Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Varför har inte moderatstyrda Stockholm beredskapslager är väl en viktigare fråga?
- Kan det bero på att dom har ansett att det har saknats pengar? Samma sak gäller över hela Sverige. Pengarna har slösats till på andra områden, och då har vården tvingats att banta.
Ifall du är besviken på Moderaterna, så har du helt rätt. (Minns du citatet "Ursvenskt är bara barbariet" ? En gång i tiden röstade jag på Moderaterna. Idag ångrar jag mig.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Med beredskap och vårdplatser överlever fler och personalen kan vara säkra i sina skyddskläder och slippa arbeta 60 timmar i veckan med ångest.
- Givetvis bör det finnas skyddsutrustning till hjältarna i vita kläder. Allt annat är skandal.
Ifall vårdpersonalen känner ångest idag, så bör dom mötas av folkets vördnad imorgon. (Och kanske en belöning i lönekuvertet.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Så Tegnell är bara den som rekommenderat regionerna och vad som skall finnas i beredskap.
- Anders Tegnell är inte oskyldig. Hans vilseledande direktiv har gjort krisen större än den hade behövt vara.
Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Var är beredskapen?
- Det undrar jag också.