Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Att stoppa corona är och var aldrig ett alternativ.
- Artiklarna som du länkade till, antyder att vissa asiatiska länder tänker annorlunda.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Jag skulle helt klart ta mina chanser med corona, och leva i frihet.
- Ifall du anser att frihet är samma sak som öppna gränser, så kan du ha anledning att vara besviken. Europa höll gränserna öppna för Covid-19. Men omvärlden vill inte ha Covid-19, och stänger därför gränserna mot Europa. Artiklarna i
Deutsche Welle och
The New York Times visar att asiatiska länder inför hinder för resenärer från Europa.
Blir det någon skillnad mellan att Europa stänger gränserna mot omvärlden, jämfört med att omvärlden stänger gränserna mot Europa? Din rörelsefrihet begränsas i båda fallen.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Jag skulle hellre ta mina chanser med corona, ja, än leva i ett fängelse. Jag skulle hellre ta mina chanser med corona än leva i Kina.
- Jag känner mig inte heller någon lockelse att bo i Kina.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Jag vill leva i frihet. Jag vill att mina barn ska få växa upp i frihet. Det är värt att riskera något för.
- Så långt håller jag med dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Jag är uppriktigt sagt förvånad över hur många som är beredda att ge upp allt, för att få leva en dag extra i fångenskap.
- Jag tvivlar på att vi värnar våra friheter genom att välkomna epidemier till vårt land.