Citat:
Ursprungligen postat av
svensknorrman
Men argumenterar du inte mot dig själv nu? Om din sambo måste stanna hemma för att arbetsplatsen stänger då förlorar hon ännu mer pengar. Mår hon bättre då? I den bästa av alla världar kan man argumentera att ekonomin inte får gå före allt annat, jag skulle vilja påstå att ekonomin och hälsan måste gå hand i hand och även går hand i hand. Håller med dig om att smink och strumpbyxor kanske inte borde vara prio ett just nu.
Jag skiter i ekonomin. Sånt löser sig senare. Vi har inget stort sparande utan vi får klara oss på grundlönen. Inga problem om vi måste.
Jag förstår att ekonomin för företagandet är viktigt, men just nu är det viktigare att stoppa spridningen.
Liv och hälsa måste gå före allt.
Företagen stänger inte för att hon skulle vara hemma men situationen blir så klart värre för de andra ju färre som jobbar och de vill hon inte ta på sig. Men blir hon sjuk kommer hon så klart att vara hemma.
Samtidigt håller jag mig hemma och vi träffar ingen annan än varandra sen ett par veckor. Våra föräldrar är äldre men dom har vi bara telefonkontakt med osv.
jag tycker att man ska stänga ner så mycket som möjligt i samhället. Runt påsk hade varit ett bra tillfälle då många ändå är lediga och skolorna stängda.
Spridningen har handlat om Stockholm i störst grad men efter påsk kommer de blomma ut rejält i övriga landet.
En stor del av vår befolkning lever på som vanligt trots rekommendationer. Vi drar bara ut på smittan och de kommer att göra att vi får begränsa vårta liv ännu längre än om vi strypt smittan hårdare under en kortare tid.
Folk borde uppmanas att ta ut sina semestrar redan nu. Hellre ha ett jobb att gå till i sommar än att ha sin semester kvar, samtidigt som vi stryper smittan.
Vår regering agerar för lamt!