2020-04-02, 20:43
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Nix pix fortfarande gäller restriktioner, strandad flygtrafik, nedstängda fabriker, inskrivningar på a-kassa och arbetsförmedlingar världen över, arbetslöshet, konkurser, inställda evenemang, semesterorter som stänger osv osv.

Tror inte återhämtningen är här ännu. Ska ner mer. Men jag har köpt in mig nu för har horisont 5 10 år vad fan vet jag så för oss är det köpläge

Håller med, bolagens rapporter kommer suga FB-dase framöver. Jag sitter och leker med småsummor nu, tänkte börja köpa fonder igen i...säg Juni. Är dock med i nyemission för Finepart och Star Vault, de får ligga kvar lååångt. Ligger nu back på båda men bra priser för att tanka nya aktier, 2,10 för Finepart och 0,06 för Star Vault. Kan bli bra när de knappar färdigt Mortal Online.

Edit: ojdå, Star Vault upp 10% idag, siffrorna ser bättre ut minsann. Kul i dessa jobbiga tider.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2020-04-02 kl. 20:46.
Citera
2020-04-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Håller med, bolagens rapporter kommer suga FB-dase framöver. Jag sitter och leker med småsummor nu, tänkte börja köpa fonder igen i...säg Juni. Är dock med i nyemission för Finepart och Star Vault, de får ligga kvar lååångt. Ligger nu back på båda men bra priser för att tanka nya aktier, 2,10 för Finepart och 0,06 för Star Vault. Kan bli bra när de knappar färdigt Mortal Online.

Ja men dunka in det du har redan nu i fonderna? Vid juni har det säkert klättrat uppåt igen.

Dataspel det där eller? Jag är för dåligt insatt i den branschen samt blev avskräckt av Starbreeze. Vem vet om kidzen vill lira nästa spel ett bolag släpper liksom? Kidzen e lika volatila som marknaden är nu. Ena dagen Facebook nu är det Snapchat, som kommer slaktas inom kort till förmån för TikTok.

Nej tacka vet jag investmentbolag, försäkring, industri, fordon känns mer tryggt !

Ha det bra på rean
Citera
2020-04-02, 21:02
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Ja men dunka in det du har redan nu i fonderna? Vid juni har det säkert klättrat uppåt igen.

Dataspel det där eller? Jag är för dåligt insatt i den branschen samt blev avskräckt av Starbreeze. Vem vet om kidzen vill lira nästa spel ett bolag släpper liksom? Kidzen e lika volatila som marknaden är nu. Ena dagen Facebook nu är det Snapchat, som kommer slaktas inom kort till förmån för TikTok.

Nej tacka vet jag investmentbolag, försäkring, industri, fordon känns mer tryggt !

Ha det bra på rean

Yes, dataspel, Mortal Online är ett MMORPG som utspelar sig i en stor fantasyvärld på nätet. De jobbar med en uppdatering som förhoppningsvis ska fixa bristerna med första versionen. Tänker att det kan bli en hit både bland vuxna och yngre. Jag är för övrigt sur över att det inte går att köpa aktier i Roblox eller Fortnite. De fattade jag direkt att det skulle bli jättehits. Tänkte någon gång ska man väl ha flyt.

Har även en liten post i Adventure Box som tagit fram en plattform där man kan skapa, dela och spela egna spel, minecraftbaserat. Gillar konceptet. Minecraftformatet verkar ju även odödligt.

Finepart är industri dock. Om du har tid över så sök här på FB, finns trådar om dessa aktier.

Edit: Tackar och njae jag ligger nog kvar med min plan med Juni, pappa USA tycker jag är för läskig nu.

