Citat:
Ursprungligen postat av
Mafia
Corona har verkligen bevisat en gång för alla att media och politikerna sitter i samma båt. Sinnessjukt positiva texter om Sveriges strategi och substantiell kritik finns så gott som inte i svensk media. Alla kritiska frågor kommer från andra länder
Nu läser jag inte utländsk media om just dessa frågor, men jag håller med.
Jag räknade ikväll på hur många som kan dö bara hos dessa Familjeläkarna, och kom till sist fram till att 3000 gamlingar kan bli offer, bara i Stockholm.
Om 50 har avlidit hos ett bolag som har knappt hälften av marknaden, måste 100 ha avlidit totalt. Om de sedan har 250 smittade av 7000 eller kanske av 4500 - beroende på hur man räknar - måste det betyda att vi riskerar att få se 2-3000 gamlingar stryka med, bara i Stockholm.
Om man sedan betänker att många kommuner ute i landet har en avsevärt äldre befolkning, är det lätt att förstå att den här sjukdomen kommer gå fram som ett liehugg i Sverige.
Man får ta en sup och en bön, och hoppas att sjukan inte når ens egna släktingar.
Min moder är 82 och i en riskgrupp, men hon är inte alls döende. Tänk att få leva med att man kanske hostade ihjäl morsan. Ja, är det något jag inte önskar i mitt liv så är det väl att man kanske gjorde det.
Det jag vill lyfta fram är att Familjeläkarna säger att 20 % har avlidit.
Ja jag vet, de har säkert äldreboenden som hospis, och folk skulle ändå dö, men är det verkligen så med alla? På SVT fanns ju en nyhet om en med en moder som var bara 76, eller vad det var.