2020-04-02, 20:34
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Tänkte väl det. Alla vill klaga, ingen vill agera. Ok.
Vi har en beslutsordning här där vi överlåtit styret av landet till politiker. Det kallas parlamentarism.
Har inte du fått lära dig det i skolan?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Parlamentarism
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Förjävligt är vad det är.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/de-raddade-andras-liv-blev-sjalva-dodssjuka/

Detta är åter ett exempel på att detta virus fan är jävulens påfund för det sätter sig i kroppen, folk blir sjuka sen bättre sen smäller det till som fan igen. huvva.

Till en början var det inte så farligt: lite ansträngd hosta, en allmän trötthet och feber. Efter ungefär sex dagar började hon till och med känna sig som sig själv igen, bortsett från att hon då också fått lite ont i halsen. Sedan – efter två, tre dagar – kom det tillbaka. Då i full kraft och avsevärt mycket värre än de första sex dagarna.

– Det var en trötthet som tog över min kropp. Och så halsont, rejält. Så pass att man inte kan äta eller dricka. Sedan en hosta som är så jobbig att den känns som att man kommer hosta sönder lungorna
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Näe, man kan ligga på IVA utan respirator
Det kan man, men alla enheter SKA HA en respirator.
Citera
2020-04-02, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Nån som såg Rapport där dom följde med ambulans personal? Fy satan.

Alla dom hämtade var i ambulanspersonalens ålder ca 30-40?

- Ja, jag ser på dig att du är orolig. Du kan inte andas va?

Vi tar in honom

Dagens Rapport går inte att se på SVT-play
"Rapport idag 19.30 utgår tills vidare"

"Avsnittet hittades inte
Det här avsnittet är inte tillgängligt, vilket kan bero på att det är avpublicerat"

Varför? Innehöll det alltför mycket som svensken inte borde se och veta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Detta är intressant! På TV4 sa man att i Bombay som fått första fallen går bor 1 miljon människor på 5 kvadrat kilometer.. man behöver ju inte vara Einstein för att fatta...

Precis,mitt estimat WW har länge legat på minst ett par 100 miljoner, kanske över 500. Problemet är att det kommer knappast att komma i statistiken i fattiga länder. Kommer de att eftertesta alla de som kan ha dött i Covid19??? Nej, just det....inte ens vi gör det.....

Vad man däremot kanske kan se, är kanske en befolkningsminskning om ett eller två år, då är det ingen Einstein vad den berodde på, närmare än så kommer man nog inte.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Covid19 måste ha högre dödlighet än spanska sjukan? Vi har ju extremt mycket bättre sjukvård nu men utan den hade dödligheten varit mycket över det vi ser i dag?

Nja, vår sjukvård är inte jätteeffektiv mot Corona.

Såg ett program om sanatorium under spanska sjukan som fick ner dödligheten ordentligt. Då jobbade man med att stärka immunförsvaret på andra sätt. Som värme/kyla behandling tex. Triggar immunförsvaret vilket även bastubadande antas göra. Dock saknas större studier på detta
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Detta är intressant! På TV4 sa man att i Bombay som fått första fallen går bor 1 miljon människor på 5 kvadrat kilometer.. man behöver ju inte vara Einstein för att fatta...

I Indien som nu stängt ned det mesta är det nu massor med människor från städerna som är utan arbete. För att inte svälta ihjäl går de till sina hembyar. Ibland väldigt långt bort. Miljontals människor som knallar ut i landet. Vad har de med sig? Upplagt för katastrof.
Citera
Medlem
Citat:
Helt rätt! har skickat frågan hur många ggr som helst till TV 4 och SVT om att man smittar INNAN man får symptom..
Inget svar ännu. Min dotter är sjuksköterska på sjukhus. Har sagt åt henne att inte jobba om skydd saknas.
Men hon är så lojal så hon säger att jag jobbar tills jag blir sjuk.. det är fan helt fel!
Nu din dotter kan bli en sann hjälte.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Håller med. Hur såg han på sveriges situation?
Katastrofalt med tanke på att smittan brett ut sig så som den gjort bland oss äldre. Som väl är har jag inte sökt mig till sådant kategoriboende - i dubbel bemärkelse - jag är van vid isoleringen
Citera
2020-04-02, 20:36
Medlem
failgubbes avatar
Texten till den här låten är klockrent vad folk har för åsikter om Tegnell i den här tråden lol

https://www.youtube.com/watch?v=5vDVZNOFMEM
Citera
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du kan följa om det är någon överdödlighet som rapporteras för länderna, viket sannolikt beror på Corona just nu. Än så länge finns ingen signifikant överdödlighet rapporterad för Sverige totalt sett. Italien, Spanien m fl är länder som börjar sticka upp en del.

https://www.euromomo.eu/index.html

Det verkar som att Hanif Bali (M) vill ha koll på detta

Citerar från https://twitter.com/hanifbali?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7 Ctwgr%5Eauthor

"Döda utanför sjukhus testas inte.

Vi kommer ha koll på detta. Jag kommer begära ut antal dödsfall i Mars/April från riksdagens utredningstjänst och jämföra med historiska snitt och i olika ålderskategorier.

Då kommer vi se ungefär den totala överdödligheten."

Då får vi se hur mörkertalet är gällande Coronan. Vissa är inte intresserade av det (utan mer hur kurvan pekar), men jag tycker det är viktigt att bry sig om alla som drabbats, oavsett om de dött på sjukhus eller i sängen.
Citera
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Dagens Rapport går inte att se på SVT-play
"Rapport idag 19.30 utgår tills vidare"

Varför? Innehöll det alltför mycket som svensken inte borde se och veta?
Helt sinnessjukt, Sverige mörkar mer än Nordkorea & Kina tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in