2020-04-02, 21:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Det fanns på SVT Play till för ca 45 min sedan.
Nej jag tyckte inte heller att det var extremt. Men tydligen berörde det.

Mycket märkligt. Kan det ha varit något annat som sas i hela programmet som riskerar att bli anmält?
Citera
2020-04-02, 21:26
Moderator
OYs avatar
Vad är det för stolpskott i Sverige som har dragit med sig viruset in på våra äldreboenden?

Är det landets begåvningsreserv eller folk som inte begriper enkel svenska?

Är det kompetensregnet som har lyckats med bedriften bör det avslöjas.
Citera
2020-04-02, 21:27
Medlem
bullerbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
[/b]

Givetvis inte. Vi har 5500 fall och det behövs sex miljoner, och vid det laget har de flesta redan förlorat sin eventuella immunitet. Det är kört för Sverige, och det är kapitalismens fel som hellre ville tvinga arbetarna att jobba än stänga ner för folkhälsans skull.

Du menar alltså att de fall som är konstaterade är de enda som finns?
Citera
Medlem
-YOLO-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vad konstigt. Just det programmet finns inte på sidan för alla Rapportinlägg. Alla andra program från idag finns med. Kan de ha missat att lägga in det? Vi får vänta oss se till det som är 23.50. Då kanske 19.30-sändningen dyker upp.

Inslaget var inte extremt på något vis. De åkte hem till människor som var sjuka i Corona. Alla de träffade den dagen var i deras egen ålder.

Så här står det på sidan:

Rapport 19.30 utgår tills vidare.

...och igår! - sa dom
Nu kommer det
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Inslaget om de två ambulansförarna i Stockholm visas just nu på Aktuellt.

Får se om de har klippt bort något som var för känsligt.
Senast redigerad av Jon.Holms 2020-04-02 kl. 21:34.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Varför räknar du bara med 40 000 i Sverige när merkel räknar med 58 miljoner döda i Tyskland???

Nu får man nästan dra på smilbanden i denna allvarliga situation. Nej... det gör hon inte .....
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
April och maj 2020 kommer att bli katastrofmånader som vi i Sverige inte har sett sedan pesten (sista epidemin 1713), eller hungersnöden 1867-1869.
Det kommer att skrivas mycket om vad som hände under massdöden av COVID-19 i Sverige men ingen kommer att ställas till svars.
Koleran förtjänar också nämnas. Den härjade flera gånger under 1800-talet i Sverige och det inrättades särskilda kolerakyrkogårdar som fortfarande finns kvar.
Citera
2020-04-02, 21:28
Medlem
mrtassles avatar
Nu har vi klivit över miljongränsen för bekräftade smittade och 50 000 döda.
308 döda och 69 nya döda idag.
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Vadå, tror du alla behöver sjukhusvård eller? De flesta behöver det inte. Vi har garanterat flera hundratusen smittade vid det här laget.

Inte första 2-3 veckorna, men sedan.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendrocopos
Naturligtvis trollar jag inte. Tror du på att läkemedelsföretagen inte inte håller på med djurförsök? Astra-Zeneca? Jag har vägrat söka jobb på dessa skitföretag. Vet du inte att varenda medicin och vaccination är byggd på plågade djur?
Mauritius är det enda land som har rätt att exportera apor för djurförsök i massiv skala, då apor anses införda av kolonisatörer och därmed inte "native". Jag har pratat med dessa djurskötare som föder upp apor för export. Bojkotta Mauritius.

Fast vi måste ju hålla på med djurförsök för att få fram inte bara ett botemedel mot COVID-19 utan även en massa andra sjukdomar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Unikum i svensk historia, jag vet inte det jag... Vi har haft massor med pandemier i Sverige och andra jobbiga sjukdomar. Allt från digerdöden på 1300-talet, flera andra "pester", spanska sjukan, TBC, barnförlamning, asiaten, hong-kong influensan etc etc. Och det här är inte heller den sista, det kommer fler och de kan bli ännu värre.

Okej, känns som en lite onödig viktig petter-kommentar helt ärligt, men okmsn för bemöta BS antar jag, när man ger sig in på ett sånt här forum, när jag sa modern svensk historia för epidemier så avsåg jag de senaste decennierna tillbaka, ca så långt gemene man här inne kan minnas, eller ha nåt hum om.

Känns ganska irrelevant att ta upp extremt gamla händelser då som inte har någon egentlig relevans för detta scenario, bl.a. då vi har t.ex. en flygtrafik och globalisering som aldrig förr. Men jag antar att vissa bara finner nöje i att sätta andra "på plats" genom irrelevanta lommentarer.
Om du tänker efter så tror jag att även du förstår att det kommer skrivas kilometervis med forskning om Corona i Sverige. Särskilt med tanke på att regeringen inte lyfter ett finger för att hjälpa medborgarna.

Stay safe out there!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vad konstigt. Just det programmet finns inte på sidan för alla Rapportinlägg. Alla andra program från idag finns med. Kan de ha missat att lägga in det? Vi får vänta oss se till det som är 23.50. Då kanske 19.30-sändningen dyker upp.

Inslaget var inte extremt på något vis. De åkte hem till människor som var sjuka i Corona. Alla de träffade den dagen var i deras egen ålder.

Så här står det på sidan:

Rapport 19.30 utgår tills vidare.

Ja fast dom hade lagt upp det och det fungerade utmärkt att de på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in