Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Du antar att jag skulle tanka och köpa mat. I mitt antagande ingick att jag inte skulle det och inte heller åka om jag vara krasslig. Sedan har vi sjukdomsutvecklingen som inte går så snabbt som du antar det kan ta 2-3 veckor innan man har behov av sjukvård.
Sedan antar jag inte att jag inte har någon stuga där. Det är ett faktum.
Ja men du har kanske superkoll på allt men dom flesta andra som tänker som du har inte det.
Träffar du noll personer på din väg från ytterdörren till din lägenhet och fram till stugan så är de ju ingen fara, men kliver du ur bilen på färjan så ökar ju risken att du smittar eller någon annan smittar dig.
Ja de kan ta upp till flera veckor innan du kan komma att behöva sjukvård och då är du hemma redan, men oavsett vart du då söker vårt så belastar du ju sjukvården mer än om du varit hemma och inte blivit smittad.
Tar du sen med dig smitta till Gotland så kan ju sen enskilda du smittat tex på färjan smitta massa andra som i sin tur också smittar massa andra. Hur svårt är de att förstå!?
Och nej det är inte säkert att du märker av att du är sjuk för att smitta. Du kan smitta även innan du vet att du är sjuk.
Har du stuga som du brukar åka till så kan du ju åka dit senare istället. Hur viktigt kan de va att åka just nu. Tänk längre än till dig själv! En liten uppoffring från dig kan rädda liv, även om du inte ser det med dina egna ögon.