2020-04-02, 23:39
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Enligt tegnell så är det ej så. Han säger även att barn ej kan smitta.
Han sa och han sa. En god forskare kan ändra sig i ljuset av nya rön. Och när det gäller denna pandemi ändras läget - inklusive kunskapsläget - i rasande fart.
Citera
2020-04-02, 23:39
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bouchet
Hur känns det idag?
Om du kikar igenom fler inlägg jag gjort så ser du att jag ändrat mig med tiden i takt med att fler riktiga rapporter kom upp till ytan.
Det har nog dom flesta gjort.
Citera
2020-04-02, 23:40
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Exakt. Misstänkte att de 884 var under en längre tid tillbaka.
Tack för att du förtydligade det.
Dock höga siffror ändå i Frankrike per dag.
Ja det går undan överallt. Om en vecka har Kina börjat släppa på igen, då får vi se hur det går där. De lär ju inte vara ens i närheten av flockimmunitet, så det kan ju dra iväg i en andra våg om de gör fel.
Citera
2020-04-02, 23:40
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Frankrike slog världsrekord idag i antalet döda av coronaviruset på en enda dag, undrar om det kommer med i Guiness rekordbok och firas
Nej det gjorde de inte alls. De rapporterade in en rad tidigare ej inrapporterade dödsfall. Alla inträffade inte det senaste dygnet.
Citera
2020-04-02, 23:41
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Jag tippar på att smittan fanns i samhället i slutet januari början på februari
Sen så ökade den markant under sportloven pga resenärerna
Men tror det blev för mycket fokus på dem att man missade smittspridning på andra håll

Ja, teorin att smittan enbart skulle kommit med skidåkare från italien är rent löjeväckande. Dom flesta som varit i italien under vintern har ju inte åkt skidor. Det är 1000-tals som varit runt i Lombardiet för business, shopping, se Zlatan spela fotboll, etc.
Att smittan bara skulle funnits i italien är lika idiotisk.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Du måste vara ett fan av Tegnell om du trodde att den var minimal. Det finns ju kvar i luften och lever i några timmar där. Vart man befinner sig spelar också står roll (Utomhus eller isolerat rum) det sista är riskfyllt.

Kom inte och säg att den är minimal för viruset lever i luften i några timmar.
Ungefär som att säga att risken är minimal att inte få en stöt om man står en meter ifrån ett vattenfyllt badkar om nån kastar ett föremål som genererar elektricitet. Chansen är snarare större att du blir träffad.

Så utomhus ”hänger” viruset i luften på samma ställe i flera timmar? I ett rum utan ventilation kan jag köpa det även om gravitationen även här borde dra ner viruset på marken inom sinom tid. Jag kanske har helt jävla fel här.
Citera
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Frankrike slog världsrekord idag i antalet döda av coronaviruset på en enda dag, undrar om det kommer med i Guiness rekordbok och firas

Det var inte en dag. Man lade till folk som dött tidigare i Frankrike men inte blivit medräknade. Hur som helst gick de om Kina som enligt Kinesiska staten nästan inte har några dödsfall alls längre.
Citera
2020-04-02, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Ja, teorin att smittan enbart skulle kommit med skidåkare från italien är rent löjeväckande. Dom flesta som varit i italien under vintern har ju inte åkt skidor. Det är 1000-tals som varit runt i Lombardiet för business, shopping, se Zlatan spela fotboll, etc.
Att smittan bara skulle funnits i italien är lika idiotisk.

Exakt och resenärerna till och från Kina och Iran.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
(CNN)A prestigious scientific panel told the White House Wednesday night that research shows coronavirus can be spread not just by sneezes or coughs, but also just by talking, or possibly even just breathing.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
Medlem
Guldtandens avatar
Har några vänner som vill mötas upp hemma hos en kompis nu till helgen. "Det är lugnt, det är ju endast oss 8 personer som skall träffas". Jag tycker det är en heltokig idé att träffas nu. Tänker jag rätt eller är jag för paranoid?
Citera
2020-04-02, 23:43
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Nej, det gjorde dom inte.
Citat:
2116 new cases and 1355 new deaths in France, including 884 fatalities in nursing homes that occurred over a period of several weeks and that were announced only today. NOTE: If and when the French government determines the correct distribution of these additional deaths over time, we will adjust historical data accordingly
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/france/
Citera
2020-04-02, 23:43
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så utomhus ”hänger” viruset i luften på samma ställe i flera timmar? I ett rum utan ventilation kan jag köpa det även om gravitationen även här borde dra ner viruset på marken inom sinom tid. Jag kanske har helt jävla fel här.

Inte på samma ställe.
Men du och jag är inne på rätt spår.
Den stora risken för att bli smittad är inomhus/isolering. Om du och jag samtalar på ett litet kontor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in