2020-04-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HrP
Eftersom covid-patienter som behöver IV är inlagda 14 dagar i snitt och antalet nyinskrivna ökar varje dag så undrar jag om du tror att antalet nya fall per dag kommer minska så att vården klarar av det. Annars måste man ju dra repet vid lägre åldrar framöver.
Det riskerar absolut bli ett stort problem. Och rent för jävligt i så fall.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Vad händer? Fauci och Bricks är inte med på dagens TASK force PK? Nån som vet?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, inom sjukvården och på boenden är det sista du vill hamna inom nu - tänka bara på stressen, bristen på skyddsutrustning, bristen på utbildning och även allmänt slarv, så förstår man att det inte går att skydda sig mot en smittspridning om man inte gör en total "lock down"...

Som jag skrev tidigare, jag har gått i en egen isolering. Kommer inte ut innan pesten har lagt sig.
Citera
2020-04-02, 23:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2

Toapapper har varit en bristvara länge.

Vart då? Inte på några butiker jag vet. Om det är något som produceras i Sverige så är det pappersmassa så det borde ju inte bli brist så länge vi har träd i skogen.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Det stämmer man måste hålla minst 1.5 -2 meter avstånd. När man pratar eller skrattar ger ut droppar i luften. Sjukvård personal har mer risk för först de svårt sjuka har kanske 100 gånger mer virus koncentration. Mer virus mer risk att bli sjuk.
Undrar om kloster där munkarna avger tysthetslöften har lägre smittspridning? Fast då sjungs det kanske istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Blir värre innan det blir bättre står Löfven och säger.
Det behöver man inte vara politiker för att förstå.
Är det allt han har att komma med.
Är det sådant uttalande som gör att en del knäböjer framför Stefan och prisar honom som en landsfader jämte Gud fader själv.
Kanske är det här man pratar om i bibeln. Avguderi.
Nu blandar jag in Gud i det hela också.

Nu måste jag nog vila från Covid-19, flashback, Tegnell, död och jävelskap. Kanske jobba lite också. Känns meningslöst det med.

Det är nog inte helt fel att blanda in GUD och bibeln, för det här börjar ju få bibliska proportioner nu.
Och ska vi plocka fram något passande bibelord så här på "dagen noll" så får det bli…

,,,Uppenbarelseboken 6:8
Jag såg, och se: en gulblek häst, och han som satt på den hette Döden, och han hade dödsriket i följe. De fick makt över en fjärdedel av jorden, till att döda med svärd och med svält och med pest och genom vilda djur på jorden.
http://www.bibeln.se/las/2k/upp#q=Upp+6%3A8

Att skriva ”en gulblek häst” är antagligen bara ett annat och lite mer sofistikerat sätt att säga ”made in Kina” på, och att den/det fick makt över en fjärdedel av jorden, tja det är väl alla pensionärer i karantän på ett ungefär det, eller,,,,

Nu tänker säkert någon som läser detta, att hur kan någon tro på något som kommer från bibeln, MEN det är inget konstigt alls, för det finns ju bevisligen också de som fortfarande tror på Anders Tegnell och hans 500 jättehjärnor på MSB och då förstår man att allt är fortfarande möjligt
Citera
2020-04-02, 23:33
Medlem
Bouchets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Lugn nu!
200 bekräftade fall med 3 döda ( alla avlidna med dokumenterade bakomliggande sjukdomar samt ålder). Det här är inte värre än en förkylning alt. influensa.

Media skapar alltid krigsrubriker när något nytt sker. Det är inte första gången man skrämmer upp befolkningen på detta sätt.

Fågelinfluensan liksom svininfluensan skulle vi ju alla dö av.. Och för att inte tala om Ebola som muterade och spreds via luften.
Massmedia överdriver ALLTID rejält när det gäller sånt här tyvärr.

Hur känns det idag?
Citera
2020-04-02, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Smittan finns redan i hela landet.
Kommer även nya smittade med flyg till Sverige, så det fylls på den vägen med.
Ja alla ca. 50000..som nu vill hem. Undrar hur många som landat de senaste dagarna av dem.
Citera
2020-04-02, 23:34
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag isolerade mig faktiskt från vecka 9 och har jobbat hemifrån sedan dess. Idag lyckades jag även att få en läkare att skriva ut Klorokinfosfat till mig.

Kommer i det längsta att försöka bota mig själv i hemmet tills jag söker akutvård. Har även köpt en kinesisk naturmedicin som man tror hjälper för COVID-19.

hahah, glöm inte zink bara
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe321
Nån som minns att det finns vaccin mot mässling? Nån som minns att det inte finns det mot covid-19?

Det var lite min poäng, trots vaccin sen 70-talet.
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Läste nyss den här artikeln. https://www.expressen.se/nyheter/qs/kvinnorna-raddar-andra-plagas-nu-sjalva-svart/ Vad är det för slags människor som lurar hem vårdpersonal utan att uppge symptom? När jag läser deras berättelser känns det verkligen som om jag har covid-19, jag med.

Mot halsen kan man som jag skrivit tidigare äta Harissa struken över en skiva bröd. https://www.willys.se/produkt/Harissa-Tub-101282248_ST Starkt för vissa kanske, men löser upp så skum och tjockt slemtäcke lossnar och kan harklas eller hostas upp och lätta proppen som lagt sig i halsen. Mollipect funkade visst också hyfsat men gör hostan värre för mig då den blev djupare och hårdare och ger biverkningar.

Sedan tycker jag att det är konstigt att man hela tiden läser om smittade med familjemedlemmar som är friska. Är de verkligen det?
Senast redigerad av FejkEmran 2020-04-02 kl. 23:52.
Citera
2020-04-02, 23:35
Medlem
obbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Jo men har alla de 884 dött idag?
Oklart skulle jag säga
Men trista siffror ändå

Ackumulerad mängd under tid. Alla dog inte idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in