2020-04-02, 16:13
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad SD glömmer när han förklarar sina fotograferingar är också att han skickade sms med lydelser såsom: "Tredje besöket idag - blir nog några till" (absolut inte ordagrant). Och detta skickade han tillsammans med fotona. Han var inte intresserad av att träffa henne - hon skulle bli osäker och rädd. Självklart går inte rätten på den lätta.

Hans lilla utspel idag i rätten hjälpte inte heller honom. Innan har han anklagat poliserna för att ljuga. Idag anklagade han läkaren som gjorde undersökningen för att ha ljugit. Han har en väldigt märklig inställning och ett konstigt sätt att hantera det. Nästan som om han njuter av själva uppmärksamheten. Han tycker sig vara förmer än andra liksom.
Citera
2020-04-02, 16:14
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjunefjun
Från livefeeden:
-hur var nn när du träffade honom den 15maj?
Han var stressad för att de skulle resa. De hade packning kvar att göra och hotellet var stängt

Har det inte tidigare framkommit att de kom på när de hade åkt att koderna låg i den mobil som beslagtagits?

Det reagerade jag med på. Inte en sanning kommer ur munnen på dessa människor. Inte en enda. Skrämmande och äcklande.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-02, 16:16
Medlem
Är det nån som fått klart för sig varför de inte blev insläppta i USA? De själva snackar om ESTA som inte var rätt. Men stämmer det? Var det inte polisen som kom på att de inte borde fått resa från stan? Jag menar - polisen beslagtog bilen på Arlanda snabbt som attan, den 16:e om jag minns rätt.
Citera
2020-04-02, 16:17
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Den mannen befann sig då intill skogen och borde inte ha hört så fel på riktningen. Skulle det ha varit det skriket de boende på andra sidan motorvägen hörde så talar det mot att det var LWs skrik.

Ursäkta det sena svaret! Jag anser det dock viktigt att klargöra hur vi uppfattar ljud i yttre miljöer. För att slippa skriva 1000 ord i detta ämne rek jag er som funderar, att googla eller nå´t. Jag kan emellertid återge en egen erfarenhet som passar väl in här.

En sommarkväll hade jag altandörren öppen och hörde skrik som om det var något bråk. Gick ut för att lokalisera detta och uppfattade det komma från skogen 200-300 m från altan i västlig riktning.

Då rösterna tystnade återgick jag. Detta scenario upprepades vid olika tillfällen o tidpunkter på dygnet, tills jag en dag insåg att det kom från motsatt håll, d.v.s i ostlig riktning. Avståndet var/är 500 m där en fotbollsplan finns. Det är en ganska stor höjdskillnad från mitt hus till idrottsplatsen. Detta var ett av flera exempel så hoppas du är tillfreds med svaret... (Tillägger att jag var nyinflyttad och därför ovan vid de ljud som studsade/ekade tillika varifrån de kom)
Citera
2020-04-02, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
SD fick väl kod skickad till sin mobil, som fortfarande var hos polisen. Därför kunde de inte checka in utan fick sova i bilen

Jag orkar inte leta fram det, men jag har för mig att HD sa i förhör att lappen blev kvar på köksbordet och småskrattade lite.
Eftersom mobilen blev beslagtagen, så skrev han ner koden på lappen..?
Äsch...
Men med tanke på alla versioner om exakt ALLT i det här så fanns säkert nån version om att koden var inlåst i något skrin i Kalles Chokladfabrik och att de dessutom borde kolla upp Willy Wonka eftersom han var SD's alibi under natten...
Citera
2020-04-02, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Vilket jävla pack de är dessa människor... Vilka män HD omger sig med . Inte ens pappan tycker hennes man betett sig skamlöst som under 6 års tid bedragit, varit otrogen och brutit ner henne.. I och för sig sitter hon själv och spelar minneslöst dum under rättegången så i ärlighetens namn förtjänar hon inte bättre..

HD vill inte vara den som sätter dit SD och farsan spelar med. Det enda som verkade trovärdigt idag var golvvärme kontra matta, resten var minnesförluster, undanhållanden och en och annan (sannolik) lögn.
Fan vilken sjuksköterska.
Citera
2020-04-02, 16:18
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Precis. Visar man inte någon sympati för att ens dotter blivit bedragen i flera år så har han abdikerat föräldrarollen och inte gett henne den kärlek som är en förutsättning för varje människas stabilitet.
Inte underligt att människor mår skit med såna föräldrar.
Otrohet är nått ganska många partners o familjer tvingas förhålla sig till och det finns stora olikheter i hur man reagerar på det. Mord däremot är inte normalt att låta passera och låtsas inte se/ veta/ minnas. Och inte tillåtet att bara städa bort för att gå vidare.
Citera
2020-04-02, 16:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja han var inte under ed iaf.

Nä men domaren var ju iaf en smula lustig:
Citat:
Vittnet kommer inte att få avlägga vittneseden.
– Du kan väl försöka hålla dig till sanningen ändå, säger Björn Lindén, domare.

Det gick väl sådär med det kan jag tycka
Citera
2020-04-02, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

"Försöka"...
Citera
2020-04-02, 16:24
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Håller med, det är skrämmande. Lena hade liksom SD allt kan man tycka men hennes psykbryt med SD gjorde hon förlorade allt t.o.m livet .
Sensmoralen är att akta sig för kärringar som vill mer än att bara pippa.

Sensmoralen är att akta sig för manipulativa snubbar.
Citera
2020-04-02, 16:26
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Ja han hade ju lyssnat på Hanna strax innan så han var säkert lite trött..
Citera
2020-04-02, 16:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
"Försöka"...
Nästan så jag ser det som en liten pik till HD:s miserabla framträdande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in