som saknades på jobbet, så borde ju den gröna färgen släppt något?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-02, 19:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag tycker bara man skulle se mönstret av armeringsjärnet någonstans i skadorna? Såvida det inte är ett förzinkat armeringsjärn, utan mönster.

Hade det varit det som saknades på jobbet, så borde ju den gröna färgen släppt något?

#TeamÅsaHiding
Han är ju bygginspektör, har säkert varit på gott om byggplatser där det går att "hitta" lämpliga restbitar
Citera
2020-04-02, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju inte hon som står åtalad. Och svensk rätt är inte som amerikansk där man smattar fram frågor till vittnena för att få dom att försäga sig. Nu under några dagar kommer juristerna skriva sina pläderingar i sina kammare. Här kommer sys och tråcklas. Här kommer läggas fram varför man anser SD skyldig respektive icke skyldig. Jag hoppas att journalisterna skriver så tangenbordet glöder för det blir ett par intressanta dagar i rättssalen nästa vecka.

Nej, det vet jag.. Men jag tänkte mer på att hon inte pressades mer överlag. Därav min undran.
Hade väntat mig mer, men jag är väl skadad av Judge Judy
Jag har aldrig följt en rättegång, så jag tycker det är väldigt intressant att få lära mig av er andra som varit med i svängen en längre tid!
Citera
2020-04-02, 19:43
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Han är ju bygginspektör, har säkert varit på gott om byggplatser där det går att "hitta" lämpliga restbitar

Håller med dig om det med. Och sen om han har gjort ett hål rätt ner i marken i skogen i förväg, så kan han bara peta ner det efter att ha kört det i diskmaskinen och fylla på med lite jord,mossa och annat.

Kanske skulle HD kolla att det var rejält nerpetat när hon irrade runt i skogen, skickade meddelande till SD och bara hade "Janis myst kvar"?

Sen är frågan vart LW´s telefon fått sin sista vila...?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Värre, hur kan man någonsin se sig själv i spegeln efter detta svek? Om de är fruktansvärt rädda för honom vore det väl bättre att avslöja det de vet och få honom dömd och inlåst. Är de bara ärliga nu kan man säkert bortse från glömskan och lögnerna i förhören. Och storstädningen kan ju hävdas ha skett i god tro.
Kan det rentav vara så illa att HD deltagit i planeringen av detta mord?

Jag vill verkligen inte tro det. Jag har försökt att förstå varför HD agerat så som hon gör och tänkt att även hon kanske är ett offer. Men att läsa att människor i hennes omgivning upplever henne som stark och nästan glad efter mordet samt hennes benhårda inställning att vilja skydda SD gör ju att man som utomstående verkligen undrar...
Citera
2020-04-02, 19:51
Medlem
Smhfs avatar
Inte att förglömma ang märkliga människor i Ö-bro Åsa Waldau är en av de. En av pastorerna i Knutby

Åsa Maria Jacobsson, tidigare Björk, tidigare (och mest känd som) Åsa Waldau, född Jacobsson den 26 oktober 1965 i Örebro

Åsas syrra bor i min kommun hon fick utstå mkt hat för det Åsa W blev *känd* för.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-02 kl. 19:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in