Citat:
Ursprungligen postat av
gabrielle2
Blir värre innan det blir bättre står Löfven och säger.
Det behöver man inte vara politiker för att förstå.
Är det allt han har att komma med.
Är det sådant uttalande som gör att en del knäböjer framför Stefan och prisar honom som en landsfader jämte Gud fader själv.
Kanske är det här man pratar om i bibeln. Avguderi.
Nu blandar jag in Gud i det hela också.
Nu måste jag nog vila från Covid-19, flashback, Tegnell, död och jävelskap. Kanske jobba lite också. Känns meningslöst det med.
Det är nog inte helt fel att blanda in GUD och bibeln, för det här börjar ju få bibliska proportioner nu.
Och ska vi plocka fram något passande bibelord så här på "dagen noll" så får det bli…
,,,
Uppenbarelseboken 6:8
Jag såg, och se: en gulblek häst, och han som satt på den hette Döden, och han hade dödsriket i följe. De fick makt över en fjärdedel av jorden, till att döda med svärd och med svält och med pest och genom vilda djur på jorden.
http://www.bibeln.se/las/2k/upp#q=Upp+6%3A8
Att skriva ”en gulblek häst” är antagligen bara ett annat och lite mer sofistikerat sätt att säga ”made in Kina” på, och att den/det fick makt över en fjärdedel av jorden, tja det är väl alla pensionärer i karantän på ett ungefär det, eller,,,,
Nu tänker säkert någon som läser detta, att hur kan någon tro på något som kommer från bibeln, MEN det är inget konstigt alls, för det finns ju bevisligen också de som fortfarande tror på Anders Tegnell och hans 500 jättehjärnor på MSB och då förstår man att allt är fortfarande möjligt

…