2020-04-02, 23:43
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Frankrike slog världsrekord idag i antalet döda av coronaviruset på en enda dag, undrar om det kommer med i Guiness rekordbok och firas

Länder med befolkningar som pussas i onödan verkar ju vara som allra mest utsatta får man säga.
Citera
2020-04-02, 23:44
Medlem
Kan någon förklara hur vi svenskar tänker? Vi är precis i början av pandemin och det kommer bara bli värrre. Följer själv utländsk media och ser att andra länder gör narr av Sverige - länder stänger gränserna,stänger skolor och dylikt.
Kan någon här inne försöka förklara hur Anders Tegnell tänker i sina uttalanden samt framtidsplanerna..? När det väl är försent så är det faktiskt försent.
Andra länder gör narr av Sverige och oss svenskar och det är så fruktansvärt sorgligt att se och läsa.
Citera
Medlem
obbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Han sa och han sa. En god forskare kan ändra sig i ljuset av nya rön. Och när det gäller denna pandemi ändras läget - inklusive kunskapsläget - i rasande fart.

Sa han ändå inte att barn inte är drivande i smittspridningen? Viss skillnad, eller minns jag fel? Med all säkerhet kan ett sjukt barn smitta.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Som jag skrev tidigare, jag har gått i en egen isolering. Kommer inte ut innan pesten har lagt sig.

Försöker jag med, men tyvärr måste jag börja jobba nästa vecka - hugaligen...
Citera
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Frankrike slog världsrekord idag i antalet döda av coronaviruset på en enda dag, undrar om det kommer med i Guiness rekordbok och firas
Lär inte dröja många dagar innan det rekordet slås.
Citera
2020-04-02, 23:45
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtanden
Har några vänner som vill mötas upp hemma hos en kompis nu till helgen. "Det är lugnt, det är ju endast oss 8 personer som skall träffas". Jag tycker det är en heltokig idé att träffas nu. Tänker jag rätt eller är jag för paranoid?

Ja, jag som har gått i självvald isolering skulle inte krypa ut för något dylikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtanden
Har några vänner som vill mötas upp hemma hos en kompis nu till helgen. "Det är lugnt, det är ju endast oss 8 personer som skall träffas". Jag tycker det är en heltokig idé att träffas nu. Tänker jag rätt eller är jag för paranoid?

Känns inte helt 100.
Om det är som det sägs nu att man smittar symptomfri.
Samt om en av er har det och smittar några fler där som sen i sin tur smittar vidare utanför gruppen osv..
Agera och ta ett klokt beslut.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Att utesluta SD har ALLTID varit högsta prioritet. Det kommer före ALLA kriser, spelar ingen roll om det så är krigstider.

Regeringen låter hellre andra makter ta över Sverige, än att sitta ner och diskutera med SD.

Så jävla illa är det!

Och det kallas någonting - SJUKDOM! Riktigt grav psykisk sjukdom, i övriga regeringen.

Håller helt med - paranoida vanföreställningar skulle man kunna kalla det...
Citera
Medlem
Vafan, stämmer Frankrikes siffror? Dom har ju legat på 300-400 och nu 1355? The fuck
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Smittan finns redan i hela landet.
Kommer även nya smittade med flyg till Sverige, så det fylls på den vägen med.

Såg att Holland idag sätter alla Holländare från US i 14 dars karantän !
Citera
2020-04-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Korrekt analys!
Ovant med denna hjälplöshet i vårt samhälle.
I Hong Kong hittade dom smittade i ett hyreshus och evakuerade omedelbart hela huset samt sanerade. I vårt land hittas smittade i äldreboenden och ingen större reaktion mer än lite gnäll i media. Detta verkar gälla fler länder i Europa fast några är mycket bättre. Vad beror det på? Har dom en annan syn på människovärde eller vad kan det vara?

Hong Kong har redovisat 802 smittade och har 4 döda och har också extrem befolkningstäthet. Dom var tidigt drabbade och det verkar som dom inväntar vaccin medans näringslivet går hyffsat vidare även om det är tufft.
Citera
2020-04-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Nu får du sluta skratta åt Eva. Hon är genuint orolig.

Ja.... det är sant. Men skrattar lätt när saker är så bisarra att det nästan blir chockartat... Hoppas hon klarar sig och får sin rättmätiga hämnd efteråt <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in