2020-04-03, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Kanske, men problemet är säkerheten.

Vaccin är potentiellt väldigt farliga, så det är inget man massvaccinerar friska barn med hur som helst. Det kräver nog minst ett årtionde av storskalig uppföljning för att försäkra sig om att ett vaccin är säkrare än Covid-19 för den som är frisk och inte fyllt 50.

Däremot kan man ta större risker med en multisjuk 85-åring.

Javisst, det är inte otänkbart att man hoppar över år med tester för att se att om det är säkert, men istället bara vaccinerar riskgrupper till att börja med.

Nu kommer det inte att vara ett problem för Sverige, när vaccinet kommer om ett år, har alla i riskgruppen dött i Sverige oavsett
Citera
2020-04-03, 08:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Lånetorsk blir man när priserna går ned, dvs det som händer nu.

Det som lånats skall ju betalas tillbaka, sen vad det är man lånat till spelar Ingen roll

Väldigt många i sverige har lånat till bostad och dessa människor sitter nu i en rävsax

Priserna spelar bara roll om man måste sälja. Att priserna går ner på sitt hus som man tänkt bo i länge spelar ingen roll. Det viktigaste är att vi går ihop och hjälper varandra så att ingen behöver gå från hus och hem. Hyresgäster som hamnar i ekonomisk knipa får hjälp av staten via a kassa och socialbidrag. Det är ingen skillnad. Målet nu bör vara att ingen svensk hamnar på gatan.
Citera
2020-04-03, 08:35
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ge mig källa på att 300 dör varje dag av en specifik sjukdom i Sverige.
Det har jag ingen. Jag jämför ändå, för den gråtande kören som ojar sig över 300 döda. Så många dör dagligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failgubbe
Vad säger ni lockdown-förespråkare om att Wuhan och andra delar av Kina nu igen behöver gå in i karantän aka det vi har sagt hela tiden skulle hända. Karantän fungerar inte om smittan redan finns punkt.
Stora länder med stor rörlighet bland stora mängder av människor är katastrofalt. Kinas 22 provinser måste införa karantäner, fixa sjukan och hålla den ute från andra provinser om det ska lyckas. Om det lyckas i Kina är en annan sak. Annars är det som man nu skulle ha fri rörlighet i hela eu och önska att smittan inte spred sig. Samma med USA. Smittan behöver människor för att sprida sig. Om människor inte rör på sig så gör inte coronan det heller.
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
TV4 kl 07:30: 3 inbjudna gäster som tokhyllar Tegnell, halleluja! "Han är cool!", "Jag såg hela hans presskonferens igår och den var riktigt bra!", säger sossen Thomas Bodström...

SVT 30 min senare: Visar klipp på internationella rubriker om Sveriges hantering av corona, som menar att vi är för slappa...De 3 inbjudna gästerna som sitter i studion vrider på det och tycker det är "jätteintressant och häftigt" att vi är unika och går motströms....!

Ifrågasättandet och kritiken mot hanteringen lyste som vanligt med sin frånvaro...Kan man inte åtminstone för en morgon få njuta av sitt kaffe och se slaskmedian leverera en höger till de myndigheterna som hanterat detta sanslöst slapphänt? Det är väl en önskedröm som aldrig lär gå i uppfyllelse.
Citera
2020-04-03, 08:37
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Nej, det beror på att sverige vimlar av lånetorskar. Dvs folk har lånat till bostad, bil, båt, resor andra kapitalvaror osv osv osv.

Dessa lånetorskar dvs en stor del av sveriges befolkning e desperata och tyr sig till vad som helst som kann rädda deras ekonomi. Det är därför stödet för S ökar.

Tja dessaaa "lånetorskar" har gjort så att ekonomin rullat på och att investerare berikat sig och att aktiemarknaden rullat på. Utan dessa "torskar" skulle väldigt mycket färre haft en bra ekonomi och anständiga pensionssparanden. Lånetorskarna har gjort en hel del rika rikare och även lyft upp en del medelklass några steg uppåt..Så hela samhällets ekonomi är beroende på dessa som belånar sig upp över öronen..Dessa får helt enkelt stå sitt kast och bli av med sina inköp som hus, bilar,båtar mm

Det är främst fastighetsmarknaden som behöver en ordentlig knäck nedåt. detta är på väg då många lokaler kommer att stå tomma efter konkurserna som nu kommer. Arbetslösheten kommer ge tomma villor och lägenheter då folk inte kan betala sina lån längre. Detta i sin tur lär sänka priserna till mindre uppblåsta priser. Många fastighetsägare som lånat till spekulationer i fastigheter kommer att kursa.

