Citat:
Ursprungligen postat av
Lotavos
Du kan mycket väl ha rätt, jag är inte tillräckligt insatt i ämnet för att påstå att det jag skriver måste vara sant utan det var bara något jag tyckte kändes konstigt med tanke på restriktionerna.
När tror du det börjar bli lugnt i Italien?
Jag sitter ej på alla svar , följer utvecklingen dag för dag och försöker undvika att gissa en massa för det är så många faktorer som påverkar olika länders utveckling.
Men jag tror dock att när många av patienterna som är inlagda nu antingen tillfrisknar eller avlider så kommer det rimligtvis inte rulla in lika många nya patienter då på grund av karantänen och andra restriktioner så kommer vården i sin tur hinna med fler allvarligt sjuka och förhoppningsvis ge dessa bättre vård än tidigare.
Samt att det är en fördröjning på nya fall som ännu inte blivit tillräckligt sjuka, som kommer rulla in i omgångar ett tag till trots att karantän har införts , det på grund av den långa inkubationstiden och det långsamma sjukdomsförloppet som kan ta ett par veckor innan man är döende...
Alltså det är en fördröjning på fördröjningen kan man säga, jag e trött nu men ville ändå ge ett svar.
Det blir säkert lugnare i Italien bara de får ordning på strömmen av inkommande patienter och resten av befolkningen håller sig hemma under tiden...
Jag tror vi kommer få se mindre dödsfall närmaste dagarna.. men som sagt det kommer nog gå långsamt åt rätt håll.
För varje dag som går är vi en dag närmare slitet på det här det får man inte glömma dock.