2020-04-03, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
En bekant till mig i 60 års åldern som leder av en lungsjukdom åkte in tidigare i veckan till det lokala sjukhuset med smärta i lungan, det visade sig vara en inflammation i lungsäcken Igår hostade samma person blod och ringde 1177 och fick rådet att åka in. Väl på sjukhuset sa läkaren "vad gör du här?" han undersökte inte ens

Nu driver du, lägg av med det där o sluta sprida panik.
Citera
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Man ska inte belasta sjukvården i onödan(sägs det), men om det här stämmer låter det ju verkligen märkligt!

Jag tror ju inte det är corona dock men att hosta blod kan ju inte gå under kategorin onödan. Jag tror vissa läkare snart får nervsammanbrott och är på helspänn, inte så konstigt dock
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du har helt fel. I de länder där man har fått kontroll på viruset bär alla mask. Det har visat sig genom den senaste forskningen Att viruset knappt sprids alls genom händerna.
Även om en mask inte get 100% skydd är alla munskydd bättre än ingenting. Det hindrar både att virus kommer från en smittad och till en frisk.
Munskydd är nyckeln till att stoppa spridningen utan att behöva stänga ner samhället. Problemet är att vi har så otroligt svårt att sätta på oss dem. Trots att de är slutsålda över allt så är de knappt en enda person som använder.

Tala för dig själv. Jag handlade just med en slipmask.
Citera
2020-04-03, 12:10
Medlem
Gavins-Friends avatar
Hur länge ska vi låta Dr. Tengelle leka med vårt land och våra liv?

"Sverige hade kunnat göra mer tidigare "NÄHÄ!?!?!? Varför gjordes inte det då? För han är helt pantad.

"Jag tror alla blev chockade över det som hände i Italien" Nej jag och många fler var inte ett dugg chockad. Är Tengelle som är en jävla idiot.
Citera
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Nu driver du, lägg av med det där o sluta sprida panik.

Nej jag driver inte och brukar inte trolla. Jag ser heller ingen anledning till att denna personen skulle överdriva
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du har helt fel. I de länder där man har fått kontroll på viruset bär alla mask. Det har visat sig genom den senaste forskningen Att viruset knappt sprids alls genom händerna.
Även om en mask inte get 100% skydd är alla munskydd bättre än ingenting. Det hindrar både att virus kommer från en smittad och till en frisk.
Munskydd är nyckeln till att stoppa spridningen utan att behöva stänga ner samhället. Problemet är att vi har så otroligt svårt att sätta på oss dem. Trots att de är slutsålda över allt så är de knappt en enda person som använder.
I de här länderna går folk med munskydd hela året, för att inte bli sjuka eller av rädsla för luftföroreningar.

Ändå så dör typ dubbelt så många per capita i influensa i de här länderna, jämfört med Sverige.
Citera
2020-04-03, 12:11
Medlem
Det flytande jättesjukhuset USNS Comfort anlände i måndags till New York för att avlasta stadens kraftigt ansträngda sjukvårdssystem. Men trots att andra sjukhus går på knäna står de flesta av de 1 000 sängarna på det amerikanska flottfartyget fortfarande tomma. På torsdagen vara bara 20 patienter inskrivna, skriver New York Times.
The 1,000-Bed Comfort Was Supposed to Aid New York. It Has 20 Patients.
“It’s a joke,” said a top hospital executive, whose facilities are packed with coronavirus patients.
https://www.nytimes.com/2020/04/02/nyregion/ny-coronavirus-usns-comfort.html
Citera
2020-04-03, 12:12
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Hur länge ska vi låta Dr. Tengelle leka med vårt land och våra liv?

"Sverige hade kunnat göra mer tidigare "NÄHÄ!?!?!? Varför gjordes inte det då? För han är helt pantad.

"Jag tror alla blev chockade över det som hände i Italien" Nej jag och många fler var inte ett dugg chockad. Är Tengelle som är en jävla idiot.

Här i tråden var det dock väldigt många som inte blev chockade att viruset fick fäste i Europa, och förutspådde exakt det som har hänt redan runt 25:e januari.
Citera
2020-04-03, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Här i tråden var det dock väldigt många som inte blev chockade att viruset fick fäste i Europa, och förutspådde exakt det som har hänt redan runt 25:e januari.

Men vi var ju bara alarmister.
Citera
Medlem
Paladins avatar
Finns ingen chans, INGEN chans att Sverige kan backa sig ur från det här. Med Sverige menar jag statsministern och FHM.
INGEN ursäkt i detta läget hjälper. All fakta har funnits på bordet innan vi drabbades så här hårt av viruset. Vi såg hur land efter land gick in i katastrofläge, begärde skyddsutrustning och medborgare smittades och dog i rask takt.

Vi HADE ett försprång i planering och förberedelse som vi totalt kastade bort genom att göra experimentet "sverigemodellen". Likt ett trotsigt barn i sandlådan vägrade vi låta oss påverkas från övriga länders och experters erfarenhet och ta emot de tips och råd om åtgärder som ständigt kom.

Nu börjar kritiska röster höras, det börjar "ursäktas" och slingras. Nej nej, vi HADE chansen, vi bara vägrade ta den.

Hybris i sin renaste form.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Mitt sätt är rätt sätt.

Du kan inte bestämma antal dagar i förväg. Det är antal dagar som är variabeln du vill ta reda på.

För Sverige blir dubbleringstakten tre dagar, för Norge blir det fyra. Eller som du skulle kalla det, ”högstadiematematik”.
Om du någon gång får tillfället att läsa statistik på högre läronivå så förstår du att det är sådana som dig som man varnar för. Skapa en sifferexercis som skall endast tjäna ens politiska syften, inget annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinniitus
Varför ger inte svenska syltryggs regimen order om att stänga av färjan så att de arroganta stockholmarna inte kan sprida corona?

Vilket lagstöd finns för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in