Så vi kommer få en nyttig rensning på den marknaden.
Citera
2020-04-03, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
TV4 kl 07:30: 3 inbjudna gäster som tokhyllar Tegnell, halleluja! "Han är cool!", "Jag såg hela hans presskonferens igår och den var riktigt bra!", säger sossen Thomas Bodström...

SVT 30 min senare: Visar klipp på internationella rubriker om Sveriges hantering av corona, som menar att vi är för slappa...De 3 inbjudna gästerna som sitter i studion vrider på det och tycker det är "jätteintressant och häftigt" att vi är unika och går motströms....!

Ifrågasättandet och kritiken mot hanteringen lyste som vanligt med sin frånvaro...Kan man inte åtminstone för en morgon få njuta av sitt kaffe och se slaskmedian leverera en höger till de myndigheterna som hanterat detta sanslöst slapphänt? Det är väl en önskedröm som aldrig lär gå i uppfyllelse.

Det är det nya politiskt inkorrekta, att ifrågasätta Sveriges coronahantering.
Citera
2020-04-03, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
För dig som du skriver handlar det om tro.

Du drar dina fakta ur "röven" dvs det är skitsnack.
Den enda anledning att jag inte länkar någon källa är att om man skriver ”coronavirus mutation” i Google, så får man upp typ hundra artiklar som säger samma sak som jag.

Men visst, söker man på Twitter så får man kanske ett annat svar.
Citera
2020-04-03, 08:39
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Lånetorsk blir man när priserna går ned, dvs det som händer nu.
är det det som händer nu? Priserna på både bostadsrätter och villor steg under februari månad 2020, med två respektive en procent.

Men det kommer kanske.
Citera
2020-04-03, 08:40
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid

Medias roll i Sverige är inte att granska myndigheter och makten utan att uppfostra folket.

Sedan gör de allt för att hitta utländska röster som säger att Sverige gör nog rätt. Men i takt med att containern på sjukhusets parkering blir trångbodd så kommer media att byta strategi. Det kommer inte gå att tysta antalet döda jämfört med våra grannländer. Därför kommer de att trycka på folkets ansvar för smittospridningen. De kommer tala om Stockholmare som trotsat rekommendationer och rest runt i landet, skylla på privata äldreboenden för avsaknad av utrustning och rutiner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det har jag ingen. Jag jämför ändå, för den gråtande kören som ojar sig över 300 döda. Så många dör dagligen.

I en drabbad stad i Italien jämförde man totalmortaliteten med samma period föregående år, och såg att fyra gånger så många dött nu.

Man måste titta bortom de registrerade coronadödsfallen för att se den verkliga effekten. Det kan vi inte till fullo göra förrän allt detta är över, men man kan skönja vartåt det barkar.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Dom har lagt alla som dött genom tiderna på äldreboenden i dagens siffror som krydda. Typ 850 st.
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja. Det ligger alla döda hittills inom äldrevården i dagens siffror, i en stor klump.

Går att läsa på Reuters.

Fel igen av dig! Det är bara en delmängd av alla franska äldreboenden som inkluderats hittills. 2/3 av de 884 som rapporterades igår kommer från endast en region (varav frankrike har 13). Dvs det finns många fler dödsfall på franska äldreboenden som hittills ej rapporterats.

Läs själv Reuters och lär:

Jerome Salomon, head of the health authority, said the pandemic had by Thursday claimed the lives of 4,503 patients in hospitals, up 12% on the previous day’s 4,032. A provisional tally showed the coronavirus had killed a further 884 people in nursing homes and other care facilities, he added.

This makes for a total of 5,387 lives lost to coronavirus in France - an increase of 1,355 over Wednesday’s cumulative total - although data has not yet been collected from all of the country’s 7,400 nursing homes.

“We are in France confronting an exceptional epidemic with an unprecedented impact on public health,” Salomon told a news conference.

More than two thirds of all the known nursing home deaths have been registered in the Grand Est region, which abuts the border with Germany.

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-france-toll/frances-coronavirus-death-toll-jumps-to-nearly-5400-as-nursing-homes-included-idUSKBN21K31I, igår
Senast redigerad av Madagascar 2020-04-03 kl. 09:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in