2020-04-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Ja, men det är alkoholister!! Kan det vara svårt att förstå? Dom dricker vin hela tiden i Italien. Ja det är klart att det är MÄN. Det är ju dom som är alkoholister. Flämtade men oj... Ja det gör man när man ska dö. När man är gammal och alkis.

Tvivlar en aning på att bebisen på 6 veckor i USA samt 12 åriga flickan i Belgien var alkis
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Björn Olsen nu på fyran - den enda sk experten jag har visst förtroende för

Håller med. Han verkar ha tyngd.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffes
Kan man om man står rakt i vägen för nån som skulle hosta och nysa en i ansiktet ha med sig handsprit att dricka direkt efter hostningen? skall isf börja bära med mig en liter om dagarna

Dricka handsprit?
Förutsätter här som vanligt att användaren menar allvar.

Jag vet inte vad handsprit vanligtvis innehåller men läste något recept på egentillverkad sådan. Den innehöll t-röd. Jag skulle iaf inte vilja dricka det.

Drick i så fall ex.vis fatstark whisky. Runt 60% ska visst räcka.
Citera
2020-04-02, 20:19
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Hur långt till lockdown?
Aldrig tyvärr skulle jag gissa.
Citera
2020-04-02, 20:20
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Tvivlar en aning på att bebisen på 6 veckor i USA samt 12 åriga flickan i Belgien var alkis
Inte omöjligt att födas som alkis om modern drack under graviditeten.
Citera
2020-04-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muadaram
Hahaha, finns ingen narcissist (inte ens Tegnell) som bryr sig om någon annan än sig själv!

Varfö tror du att Tegnell är narcissist?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Så positiv Olsen är i tv4 nu. Är han nyvärvad till FHMs nytillsatta expertgrupp?
Vad menar du?
Han säger ju rakt ut att mer restriktioner skulle gjorts tidigare.
Citera
Medlem
Lotavoss avatar
Italien har varit i karantän i vad 3 veckor(?) och det verkar inte ha någon som helst effekt. Bevis på att karantän är fel väg att gå?
Citera
2020-04-02, 20:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Stockholm är förlorat tyvärr då vårdplatserna inte i närheten kommer att täcka behövet. Göteborg däremot verkar ha haft en bättre förberedelse på sjukhusen och har koll om det skulle öka drastiskt med patienter.

Tycker coronapatienterna ska skickas till Gotland. Där har de hur mycket bäddar som helst, splitter nya sjukhus i Visby. Passar det inte ska de inte ha något tillbaka. Då gäller det att strypa gotlänningarna ekonomiskt eftersom de är helt beroende av Stockholm för att gå runt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Nu pratar jag om äldrevården i Borlänge och covid-19 och att regeringen misslyckats totalt med det de påstår sig velat värna om, nämligen gamlingar. Aldreboenden här i Stockholm är även de drabbade. Överallt antar jag.
Jag ser ju klart och tydligt att bristerna finns inom kommunala verksamheter.
Något är åt helvetet fel. En del personal har inga riktiga skyddskläder. Vikarier springer runt mellan olika boenden mm. Chefer har kanske tre till fem boenden att ta hand om och även de hoppar runt överallt. De ser sig inte som besökare antagligen.

Är nog svårt att fixa till det här nu. Försent!
Nu är det bara att se hur många som kommer att dö utav det här. Vad kan vi göra. Smittade har redan smittat.
Kalle är smittad. Kalle har vänner, arbetskamrater och barn som i sin tur har vänner, arbetskamrater och barn osv.
Den smittkedjan ville man bryta genom att ringa in, sätta i karantän osv.
Det ville man inte göra i Sverige. Nu är det försent.
Men jag ser även att länder som agerade även de mer eller mindre har misslyckats.
Jag tror att vi får finna oss i att folk dör. Det går inte att stoppa. Covid- 19.
Inte innan vaccin. Inte nu i den här första rundan. Vi kan eventuellt se till att det inte blir en runda till.
Det är bara att bereda sig mentalt på det som händer.

Utgångsläget är att varenda kotte på boenden kommer bli smittad. Massa folk som bor och vistats på samma plats samt en hel drös med moment som kräver närkontakt mellan personal och vårdtagare.

Istället för att räkna de äldreboenden som drabbats är det bättre att fira de som inte är det.
Om enbart 65% av de boendes på äldreboenden blir sjuka så är det en stor seger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Inte omöjligt att födas som alkis om modern drack under graviditeten.

Det kan nog stämma men tror inte alla som dör är alkisar. Men att vara det är säkert en riskfaktor.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Var får du det ifrån.. Promille av befolkningen??
Vi är upp i cirka tio procent nu.

1 miljon smittade svenskar redan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in