Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Unikum i svensk historia, jag vet inte det jag... Vi har haft massor med pandemier i Sverige och andra jobbiga sjukdomar. Allt från digerdöden på 1300-talet, flera andra "pester", spanska sjukan, TBC, barnförlamning, asiaten, hong-kong influensan etc etc. Och det här är inte heller den sista, det kommer fler och de kan bli ännu värre.
Okej, känns som en lite onödig viktig petter-kommentar helt ärligt, men okmsn för bemöta BS antar jag, när man ger sig in på ett sånt här forum, när jag sa modern svensk historia för epidemier så avsåg jag de senaste decennierna tillbaka, ca så långt gemene man här inne kan minnas, eller ha nåt hum om.
Känns ganska irrelevant att ta upp extremt gamla händelser då som inte har någon egentlig relevans för detta scenario, bl.a. då vi har t.ex. en flygtrafik och globalisering som aldrig förr. Men jag antar att vissa bara finner nöje i att sätta andra "på plats" genom irrelevanta lommentarer.
Om du tänker efter så tror jag att även du förstår att det kommer skrivas kilometervis med forskning om Corona i Sverige. Särskilt med tanke på att regeringen inte lyfter ett finger för att hjälpa medborgarna.
Stay safe out there!