Edit: Ja investera i Bytedance som ligger bakom Tik Tok det vore någonting det. De skall vara på väg till börsen. Måste kolla detta. Snacka om intressant aktie.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2020-04-02 kl. 21:21.
Citera
2020-04-02, 21:47
Avstängd
Nu börjar återhämtningen!
Köpte moderna Inc för 14 dgr sedan.
Upp nu 72% och tror detta är bara början.
Även köpt i ytterliggare 2 företag som är i framkant när det gäller vaccin.
Där börjar det också röra på sej så smått. Upp ca 8% nu.
Citera
2020-04-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Uttalanden från D.Trump i all ära för att stabilisera oljepriset är bara kosmetika.
Rådande huvudvärk är långt ifrån över. Ser det som bästa investering att stå på
sidan tills bilden klarnat ytterligare.

Kosmetika vettifan, uttalanden i sig betyder väldigt lite om det inte finns lite substans bakom. Varken Saudi eller Ryssland har tjänat något på det låga oljepriset och nu är väl alla lager och tanker fyllda över bredden?
Citera
2020-04-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Nu börjar återhämtningen!.
Börjar nu? Vad har de senaste 1½ veckorna varit då?

Tror dock personligen att vi kommer få ännu en signifikant nedgång de kommande veckorna, huruvida det går djupare än tidigare vågar jag däremot inte spekulera i.
Citera
2020-04-02, 22:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av typhoon
Börjar nu? Vad har de senaste 1½ veckorna varit då?

Tror dock personligen att vi kommer få ännu en signifikant nedgång de kommande veckorna, huruvida det går djupare än tidigare vågar jag däremot inte spekulera i.
Jag säger varken ja eller nej.
Det är otroligt svårbedömt i nuläget.
Pratade igår med en kompis som bor utanför Dallas. Det jag slogs av är hur positiva jänkarna är att lösa detta.
Precis vad jag själv tänkte när jag köpte nu.
Trots att scenariot är långt ifrån över, säger mej magkänslan att börserna inte kommer dyka mycket mer..
Men givetvis kan jag ha fel..
Nu tänker jag bara sitta still efter mina köp och se åt var det bär..
Citera
2020-04-02, 22:43
Medlem
Har fortsatt med bull och bear senaste veckan, 105 % plus. 95 veckan innan. Tror det är dags att stöta in i lite långa positioner. Tänker Swedbank, nvidia , intrum , über och resten blir crypto.
Citera
2020-04-02, 22:45
Medlem
Det ska bli intressant att se HMs delårsrapport imorgon. Den kanske blir början på ett större fall?
Citera
2020-04-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanskapets
Har fortsatt med bull och bear senaste veckan, 105 % plus. 95 veckan innan. Tror det är dags att stöta in i lite långa positioner. Tänker Swedbank, nvidia , intrum , über och resten blir crypto.

Intressant, har också varit sugen på Nvidia men frågan är om AMD kommer att fortsätta sin bärsärkagång?

I övrigt tänker jag också på Boeing, samt Apple.
Apple är väl det företaget med rimligast P/E-ratio i dagsläget.
Citera
2020-04-02, 23:09
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Det ska bli intressant att se HMs delårsrapport imorgon. Den kanske blir början på ett större fall?

hm kommer klara denna krisen galant.
det är en av de största klädförsäljarna i sverige som du kanske hört.
småbutikerna kommer konka men inte hm. det har jag mycket svårt att se.
det blir en tuff tid men dem kommer fixa det.

om inte den där nya kvinnan sabbar allt.

go hm!!
Citera
2020-04-02, 23:55
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Uttalanden från D.Trump i all ära för att stabilisera oljepriset är bara kosmetika.
Rådande huvudvärk är långt ifrån över. Ser det som bästa investering att stå på
sidan tills bilden klarnat ytterligare.

"Just spoke to my friend MBS (Crown Prince) of Saudi Arabia, who spoke with President Putin of Russia, & I expect & hope that they will be cutting back approximately 10 Million Barrels, and maybe substantially more which, if it happens, will be GREAT for the oil & gas industry!"

Kul att Trump pratat med sin vän..

Putin och prinsen fiskar tillsammans i grumligt vatten. OPEC har spelat bort korten. Det är den riktiga storkovan som hägrar, den som ligger öppen när småspelarna har kroknat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in