2020-04-03, 07:28
Medlem
Precis som diktatorer kontrolleras bilden av henne: en ensam flicka som reser runt och säger sanningar.
Vad jag förstår har hon ett helt entourage runt sig men det får inte synas. Hur försörjer sig entouraget? Bidrag i det godas tjänst? Har mamipappi ett bolag? Varför går journalister som i vanliga fall kallar sig granskande med på dessa villkor?

Kinavibbar, någon?
2020-04-03, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
https://rollingstoneindia.com/cover-...reta-thunberg/

“We need to care about each other more.”
Greta

Vacker och till intet förpliktande floskel som säkert renderat mängder av gröna hjärtan och virtuella kramar i Gretas Twitterkommentarer. Nu när CARPE DIEM börjar kännas lite uttjatat kan det behövas något nytt.

Malena blev riktigt populär först när hon började skriva långa haranger om alla-människors-lika-värde på sociala medier. Nu försöker Greta med en liknande approach.

Död åt Keelingkurvan och flygskam. Länge leve insmickrande oneliners. Så länge hon inte prackar på klimatångest på små barn känns det faktiskt helt okej.
2020-04-03, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Ja, Greta-rörelsens lilla försök till mediauppmärksamhet mitt i krisen tycks ha misslyckats. Att Greta trodde sig vara smittad blev inte mer än en notis. Bra så.

Det är konstigt att inte medierna spunnit vidare på den tråden. Vid det här laget borde Svante vara återställd. Det har trots allt gått några veckor. Vad kunde vara bättre än att fotografera den lyckliga familjen på promenad i det vårfagra Stockholm med sina underbara hundar:

”Gretas pappa avslöjar allt: Så besegrade jag den skräckinjagande sjukdomen.”

”Äntligen har Greta och Svante kommit ur sin hemkarantän och flyttat hem till övriga familjen. Det går inte att ta miste på den lycka och harmoni som familjen visar efter sin återförening.”

Sen kan man ju undra om hennes säkerhetsvakter och ev. övrig personal också hade det goda omdömet att isolera sig, samt om de informerade tågpersonal och medresenärer om att de misstänkte att de var smittade. Nu vet förstås inte jag om de åkte tåg den här gången. Kanske laddade de sin Tesla med el från tyska kolkraftverk

Hon borde nog inte ha sagt någonting alls.
2020-04-03, 09:27
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det är konstigt att inte medierna spunnit vidare på den tråden. Vid det här laget borde Svante vara återställd. Det har trots allt gått några veckor. Vad kunde vara bättre än att fotografera den lyckliga familjen på promenad i det vårfagra Stockholm med sina underbara hundar:

”Äntligen har Greta och Svante kommit ur sin hemkarantän och flyttat hem till övriga familjen. Det går inte att ta miste på den lycka och harmoni som familjen visar efter sin återförening.”

Sen kan man ju undra om hennes säkerhetsvakter och ev. övrig personal också hade det goda omdömet att isolera sig, samt om de informerade tågpersonal och medresenärer om att de misstänkte att de var smittade. Nu vet förstås inte jag om de åkte tåg den här gången. Kanske laddade de sin Tesla med el från tyska kolkraftverk

Håller med. Det var rent pinsamt hur hon försökte "slå mynt" av coronasmittan.
2020-04-03, 11:34
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:

Vad ska man säga? Kanske säljer inte Greta några lösnummer längre? Jag har en känsla av att när man matas med Corona-nyheter som kan vara avgörande för ens liv här och nu så minskar ens benägenhet att tänka på klimatkrisen där och då, dvs på någon obestämd plats "far, far away" och någon obestämd tid om 9 år, x månader, y dagar och z timmar. Journalisterna känner av det och därför skriver de inte om Greta längre.

Det var det jag tänkte på når jag hörde att hipster-matkedjan Paradiset går i konkurs. Hmmm... när man ska bunkra så bunkrar hipstrarna vad mat som helst, verkar inte behöva bunkra ekologiskt, klimatsmart eller miljösmart. Bara smart. Och det var i samma veva som jag även tänkte på Greta: när folk (inklusive tidningsmurvlar) rusar som skållade troll till mataffärer och till Systemet för att bunkra mat och alkoholmarinad, hur många av dem tänker på Greta?

