Citat:
Ursprungligen postat av
AcchiaHe
-------------1-------------
Vad ska man säga? Kanske säljer inte Greta några lösnummer längre?
-------------2-------------
Det var det jag tänkte på når jag hörde att hipster-matkedjan Paradiset går i konkurs.
-------------3--------------
Sedan så undrar jag: varför fortsätter inte Greta sin skolstrejk?
-------------
1-------------
Jag vet inte om jag skrev det tidigare...men när man läser om tidningarnas minskade intäkter och därpå följande skärningar så tänker jag på... Greta! Man följde Greta till Madrid, Davos och varje större strejk. Senast i Stochkolm så märkte jag hur besvikna de fick rapportera....stället ser ut att vara ....packat. Man kunde se sanningen på Youtube. Då tänkte jag, hur länge lönar det sig att rapportera om Greta?
Var är -Info- annars. Är han sjuk? Han som nästan är vår mediearkiv men tusentals länkar till Gretas tidningsartiklar...
-------------
2-------------
Igår i affären tänkte jag faktiskt på det där med ekologisk mat. Nu när folk har lägre inkomster, eller börjar spara för att det är rädda, hur mycket tänker de på planetens välmående?
Citat:
Grundaren säger att det hela känns otroligt tråkigt då Paradisets affärsidé behövs för att gynna såväl planeten som folkhälsan.
De i Hollywood är lika idiotiska. Som jag citerade en länk "När det akuta med Korona är förbi, måste vi bli ett samhälle som börjar tänka mer på vår planets välmående"
Samma sak i regeringen (MP). Hur många vill höra någon från MiljöPartiet säga... "Denna dieselskatt behövs, för att detta gynnar planeten i det långa loppet, även om jobben går förlorade"
Vi får se hur många som dör, vi får se hur många som kommer att lida ekonomiskt. Iaf alla kommer att känna någon som lider. Hur mycket vill människorna höra Greta då? Och hur länge framåt? Återhämtningen kommer också att ta tid.
-------------
3-------------
Detta hinner jag svara på innan inspiratoeren svarar likadant. För att inte att uppmuntra folk och speciellt barn att gå ut och samlas i dessa tider. Visst man kan vara försiktig, men Greta vill undvika att nån dör p.g.a henne.