2020-04-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fast det är 81 000 smittade totalt i Tyskland. De 2 000 smittade som jobbar inom sjukvården kan ju blivit smittade på annat håll.

Hur stor del av Tysklands befolkning jobbar inom vården? Är det så mycket mindre än 2,5 procent?

Troian, försök att vara stringent, 81.000 BEKRÄFTAT smittade, en oerhört viktig skillnad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag kan bara instämma. Skulle faktiskt vilja se de som kritiserar honom göra ett bättre jobb.

Vem som helst som är kapabel att uttala att R0 ska under 1 och resten av EU måste följa i solidaritetens namn gör redan ett bättre jobb.

Bära eller brista, ytterst handlar det om den enda moraliskt försvarbara linjen.
Dödens kult står för ondska.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag kan bara instämma. Skulle faktiskt vilja se de som kritiserar honom göra ett bättre jobb.
Nån måste det väl ändå gå att skaka fram.
Vi som kritiserar AT gör det för att vi inte litar på honom, inte för att vi ska stå där.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Läs krönikan ordentligt och låt orden sjunka in. Sov sen på saken, så ska du nog se att poletten trillar ner.

Den är väl på plats.

Men fortsätt du att sälla dig till amtörepidemiologer, hockeymålvakter och andra tyckare.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Sure, The Lancet publishes a large number of different pre-prints with wildly varying numbers.

Here’s one where they estimate a 5.6% IFR:

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30195-X/fulltext

Den artikeln är från 12 mars, och siffran 5,6 procent gäller endast för Kina.
Citera
2020-04-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Nonsens!
Det är fortfarande första vågen, den är långtifrån över.
Man har bara tryckt på pausknappen med sitt strikta utegångsförbud.

Det var väl det jag sa?
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Så svaret är ”inhalera corona och hoppas på det bästa”? Sorry, det funkar inte för mig, jag planerar att vara en av de 20% osmittade om jag så behöver gå över lik för att uppnå det. Jag har inga skulder. Sitter på en måttlig men stabil ekonomi som har råd att halveras tack vare att jag preppat mentalt för ålderdomen långt före coronans intåg i mitt liv, jag skiter fullständigt i om alla bankslavars ekonomi rasar ihop som ett korthus. När man lever över sina tillgångar bör man ha i åtanke att skiten ska betalas tillbaka någon gång.

I navestad i norrköping går det svartskallegäng och spottar på folks dörrhandtag (utsidan) när sedan folk går ut tar de i handtaget och smittan är ett faktum. De är finnurliga de där muslimerna som hatar svenskar måste jag säga. Gör tydligen allt för att sprida smittan så mycket som möjligt.. tacksamma för de bidrag som sossar och miljöpartister gett dem genom åren.

Detta sker nog lite varstans i landet det har bara inte uppmärksammats än..

så varning torka av era ytterdörrs handtag innan ni tar i det.
Senast redigerad av Milldue 2020-04-02 kl. 19:21.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Troian, försök att vara stringent, 81.000 BEKRÄFTAT smittade, en oerhört viktig skillnad.

Poängen flög över ditt huvud...

Vad jag ville ha sagt var att all smittad vårdpersonal inte behöver smittats på jobbet. Om det faktiska antalet smittade i själva verket är 150 000 eller 300 000 så stärks ju den tesen ytterligare.
Senast redigerad av Troian 2020-04-02 kl. 19:15.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
När regeringsdelegaterna börjar insjukna en efter en blir det nog andra tag.
Ja, med största säkerhet.
För då blir de ersatta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 52834767
Varför fan ökar Stefan Lövfen i förtroendemätningen just nu? Är det ett skämt?

https://www.expressen.se/nyheter/lofven-rusar-i-matning-nationell-samling/

Så blir det ofta under kristider, att den sittande ledningens popularitet ökar. Samma har hänt i t ex Finland där sossarna nu ökat med över 4 procentenheter och återigen knipit första platsen från Sannfinländarna.
Citera
2020-04-02, 19:14
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Har bekanta där nere och snackade över Skype. Jag vet inte så mycket egebtligen men dom var tidiga med att sätta upp skydd i butiker och även att bara ha ett visst antal personer inne i en butik. Man hade organiserad köbildning utanför och släppte in när folk lämnade osv. Det pratades till och med där nere att Sverige verkar ligga två veckor efter utvecklingen. Vet ej om Australien stängt skolor och så dock

Tack.. Ja, dom verkar i vart fall framgångsrika.
Citera
2020-04-02, 19:14
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 52834767
Varför fan ökar Stefan Lövfen i förtroendemätningen just nu? Är det ett skämt?

https://www.expressen.se/nyheter/lofven-rusar-i-matning-nationell-samling/
Givetvis.
Sverige börjar även uppmärksammas internationellt för sitt rationella sätt att hantera en kris av episka mått. Såvida inte dödssiffrorna plötsligt sticker iväg kan detta bli en ny förebild för många länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in