2020-04-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jaså? Vad är på väg att stängas ner förutom gymnasieskolor och eventuellt vissa flyg?

Idrotts event, lets dance, hotell, resor.
Citera
2020-04-03, 12:15
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Funderar lite på de bilar som åker omkring dagtid och "tvättar" våra gator och trottoarer. Såg att många i riskgrupper såsom äldre passar på att ta en kort promenad och passeras av dessa bilar. Det borde virvla upp en massa virus. Är det inte bättre att Stockholm kör dessa bilar nattetid, precis som Kina gjorde. De tvättade gator och torg då folk inte var ute. Vad tror ni?

Så avancerade tankar kan inte myndigheterna tänka.
Citera
2020-04-03, 12:16
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är knappast 75-åringar på ålderdomshem som vill bränna ner hela landet för nästa generation, för att de ska få avnjuta några år i tvångsisolering. Det är unga människor med egen dödsångest, som de projicerar.

Om du frågar en valfri 75-åring på hem så kommer den säga: ”rädda landet, jag har levt mitt liv, och vill inte spendera min sista tid i isolering”.

När man är gammal och sjuk så är det inte längre tiden man har kvar i livet som är viktig, utan den livskvalitet man har kvar. Tiden betyder ingenting om man inte får leva under den tiden.

Jaha. Du tror man kan strunta i viruset och bara låta det härja fritt?

Ok. Bara kolla Italien, Iran och USA och säkert flera -hur bra det går för dom,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Idrotts event, lets dance, hotell, resor.

Träningar pågår, lets dance känns inte så livsviktigt, hotell är öppna och resor är tillåtna.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det flytande jättesjukhuset USNS Comfort anlände i måndags till New York för att avlasta stadens kraftigt ansträngda sjukvårdssystem. Men trots att andra sjukhus går på knäna står de flesta av de 1 000 sängarna på det amerikanska flottfartyget fortfarande tomma. På torsdagen vara bara 20 patienter inskrivna, skriver New York Times.
The 1,000-Bed Comfort Was Supposed to Aid New York. It Has 20 Patients.
“It’s a joke,” said a top hospital executive, whose facilities are packed with coronavirus patients.
https://www.nytimes.com/2020/04/02/nyregion/ny-coronavirus-usns-comfort.html

Det kommer blandade uppgifter angående sjukvårdens eventuella överbelastning. Jordens undergång enligt vissa, tomma sjukhus enligt andra.
Citera
Medlem
TrolleriKontos avatar
KD:s riksdagsledamot Roland "baaarn av saligheten" Utbult vårdas på Karolinska för Covid-19.

https://www.youtube.com/watch?v=1RfQj4H0aFk

https://www.expressen.se/gt/riksdagsledamot-vardas-for-corona/
Citera
2020-04-03, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerskorpan
Vilket lagstöd finns för det?

Force majeure.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 235711
Tack så mycket, det värmer att höra.
Du kan zooma i en vanlig webbläsare, till exempel Firefox. Eller hur menar du? Klicka för att se siffror kommer jag inte implementera.

Ja det har du rätt i. Ett exempel hur jag menade: https://jsfiddle.net/b8tf7pjs/show
Muspekaren pausar showen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är klart Hahne borde fattat att försäljning av värdelösa munskydd till ockerpriser resulterar i folkets vrede.

Historiens dom brukar falla hårt mot den typen av människor. Jan Emanuelsson kommer tex alltid bli ihågkommen som mannen som blev miljardär på fattiga flyktingar.
Du har inga argument, "det är klart", är inget argument.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Jag tror ju inte det är corona dock men att hosta blod kan ju inte gå under kategorin onödan. Jag tror vissa läkare snart får nervsammanbrott och är på helspänn, inte så konstigt dock
Javisst är det så , de är ju inte annat än mänskliga de också...vore annat om man inte kände stor oro i dessa dagar, men för den skull tycker man att när man hostar blod..borde kollas upp bättre.
Citera
Medlem
Krislägesavtalet för intensivvården aktiveras i Region Stockholm, meddelar Sveriges Kommuner och Regioner i ett pressmeddelande. Det betyder att anställda nu får mer än dubbla lönen.

Liiite plåster på såren kanske
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Du antar att jag skulle tanka och köpa mat. I mitt antagande ingick att jag inte skulle det och inte heller åka om jag vara krasslig. Sedan har vi sjukdomsutvecklingen som inte går så snabbt som du antar det kan ta 2-3 veckor innan man har behov av sjukvård.

Sedan antar jag inte att jag inte har någon stuga där. Det är ett faktum.
Ja men du har kanske superkoll på allt men dom flesta andra som tänker som du har inte det.
Träffar du noll personer på din väg från ytterdörren till din lägenhet och fram till stugan så är de ju ingen fara, men kliver du ur bilen på färjan så ökar ju risken att du smittar eller någon annan smittar dig.
Ja de kan ta upp till flera veckor innan du kan komma att behöva sjukvård och då är du hemma redan, men oavsett vart du då söker vårt så belastar du ju sjukvården mer än om du varit hemma och inte blivit smittad.
Tar du sen med dig smitta till Gotland så kan ju sen enskilda du smittat tex på färjan smitta massa andra som i sin tur också smittar massa andra. Hur svårt är de att förstå!?
Och nej det är inte säkert att du märker av att du är sjuk för att smitta. Du kan smitta även innan du vet att du är sjuk.
Har du stuga som du brukar åka till så kan du ju åka dit senare istället. Hur viktigt kan de va att åka just nu. Tänk längre än till dig själv! En liten uppoffring från dig kan rädda liv, även om du inte ser det med dina egna ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in