Sedan så undrar jag: varför fortsätter inte Greta sin skolstrejk? Hon har väl sina ordningsvakter som kan hålla folk på avstånd, så hon skulle kunna sitta på Helgeandsholmen och med sin skylt. Hon behöver ju inte ha en samling runt sig. Visst, folk kan strejka digitalt, men Greta skulle kunna föregå med gott exempel och visa att man kan strejka "på riktigt". (Förresten, vad strejkar hon från nu? Grundskolan eller gymnasiet eller livets hårda skola?)
2020-04-03, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja jävlar vad Greta är duglig. Duglig på att skamma den ängsliga medelklassen.
Samt att skrämma små och stora barn.
2020-04-03, 12:24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Samt att skrämma små och stora barn.
Jag räknade med dom, det är nog inte så många knegarkids som ens funderar på Greta.
2020-04-03, 12:48
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Håller med. Det var rent pinsamt hur hon försökte "slå mynt" av coronasmittan.
Snart få vi väl läsa om att Greta har gonorré:
"-Det var oljebolagen som smittade mig!"
2020-04-03, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Precis som diktatorer kontrolleras bilden av henne: en ensam flicka som reser runt och säger sanningar.
Vad jag förstår har hon ett helt entourage runt sig men det får inte synas. Hur försörjer sig entouraget? Bidrag i det godas tjänst? Har mamipappi ett bolag? Varför går journalister som i vanliga fall kallar sig granskande med på dessa villkor?

Kinavibbar, någon?
Gretas vittne ny sekt
2020-04-03, 13:48
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Snart få vi väl läsa om att Greta har gonorré:
"-Det var oljebolagen som smittade mig!"

NEJ!

Om någon smittar Greta så är det "RÖVHATTAR"
(speciellt om Greta använder pinnen på samma sätt!)

Malena vet bäst.
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-03 kl. 14:20.
2020-04-03, 14:05
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
-------------1-------------
Vad ska man säga? Kanske säljer inte Greta några lösnummer längre?
-------------2-------------
Det var det jag tänkte på når jag hörde att hipster-matkedjan Paradiset går i konkurs.
-------------3--------------
Sedan så undrar jag: varför fortsätter inte Greta sin skolstrejk?
-------------1-------------
Jag vet inte om jag skrev det tidigare...men när man läser om tidningarnas minskade intäkter och därpå följande skärningar så tänker jag på... Greta! Man följde Greta till Madrid, Davos och varje större strejk. Senast i Stochkolm så märkte jag hur besvikna de fick rapportera....stället ser ut att vara ....packat. Man kunde se sanningen på Youtube. Då tänkte jag, hur länge lönar det sig att rapportera om Greta?

Var är -Info- annars. Är han sjuk? Han som nästan är vår mediearkiv men tusentals länkar till Gretas tidningsartiklar...

-------------2-------------
Igår i affären tänkte jag faktiskt på det där med ekologisk mat. Nu när folk har lägre inkomster, eller börjar spara för att det är rädda, hur mycket tänker de på planetens välmående?
Citat:
Grundaren säger att det hela känns otroligt tråkigt då Paradisets affärsidé behövs för att gynna såväl planeten som folkhälsan.

De i Hollywood är lika idiotiska. Som jag citerade en länk "När det akuta med Korona är förbi, måste vi bli ett samhälle som börjar tänka mer på vår planets välmående"

Samma sak i regeringen (MP). Hur många vill höra någon från MiljöPartiet säga... "Denna dieselskatt behövs, för att detta gynnar planeten i det långa loppet, även om jobben går förlorade"

Vi får se hur många som dör, vi får se hur många som kommer att lida ekonomiskt. Iaf alla kommer att känna någon som lider. Hur mycket vill människorna höra Greta då? Och hur länge framåt? Återhämtningen kommer också att ta tid.

-------------3-------------
Detta hinner jag svara på innan inspiratoeren svarar likadant. För att inte att uppmuntra folk och speciellt barn att gå ut och samlas i dessa tider. Visst man kan vara försiktig, men Greta vill undvika att nån dör p.g.a henne.
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-03 kl. 14:12.
2020-04-03, 14:09
Medlem
Gretanols avatar
Citat:

Kanske Expr ville, men Greta var rädd???

Jag skrev det redan en gång. Dumt att bägge inte testades. Varför? Om Greta hade Korona då är hon immun.

Jag väntar på nyheten då Greta får Korona....för andra gången!
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-03 kl. 14:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in