2020-04-02, 23:56
Medlem
December 2020-januari 2021 blir nog ett bra fönster för att köpa på sig. Då kommer många kvartalsrapporter ha hunnit gjort sitt för att vi ska nå en botten.
Citera
2020-04-02, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Nu börjar återhämtningen!
Köpte moderna Inc för 14 dgr sedan.
Upp nu 72% och tror detta är bara början.
Även köpt i ytterliggare 2 företag som är i framkant när det gäller vaccin.
Där börjar det också röra på sej så smått. Upp ca 8% nu.

Vad landar kursen på om dom får fram ett vaccin? 1 miljon per aktie eller vadå? Finns några aktier att jämföra med, hur rusade aktien när dom ordnade vaccin mot mers?
Citera
2020-04-03, 02:01
Medlem
Jag sitter själv på stora mängder cash i mitt ISK just nu och har inga planer att köpa in mig på dessa nivåer. Tror definitivt att vi ska ner en hel del innan detta är över. Arbetslösheten skenar just nu i USA så förhoppningsvis är cash king här framöver
Citera
2020-04-03, 03:20
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Den här tråden vill jag specefikt ska handla om när ni tycker att börsen generellt eller enskillda bolag blivit så billiga att det är läge att gå in:

A för längre sikt +6 månader
B swingtrade

Kort och gott är frågan;

När ni köper vad och med vilken horisont?

Jag vet att det finns andra trådar om corona och börsen men jag inbillar mig att många ser den uppkommna situationen som ett bra läge och att det är motiverat att ha en tråd helt vigd till att diskutera tidpunkt.

US stockmarket, närmaste dagarna. århundradets köptillfälle. effektiv behandling nu på gång för covid-19 och usa kommer lyfta alla knasiga restriktioner först!
Citera
2020-04-03, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
hm kommer klara denna krisen galant.
det är en av de största klädförsäljarna i sverige som du kanske hört.
småbutikerna kommer konka men inte hm. det har jag mycket svårt att se.
det blir en tuff tid men dem kommer fixa det.

om inte den där nya kvinnan sabbar allt.

go hm!!

det finns inte en enda människa i hela världen som tror att H&M kommer konka pga corona. här snackas börskurs.
Citera
2020-04-03, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Från Trumps twitter:

"Just spoke to my friend MBS (Crown Prince) of Saudi Arabia, who spoke with President Putin of Russia, & I expect & hope that they will be cutting back approximately 10 Million Barrels, and maybe substantially more which, if it happens, will be GREAT for the oil & gas industry!"

VAD VAR DET JAG SA?

Det där är rent Skitsnack. Finns inga nya avtal. Det kommer att fortsätta. Oljan kommer gå ner mer och aktiner med.
Har ni köpt p.g.a det uttalandet har ni blivit lurade .

Målet är att slå ut skiffer m.m. I slutändan kommer det finnas mindre olje/gasbolag kvar. Gissa vad som kommer gå upp sen och gissa vilka länder som kommer tjäna mycket pengar på det.
Citera
2020-04-03, 07:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Vad landar kursen på om dom får fram ett vaccin? 1 miljon per aktie eller vadå? Finns några aktier att jämföra med, hur rusade aktien när dom ordnade vaccin mot mers?
Bra fråga. Det finns alltid en risk i aktier.
Jag gjorde min bedömning efter att helt enkelt läst en del. Finns ett antal företag som utvecklar vaccin.
Var kursen landar på för det företag som får fram godkänt vaccin är nog omöjligt att säga.
Citera
2020-04-03, 08:11
Medlem
Haddock93s avatar
Vad tycker ni om H&Ms rapport? Hur tror ni marknaden reagerar?
Citera
2020-04-03, 09:21
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Vad tycker ni om H&Ms rapport? Hur tror ni marknaden reagerar?
Läste en makalös (kvinnlig) optimism, Frida Bratt Nordnet:
https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/sparekonomen-detta-imponerar-i-h-m-s-rapport-6992685

Hon är så imponerad av HMs kvartal. December-februari... I mars sjönk dock omsättningen 46% (fyrtiosex) men det nämner hon i en bisats.

HMs rapport är den första jag sett i världen efter corona. Om -46% är det nya normala för alla storbolag så borde jag kanske sälja alla mina bottenfiskade aktier. Skulle tro att 10% av världens storbolag, vi pratar HM-nivå, kan gå under. Och då räknar jag ändå med att alla stater är extremt givmilda med gratis-pengar.
Citera
2020-04-03, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raidrunk
Det där är rent Skitsnack. Finns inga nya avtal. Det kommer att fortsätta. Oljan kommer gå ner mer och aktiner med.
Har ni köpt p.g.a det uttalandet har ni blivit lurade .

Målet är att slå ut skiffer m.m. I slutändan kommer det finnas mindre olje/gasbolag kvar. Gissa vad som kommer gå upp sen och gissa vilka länder som kommer tjäna mycket pengar på det.

Ännu ett fån som inte kan realpolitik.

Haha "målet är att slå ut skiffer". Vad gulligt. Mitt under rådande pandemi med extremt låg efterfrågan på oljeprodukter så ska Saudi och Ryssland slå ut amerikanska oljebolag.

För övrigt så verkar många glömma att det är valår i USA. Om inte Trump lyckas underkuva Corona och stabilisera oljepriset så är han körd. Han, och hans regering, kommer göra absolut allt för att bli omvalda. ALLT. Tänk på det du.
Citera
2020-04-03, 10:17
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Ännu ett fån som inte kan realpolitik.

Haha "målet är att slå ut skiffer". Vad gulligt. Mitt under rådande pandemi med extremt låg efterfrågan på oljeprodukter så ska Saudi och Ryssland slå ut amerikanska oljebolag.

För övrigt så verkar många glömma att det är valår i USA. Om inte Trump lyckas underkuva Corona och stabilisera oljepriset så är han körd. Han, och hans regering, kommer göra absolut allt för att bli omvalda. ALLT. Tänk på det du.

Ja, precis. Det sista är också något jag har i åtanke.
Han kommer gå 'all-in' för att så ska ske på samma vis som regeringar i Sverige går 'all-in' på att vi inte ska få krasch på bostadsmarknaden.
Citera
2020-04-03, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Ja, precis. Det sista är också något jag har i åtanke.
Han kommer gå 'all-in' för att så ska ske på samma vis som regeringar i Sverige går 'all-in' på att vi inte ska få krasch på bostadsmarknaden.

Exakt.

Aldrig tidigare i historien har regeringar och centralbanker världen över agerat så snabbt och kraftfullt som nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in