2020-04-02, 14:03
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Har du underlag som backar upp ditt påstående?
Jag har ett exempel.
Jämför Agnes Wold och Anders Tegnell.
Citera
2020-04-02, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Har du läst ängeln på sjunde trappsteget, det skildrar ett fattigt irland där bolagen ibland betslade ut lönen till kvinnorna för att inte männen dkulle göra helkväll på puben.
Jag har inte läst forskning men i litteraturen förekommer många män som supit upp lönen innan de kommer hem.

Baggböleriet var också beroende av bjudsprit.

Jag förnekar inte fenomenet. Mitt inlägg var mer en lite vänlig känga till Jenny9 som kom med samma invändning i annan tråd. Jag har faktiskt personligen erfarenhet av fenomenet oansvarliga män. I en avlägsen dåtid jobbade översåg jag en viss produktion i ett avlägset land. De hade stora problem med gambling när lönen kom. De kristna förmännen (japp, oftast de som hade engelska kunskaper och relevant utbildning) tog fördel av de muslimska männens okunskap och vidskepelse. De satte upp spel runt lönetider och det gick åt många löner den vägen. Vi ville inte förlora förmännen (för att de har språkkunskaperna lokalt men också en insikt i vilka som är säkerhetsvärdiga) så vi vart tvungna att dela ut lönen till kvinnorna en gång i månaden. Ett jävla liv vart det men förvånandsvärt nog så accepterades det.
Citera
2020-04-02, 14:34
Medlem
Citat:
Och majoriteten av män som förstår det där, står som mähän och tittar på de manipulerade kvinnorna.

Det är typ 80 män som äger halva världen och du menar att det är tack vare godtrogna kvinnor?

Det vi kan konstatera är att t ex Trump är på folkets sida i mycket högre grad än tidigare presidenter. Barack Obama tog emot pengar från väldigt mäktiga bolag, det gjorde inte Trump. Barack Obama släppte 27 000 bomber i Mellanöstern. Barack Obama finansierade Islamiska Staten genom CIA. Sen är inte Trump på folket sida till 100%, men det är ändå stor skillnad från tidigare presidenter.

Det enda globalisterna behöver göra för att kvinnorna ska ta på sig en rosa fittmössa och demonstrera emot Trump är att leta fram något han sagt för 10 år sedan. Sen hur det går med ekonomin eller kriminalitet och liknande behöver inte kvinnorna förstå. De behöver bara få reda på vad de ska vara för och vad de ska vara emot också följer de instruktionerna från media.
Citera
2020-04-02, 15:31
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Det vi kan konstatera är att t ex Trump är på folkets sida i mycket högre grad än tidigare presidenter. Barack Obama tog emot pengar från väldigt mäktiga bolag, det gjorde inte Trump. Barack Obama släppte 27 000 bomber i Mellanöstern. Barack Obama finansierade Islamiska Staten genom CIA. Sen är inte Trump på folket sida till 100%, men det är ändå stor skillnad från tidigare presidenter.

Det enda globalisterna behöver göra för att kvinnorna ska ta på sig en rosa fittmössa och demonstrera emot Trump är att leta fram något han sagt för 10 år sedan. Sen hur det går med ekonomin eller kriminalitet och liknande behöver inte kvinnorna förstå. De behöver bara få reda på vad de ska vara för och vad de ska vara emot också följer de instruktionerna från media.
Vad har presidenterna med ämnet att göra?
Citera
2020-04-02, 17:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är fler människor som kommer dö av den ekonomiska krisen som är på väg till följd av överskuldsättning. Det monetära systemet har varit korrupt väldigt länge och det har bara varit en tidsfråga innan allt kraschar. Detta är ett ämne som män generellt sett förstår sig på bättre än kvinnor.

