2020-04-02, 19:22
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Om man kollar dödsfall, per en miljon invånare, så ligger Italien på 230, USA 16, Spanien 214, Sverige på 28 och China på... 2!??

Italien har 115 000 smittade och ca 14000 döda... China 81000 fall, och 3300 döda...

China's siffror stämmer helt uppenbart inte, ska man tro att exil biljonären Guo Wengui ligger närmare sanningen här? Vad tror ni?

#Chinese billionaire says #CCP is burning 1200 bodies a day due to #coronavirus every day in #Wuhan. He adds that #China is hiding the true extent of #WuhanVirus & death toll crossed 50,000
I can't be the only one who thinks the Chinese are lying to the world
https://twitter.com/AnchanKhan/status/1243457106482794496

Han antyder även biovapen på slutet i videon...
Dessa uppgifter skulle ju USA såklart kunna kontrollera, med hjälp av satellitfoton... Det verkar som dom har gjort just det...

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-01/china-concealed-extent-of-virus-outbreak-u-s-intelligence-says

Coronavirus: Exiled Billionaire Says China Is Burning 1,200 Bodies a Day
https://www.ccn.com/coronavirus-exiled-billionaire-says-china-burning-1200-bodies-a-day/

Givetvis kammar Kina till siffrorna som dom tycker låter bra.

Finns info från telekombolag om tiotals miljoner abonnenter som bara försvunnit varav en stor andel inte kan förklaras av naturliga skäl eller hur vi ska uttrycka det.
Sök och du kommer hitta.

Förövrigt tycker jag Sveriges inställning till detta är så vansinnig att det är som att betrakta som ett (kommande) folkmord.
Varsågoda, ”folk-immunitet”, i bästa fall blir 1/6 svårt sjuk eller dör. Men hjulen rullar ju iallafall! Vi måste ju hålla igång kreditbubblan, offra folket istället!

Under april kommer Sverige nå 500 döda på 1 dag. Någonstans i den bollparken.
Hoppas folk börjar vakna då.
Citera
2020-04-02, 19:22
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikl4ss
Hörde också det. Men https://c19.se som alltid brukar vara snabbast med uppdateringar säger att 48 har dött idag??

Men hur svårt ska det vara att fatta direkt att han sa fel, att det är den totala siffran för Stockholm...
Citera
2020-04-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Alltså jag börjar förstå vad man menar med att Sverige är ett fredsskadat land.

Tiotusentals döda i världen av ett supersmittsamt virus som mänskligheten saknar immunitet mot och här sitter folk som lever på bidrag och inte betalat en enda krona i skatt i sitt liv och bölar över att pappa staten inte har gjort Sverige till en skyddad verkstad.

Lås in er för fan och kom inte ut förrän alla är döda så kan ni ha era rättegångar mot varandra sen.

Jiiisses.

Vad pratar du om? Jag har jobbat hela livet!!
Taskigt tycker jag.
Naturligtvis måste man kunna kräva mer av Sverige.
Det skryts ju jämt om Sverige? top 3 högsta skattetryck i världen som vi alla är så stolta över!
4% arbetslöshet på det?
Heltokigt ju. Allt hamnade i dumma direktörers fickor kanske? Trots att de payar 55% i skatt.
Hahaha helt bisarrt och vansinnigt att du accepterar ett U-lands beredskap i jättebra-iga svärje.
Citera
2020-04-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Fast jag talar inte om fester. Jag talar om att folk umgås i större grupper (fler än fem) innanför hemmets fyra väggar. Det handlar alltså vare sig om fest eller familjemedlemmar bara. Och Italien är inte unikt, samma verkar vara i Serbien mfl.

Jag talar inte heller om fester. Folk ringer polisen om det vistas fler människor än de som bor i huset.
Citera
2020-04-02, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Jag kan bekräfta att det är fler än 1/3 del på intensiven i sthlmsområdet med utländsk bakgrund.
Sen spelar det ingen som helst roll varifrån man kommer. Oavsett vem som ligger på intensiven så är det fasiken synd om dom.
Detta är bara ytterligare ett bevis på hur tragisk vår integrationspolitik varit i sekler.

JahA vad säger det? 1/3 av Stockholm's invånare är väl invandrare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Han sa fan senaste dygnet eller nåt. Då måste han sagt fel.

Antar det då jag hörde samma sak, alltså att det nu sammanlagt dött 179, på SVT:s lokalnyheter från Stockholm
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Hörde också det. Men https://c19.se som alltid brukar vara snabbast med uppdateringar säger att 48 har dött idag??

Jag höll på att sätta glassen i halsen när han sa 179 senaste dygnet eller vad han sa. Hoppas det är felsägning.
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det är våra politikers sak.

Tänkte väl det. Alla vill klaga, ingen vill agera. Ok.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Du är uppenbart begåvningshandikappad så jag borde givetvis lämna det där.

Inget av det där "var korrekt då" utan var rena gissningar då. FHM har helt enkelt gissat fel. När det visat sig vara fel så gissar man igen. O.s.v.

Alla normalbegåvade förstår givetvis att man måste förbereda sig i god tid.

Hoppsan. Fast då var det så att de flesta smittade kunde spåras till Alp-resenärer ser du. Sedan sade det att nu har vi allmän smitta (samhällssmitta) och så vidare. Försök hänga med.

Invektiv och förolämpningar är det enda du har att ta till när intellektuell förmåga och sakliga argument tryter. Och så snart.

Förbered dig du. Det kan ta lite längre för dig än för oss andra.
Citera
2020-04-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
den dolda agendan är att sverige slösat sina resurser pa att tex skickat statsepidemologen till Somalia, investerat i hbtqprojekt, genusprojekt, feminism, ensamkommande, invandrig fran mellanöstern och Afrika osv osv osv. Allt finansierat med stigande fastighetspriser sponsrat av staten som lanat ut pengar hej villt.

Det är den dolda agendan och nu sitter alla lanetorskar med arslet i brödrosten

Kan inte längre se annat än att detta blir nådastöten för Sverige.
Citera
Medlem
Citat:

179 hittills...alla dagar inräknade
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Tror du ens på det där skitsnacket själv?
Men visst, jag förstår syftet: ”Nu ska vi minsann visa världen!”.
Upp som en sol, ner som en pannkaka.

Kan inte undgå din reservation du smög in.
”Vi kommer att bli en förebild, bara inte alltför många dör.”
Detta är säkerligen inget som alla länder bör ta efter, tätbefolkade länder med stor befolkning gör nog klokt i att titta åt Östasiens håll hellre.

Tror inte heller det kommer dö fler än nödvändigt men vi får avvakta facit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in