2020-04-02, 20:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Världen över ökar insatserna för kvinnor och barn eftersom de handlingskraftiga männen misshandlar sina fruar och barn, i Frankrike har kvinnomisshandeln ökat med 30% sedan virus utbrottet förändrat förhållandena i samhället

Är det liknande förhållanden i frankrike som i sverige så har kvinnorna ökat sin misshandel av män med 29,61% under samma period.

Har du något förslag på hur vi ska minska våld i nära relationer?
Citera
2020-04-02, 20:23
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Män röstar på Trumpen och Åkesson.
Förutom vi män som tänker själva och inte lyssnar på populisterna.
Du argumenterar som en åsna.

Du är inte rolig att läsa och jag påminns om varför jag mer sällan besöker detta forum.

Det är ju bara bladder du skriver. Eget påhitt.

Tillägg.
Du har hela tiden en nedlåtande ton när du skriver om kvinnor.
Varför?

Är det nödvändigt att skriva feministhora och fittmössa. Du lämnsr ju frågan och skapar dålig stämning, plus att det inte är roligt att diskutera med dig.
(och de flesta andra antifeminister).

"Tänker själva"

Du menar tänker likadant som hela etablissemanget, mainstreammedia och den genomsnittlige dumsvensken?
Citera
2020-04-02, 20:27
Avstängd
Citat:
Män röstar på Trumpen och Åkesson.
Förutom vi män som tänker själva och inte lyssnar på populisterna.
Du argumenterar som en åsna.

Du är inte rolig att läsa och jag påminns om varför jag mer sällan besöker detta forum.

Det är ju bara bladder du skriver. Eget påhitt.

Tillägg.
Varför?

Är det nödvändigt att skriva feministhora och fittmössa. Du lämnsr ju frågan och skapar dålig stämning, plus att det inte är roligt att diskutera med dig.

Oja du får ha överseende med tonen, tänk på vad "män" får höra från "feminister". Och då snackar jag endå bara om sånt som basuneras ut via media, du kan ju föreställa dig vilka vidrigheter de för höra när mikrofoner och kameror är avstängda, bakom stängda dörrar....
Citera
2020-04-02, 20:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Du kan ju bemöta det på ett sakligt sätt som du hittar något bra motargument till det jag skriver. Kan du inte göra det, ja då får du ju problem och måste ta till personangrepp som en smutsig feministhora.

Visst kan jag bemöta skit med skit, men det blir ju ingen givande diskussion i längden.
Citera
2020-04-02, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Är det liknande förhållanden i frankrike som i sverige så har kvinnorna ökat sin misshandel av män med 29,61% under samma period.

Har du något förslag på hur vi ska minska våld i nära relationer?
Det är alarmerande siffror från mängder av länder där samhället stängt ned allra värst lär det drabba där det är minst jämställt och där hela familjen tvingas hålla sig hemma och där männen som ensam försörjare jobbat kring 70-80 timmar per vecka och inte varit särskilt delaktig i familjeliv mer än helgerna
Citera
2020-04-02, 21:15
Medlem
Citat:

Tillägg.
Varför?

Jag tror precis som någon skrev att det är något som feminister helt enkelt får ta nu när de har betett sig så illa som de har gjort i över ett decennium. Jag upplever att det är en växande opinion i Västvärlden som ser feminister som helt efterblivna sliddjur som behöver bli slagna av männen och man får mycket possitiv återkoppling när man skriver nedlåtande om feminister. Sen kan det såklart slinka in någon enstaka formulering som är negativ om kvinnor också, men det får man ju skriva.

Att feminister har skapat den dåliga stämningen förstår minst 80% av de som skriver här på flashback. För de flesta är det helt uppenbart vilka som är skurkarna.
Citera
2020-04-02, 21:16
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
"Tänker själva"

Du menar tänker likadant som hela etablissemanget, mainstreammedia och den genomsnittlige dumsvensken?
Exakt, tvärsemot den självutnämnda eliten.

Det är märkligt att man inte ska kunna tycka att vi har det bra utan att bli beskylld för PK, fårskock osv.
Det vore väl märkligt om bara fem procent av befolkningen kan tänka själva.
Citera
2020-04-02, 21:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Exakt, tvärsemot den självutnämnda eliten.

Det är märkligt att man inte ska kunna tycka att vi har det bra utan att bli beskylld för PK, fårskock osv.
Det vore väl märkligt om bara fem procent av befolkningen kan tänka själva.

Du kommer bli förvånad över svaren du får på detta. Klart är ju att anti-kvinna männen och incels killarna är övertygade om att de är de enda som vet sanningen om den riktiga verkligheten
Citera
2020-04-02, 21:21
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Jag tror precis som någon skrev att det är något som feminister helt enkelt får ta nu när de har betett sig så illa som de har gjort i över ett decennium. Jag upplever att det är en växande opinion i Västvärlden som ser feminister som helt efterblivna sliddjur som behöver bli slagna av männen och man får mycket possitiv återkoppling när man skriver nedlåtande om feminister. Sen kan det såklart slinka in någon enstaka formulering som är negativ om kvinnor också, men det får man ju skriva.

Att feminister har skapat den dåliga stämningen förstår minst 80% av de som skriver här på flashback. För de flesta är det helt uppenbart vilka som är skurkarna.
Du har en rubbad världsbild.
Citera
2020-04-02, 21:24
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du kommer bli förvånad över svaren du får på detta. Klart är ju att anti-kvinna männen och incels killarna är övertygade om att de är de enda som vet sanningen om den riktiga verkligheten
Nja, nasisterna på flashback har också genomskådat vårt lögnsamhälle. (nej, jag beskyller inte antifeministerna för att vara nassar)
Citera
2020-04-02, 21:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är alarmerande siffror från mängder av länder där samhället stängt ned allra värst lär det drabba där det är minst jämställt och där hela familjen tvingas hålla sig hemma och där männen som ensam försörjare jobbat kring 70-80 timmar per vecka och inte varit särskilt delaktig i familjeliv mer än helgerna

SÅ du tror altså att kvinnors våld mot män är större än i svergie tillochmed i de länderna?
det låter förfärligt.

Ush, jobba 80 timmar i veckan och misshandlas när de tvingas vara hemma.... hemskt, undrar om det är lika illa i de länderna, man öser pengar för att stävja mäns våld mot kvinnor men spottar inte ens i en mugg över kvinnors våld mot män.

Får hoppas att krisen är över fort så de kan fortsätta förssörja sina familjer innan deras kvinnor har ihjäl dem.
Citera
2020-04-02, 21:40
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja fråga er hur ni tror att feminism och jämställdhet påverkat Sveriges förmåga att hantera coronakrisen. Tror ni att det har någon betydelse att det är många känslostyrda naiva kvinnor, varav många är feministbimbosar, vid maktpositioner? Har uppskrämda, lättstyrda kvinnor med mindre hjärnor samma förmåga att styra upp en beredskap och agera i samhällets intresse som rationella logiskt tänkande handlingskraftiga vita män i en kris som denna?

det enda jag uppfattat som är lite konstigt, sjukvårdspersonalen har inte räknat med att bli utsatta för sjukdomar i arbetet, villiga att låta patienter dö, för att de inte råkar ha adekvat skydd just då. kanske inte feminism, men mest fruntimmer eller fruntimmersliknande. Dö på din post, lös uppgiften.

i övrigt humanism, gammalsvensk hederligt sunt förnuft, vi andra gör uppoffringar, det finns rövhål såklart.

rövhålen verkar dock mest sitta i styrande politiska possitioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in