Det räcker med dig nu. Du babblar om en massa saker du inte har en aning om. Oavsett om fler människor dör av ekonomiska följder eller ej, så begriper du väl att man måste göra vad man kan göra för att bromsa viruset.
Dessutom har Sverige vidtagit minst åtgärder vilket då borde vara positivt ur den ekonomiska aspekten, medan världen har stängt ner.
Det finns oerhört många aspekter i denna fråga, och du gör nog bäst i att lämna det åt de människor som faktiskt kan någonting om saken.
Citera
2020-04-02, 17:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Du pratade bort pollenpers fråga fullständigt. Det beror nog på att du inte kunde backa upp ditt resonemang.
Citera
2020-04-02, 18:25
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja fråga er hur ni tror att feminism och jämställdhet påverkat Sveriges förmåga att hantera coronakrisen. Tror ni att det har någon betydelse att det är många känslostyrda naiva kvinnor, varav många är feministbimbosar, vid maktpositioner? Har uppskrämda, lättstyrda kvinnor med mindre hjärnor samma förmåga att styra upp en beredskap och agera i samhällets intresse som rationella logiskt tänkande handlingskraftiga vita män i en kris som denna?
Världen över ökar insatserna för kvinnor och barn eftersom de handlingskraftiga männen misshandlar sina fruar och barn, i Frankrike har kvinnomisshandeln ökat med 30% sedan virus utbrottet förändrat förhållandena i samhället
Citera
2020-04-02, 19:13
Medlem
Citat:
Vad har presidenterna med ämnet att göra?

Jag exemplifierade hur enkelt det är för mediaägare att styra lättlurade naiva kvinnor. KVinnorna vill gärna gå medströms utan att tänka efter så mycket.
Citera
2020-04-02, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du pratade bort pollenpers fråga fullständigt. Det beror nog på att du inte kunde backa upp ditt resonemang.

Jag pratade inte bort den. Det jag skrev var relevant. Det jag syftade på är att dessa 80 män som äger media, banker, oljebolag, vapenindustri bestämmer vad kvinnorna ska tycka och tänka. Vill de att kvinnorna ska vara emot Trump så styr de propagandan på ett sätt som gör att kvinnorna tar på sig en rosa fittmössa och demonstrerar som en efterbliven feministhora som har 0 koll på hur samhället fungerar. Det är inte lika lätt att styra männen eftersom män är mer självständigt tänkande än kvinnor.
Citera
2020-04-02, 19:32
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Jag pratade inte bort den. Det jag skrev var relevant. Det jag syftade på är att dessa 80 män som äger media, banker, oljebolag, vapenindustri bestämmer vad kvinnorna ska tycka och tänka. Vill de att kvinnorna ska vara emot Trump så styr de propagandan på ett sätt som gör att kvinnorna tar på sig en rosa fittmössa och demonstrerar som en efterbliven feministhora som har 0 koll på hur samhället fungerar. Det är inte lika lätt att styra männen eftersom män är mer självständigt tänkande än kvinnor.
Män röstar på Trumpen och Åkesson.
Förutom vi män som tänker själva och inte lyssnar på populisterna.
Du argumenterar som en åsna.

Du är inte rolig att läsa och jag påminns om varför jag mer sällan besöker detta forum.

Det är ju bara bladder du skriver. Eget påhitt.

Tillägg.
Du har hela tiden en nedlåtande ton när du skriver om kvinnor.
Varför?

Är det nödvändigt att skriva feministhora och fittmössa. Du lämnsr ju frågan och skapar dålig stämning, plus att det inte är roligt att diskutera med dig.
(och de flesta andra antifeminister).
Senast redigerad av pollenper 2020-04-02 kl. 19:42.
Citera
2020-04-02, 19:40
Medlem
Nu har jag skrivit en del som är ganska kritiskt mot kvinnor, men här kommer en kvinna som har förstått mer än de flesta männen: https://youtu.be/dTDbtGXq050?t=1529

Sen kanske hon uttrycker sig på ett lite mer flummigt och mindre trovärdigt sätt än männen skulle göra, men hon har rätt i det mesta hon säger.
Citera
2020-04-02, 19:45
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Nu har jag skrivit en del som är ganska kritiskt mot kvinnor, men här kommer en kvinna som har förstått mer än de flesta männen: https://youtu.be/dTDbtGXq050?t=1529

Sen kanske hon uttrycker sig på ett lite mer flummigt och mindre trovärdigt sätt än männen skulle göra, men hon har rätt i det mesta hon säger.
Det sista var naturligtvis viktigt att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in