Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Helt riktigt. De underliga vittnesmålen får en bara att bli ÄNNU mer tveksam till deras bortförklaringar.
Börjar mer och mer tro att HD är insyltad på mer än ett sätt. Hennes pappa vet också mer än han berättar. Den släkten har inte det minsta lust att göra allt de kan för att hjälpa till så mycket de bara förmår, att lösa detta vidriga brott.
Folk med nån slags tystnadskultur har jag stött på förr. Både privat och på jobbet.
Har tyckt det sedan en tid tillbaka. En diskret spindel i nätet.
Som jag skrev, så försöker man hela tiden förstå sin omvärld. Man har behov av en helhet.
Så OAVSETT om Stefan (med familj) är oskyldig, så är det ONATURLIGT att INTE prata om denna händelse, så som dom beskriver att dom inte gör. Det är ju ingen som i klarspråk säger att de ens har frågat Stefan om hans eventuella inblandning.
Hela Örebro och övriga Sverige pratar och undrar vad som hänt med Lena, grubblar, spekulerar och följer nyheterna.
Alla utom dom.
Och då har hon varit VÄN, granne, Geo-kamrat, en av Stefans två "fruar" och hatobjekt -
men ändå ingen som man pratar om när hon försvinner och sedermera hittas brutalt ihjälslagen.
Stefan om någon borde vara driven och angelägen att vara behjälplig, leta och förste man att vilja rentvå sig. Istället gör han det motsatta: Försvinner utomlands, ljuger och försvårar utredningen på alla sätt han bara kan.
Därför är det även fullständigt obegripligt att övriga städar och fejar runt omkring honom trots omständigheterna med otrohet i långa år osv.
Är det verkligen så oskyldiga människor agerar?
Nej.
EDIT: Att en mördare, så längde den kan, förnekar sin inblandning är väl nånstans givet.
Men att anhöriga och vänner agerar så här och så länge är nästan mer upprörande, på nåt sätt.
Oskyldiga eller inte, samhällets misstankar kommer förfölja dom fram till den dag de lägger korten på bordet. Ganska rejäl uppoffring, kan jag tycka.. Men å andra sidan vet man ju inte vad mer som ligger och puttrar under ytan. Detta kanske bara är toppen av isberget?