2020-04-02, 21:30
Medlem
Ducadreams avatar
Tittar på SVT2 där de pratar om ambulanssköterskor och hur de jobbar. Minst sagt tragiskt och läskigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vad konstigt. Just det programmet finns inte på sidan för alla Rapportinlägg. Alla andra program från idag finns med. Kan de ha missat att lägga in det? Vi får vänta oss se till det som är 23.50. Då kanske 19.30-sändningen dyker upp.

Inslaget var inte extremt på något vis. De åkte hem till människor som var sjuka i Corona. Alla de träffade den dagen var i deras egen ålder.

Så här står det på sidan:

Rapport 19.30 utgår tills vidare.

Det visas på aktuellt just nu.
Citera
Medlem
bullerbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Varför räknar du bara med 40 000 i Sverige när merkel räknar med 58 miljoner döda i Tyskland???

Eller hur 😂🤣😂 58 av 82 miljoner invånare i Tyskland kommer alltså dö. Jävligt hög dödlighet på det viruset du, 🤪
Citera
2020-04-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu får man nästan dra på smilbanden i denna allvarliga situation. Nej... det gör hon inte .....

Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Inte första 2-3 veckorna, men sedan.

Men 80% klarar sig ju ändå med hemmavård, eller får inte symptom alls..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Av allt att döma är det TV4 som har slarvat. Skitsak? Javisst, men 20000 pers./km^2 är mycket redan det. Som jämförelse: Om man antar att Storstockholm är 3 mil x 3 mil skulle samma befolkningstäthet motsvara 18 miljoner invånare. Med TV4:s siffror 180 miljoner. Orimligt, men som sagt, en skitsak.
Jag vet ju av erfarenhet att det är tät befolkning i Indien..
Men kan hålla med dej, låter lite väl trångt..
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewelInTheSea
Fan va sjukt dom har censurerat Rapport från ikväll. Jag han se det på SvT play. Men nu är det borta!

Vad tog man bort?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
För lat för att googla eller?

Merkel tror 58 miljoner döda i Tyskland i Corona. Duger inte källan finns det hur många fler som helst.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8096955/Around-58-MILLION-Germans-infected-coronavirus-Angela-Merkel-warns.html

Inte döda, smittade.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -YOLO-
...och igår! - sa dom
Nu kommer det

De visar inslaget i Aktuellt nu.
Citera
Medlem
ettanollans avatar
Skrämmande att de sinar redan nu, det här är ju bara början: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/iva-platserna-sinar-i-landet-stor-osakerhet-om-platserna-kommer-racka

Men man får väl lita på Tegnell och gänget, för de sa ju att vi hade god kapacitet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Du kan mycket väl ha rätt, jag är inte tillräckligt insatt i ämnet för att påstå att det jag skriver måste vara sant utan det var bara något jag tyckte kändes konstigt med tanke på restriktionerna.

När tror du det börjar bli lugnt i Italien?

Jag sitter ej på alla svar , följer utvecklingen dag för dag och försöker undvika att gissa en massa för det är så många faktorer som påverkar olika länders utveckling.

Men jag tror dock att när många av patienterna som är inlagda nu antingen tillfrisknar eller avlider så kommer det rimligtvis inte rulla in lika många nya patienter då på grund av karantänen och andra restriktioner så kommer vården i sin tur hinna med fler allvarligt sjuka och förhoppningsvis ge dessa bättre vård än tidigare.

Samt att det är en fördröjning på nya fall som ännu inte blivit tillräckligt sjuka, som kommer rulla in i omgångar ett tag till trots att karantän har införts , det på grund av den långa inkubationstiden och det långsamma sjukdomsförloppet som kan ta ett par veckor innan man är döende...

Alltså det är en fördröjning på fördröjningen kan man säga, jag e trött nu men ville ändå ge ett svar.

Det blir säkert lugnare i Italien bara de får ordning på strömmen av inkommande patienter och resten av befolkningen håller sig hemma under tiden...

Jag tror vi kommer få se mindre dödsfall närmaste dagarna.. men som sagt det kommer nog gå långsamt åt rätt håll.

För varje dag som går är vi en dag närmare slitet på det här det får man inte glömma dock.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Upp till en halv miljon svenskar kan vara/varit smittade av corona. Mörkertalet beräknas vara 10-100 den officiella.

Vem gör den beräkningen?
Citera
2020-04-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
På Aktuellt 21 hade de klippt om inslaget med den coronasmittade som ambulansen åkte ut till. Delen där de filmade i lägenheten var borta, om jag såg rätt.

Japp! Inget ”pratande ” i vardagsrummet denna gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in