2020-04-02, 23:53
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
Absolut rätt! Idag flög Ryssland 60 ton hjälpmedel till USA - men om Sverige hade INTE retat Kina och Ryssland då kunde Sverige också fått hjälp med material och till och med sjukvårdspersonal och läkare. Om tusentals i Sverige dör i onödan och sjukvården måste solla bort de äldre kräver jag rättegång mot de ansvariga efter epidemi med beott rubricerat som HÖGFÖRRÄDERIET
Vi ska inte ha någon "hjälp" från Kina, de har hjälpt tillräckligt redan.

Skicka ut deras diplomat istället.

Sverige klarar sig än så länge men i USA är katastrofen uppenbar för alla vid det här laget, till och med Trump.
Citera
2020-04-02, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det handlar nog mest om att våra manliga politiker har för mycket östrogen i sig. Eller vad sjutton det är.
En stark man får hjälp av en stark kvinna utan att kvinnan behöver ha mannens plats.
Jag har absolut inga problem om en man styr. Tycker också att män passar bättre i den positionen. Det betyder inte att jag som kvinna är mindre maktlös.
Och jag bryr mig inte om vad andra kvinnor säger om den åsikten.
Finns kvinnor som styrt länder bra. Margaret Thatcher tex. Man skall inte neka starka kvinnor inträde.

Idag förstår jag inte ens hur man kan kalla Stefan som en landsfader i den här covid- 19 situationen.
Vad har han gjort annat än att säga ni får ta ansvar, utan att han själv tar ansvar.
När en reporter frågade honom om äldreboenden och smittan så hörde jag återigen att han skyllde på personal och besöksförbud som inte alls har varit klart och tydligt uppifrån förren i Tisdags. Han ljuger fanskapet. Finns inte ens riktiga skyddskläder på alla ställen. Hemtjänsten har inget. Handskar endast. Och när reportrar frågar varför säger han. Vi ska ...
Alltså han ber inte ens om ursäkt för sitt agerande. Han svarar inte ens på frågor.
Blir mer och mer förbannad bara jag ser honom. Hör inte människor vad han säger, vad han inte säger.

Löfvens förtroendesiffror skjuter i höjden! Svensken är totalt jävla dum i huvudet!
Citera
Medlem
Varför nämner ingen belgien och holland? De e riktigt rövknullade- nästa lika illa som Italien per capita ju.
Tätbefolkade va?..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
(CNN)A prestigious scientific panel told the White House Wednesday night that research shows coronavirus can be spread not just by sneezes or coughs, but also just by talking, or possibly even just breathing.
Inget otippat direkt. Viruset hade aldrig spridit sig så snabbt om det inte fanns substans i det påståendet
Citera
2020-04-02, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
någon? Källa?
Hittade precis https://www.di.se/nyheter/sas-plan-med-corona-utrustning-pa-vag-fran-kina-landar-ikvall/
Ett specialchartrat SAS-plan lastat med utrustning från Kina för att skala upp den svenska testningen av coronavirus landar på Arlanda sent ikväll, kan Di berätta.

”Det kommer att fördubbla nuvarande testkapacitet”, säger den ansvariga smittskyddsprofessorn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balthazar01
Finns flera faktorer som jämnar ut oddsen. Ett exempel är naivitet och känsla av odödlighet. Det tar ut hälsoaspekter med mera. Vi kanske är friskare, men man sätter sig inte i en fullsatt buss mitt i en pandemi, eller köper ål mitt i en pandemi. Eller festar vilt mitt i en pandemi. Osv osv.
Det har ju framkommit att en viktig faktor är antibiotikaresistenta bakteriefloror i befolkningen. Även andelen överviktiga och/eller rökare spelar stor roll för antalet avlidna i COVID-19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
I slutändan blir såna här diskussioner ändå bara larviga. De absolut flesta av oss måste handla mat, gå ut med hunden eller utsätta oss för smitta förr eller senare. Det är OMÖJLIGT att helt skydda sig om man inte bor på en egen ö med självförsörjning.
Instämmer. Det har aldrig varit en fråga ”om”, utan bara ”när”. Tyvärr.
Citera
2020-04-02, 23:56
Medlem
kekeke3s avatar
Tegnells arrogans måste lägga sig nu. Folk yrar runt som hostande höns i Stockholm. Obligatorisk karantän måste hända asap. Vad hände för övrigt med planet från Kina med utrustning? Har man börjat testa omgående?
Citera
2020-04-02, 23:56
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Tydligen hadlar det om eftersläpning gällande avlidna i hemmiljö. Det riktiga antalet är visst 888, illa nog.

888 pffftt, mes siffror, inte imponerad över dödstantalet än sålänge i världen.
Världen & viruset får allt steppa upp lite för att göra mig imponerad.

Citera
2020-04-02, 23:57
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
I Hong Kong hittade dom smittade i ett hyreshus och evakuerade omedelbart hela huset samt sanerade. I vårt land hittas smittade i äldreboenden och ingen större reaktion mer än lite gnäll i media. Detta verkar gälla fler länder i Europa fast några är mycket bättre. Vad beror det på? Har dom en annan syn på människovärde eller vad kan det vara?

Hong Kong har redovisat 802 smittade och har 4 döda och har också extrem befolkningstäthet. Dom var tidigt drabbade och det verkar som dom inväntar vaccin medans näringslivet går hyffsat vidare även om det är tufft.
Det är katastrofalt när viruset hittar in till sjuk- och äldrevården, detta är nog vad jag tycker man skulle skött bättre från Sveriges sida.

Vi såg hur det gick i Italien och borde ta lärdom därifrån.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Jag tror raka motsatsen.

Jag tror Sverige kommer va ett av de länder som klarar detta lindrigast, när all fakta sen väl ligger på bordet.
Men då kommer alla ni som förutspår en domedag låtsas som att det regnar
Lilla trollet, ditt narrativ faller sönder omkring dig. Om en vecka stänger Toklandet Sverige ned. Försent och inkompetent givetvis, precis likt dig.
Din belöning i helvetet blir att lyssna på Anders Mengeles presskonferenser tills fan själv löser av.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Inget otippat direkt. Viruset hade aldrig spridit sig så snabbt om det inte fanns substans i det påståendet
Detta har varit känt sedan dag 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in